۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۶۹۹۶
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

بیداد گرانی همچنان ادامه دارد/ وقتی همه‌چیز ازنظر مسؤولان متولی بازار، عالی است

اگر سری به بازار بزنیم چیزی که با چهره‌ای زمخت‌تر از کرونا به چشم می‌خورد، گرانی اجناس به‌ویژه اقلام مصرفی و مایحتاج موردنیاز مردم است، این در حالی است که مسؤولان متولی بازار، همه‌چیز را عالی می‌دانند.
بیداد گرانی همچنان ادامه دارد/ وقتی همه‌چیز ازنظر مسؤولان متولی بازار، عالی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ در ماه‌های گذشته شاهد نوسانات بیشمار در نرخ برخی اقلام به‌ویژه مایحتاج ضروری زندگی مردم بودیم.
روزی نبود که قیمت کالایی بالا نرود، بماند که بسیار مشاهده شد به دلایل و بهانه‌های مختلف برخی از اقلام در بازار به‌شدت نایاب می‌شدند.

اکنون که در آستانه سال نو قرار داریم و به‌تبع آن مردم مجبور به خرید مایحتاج ضروری خود هستند باز هم شاهد برخی نابسامانی‌ها در بازار هستیم و برخی اقلام رشد قابل‌توجهی داشتند.

لذا به‌منظور بررسی عملکرد مسئولان تنظیم بازار ازجمله استاندار، مدیرکل تعزیرات حکومتی و رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون سازمان صمت، رؤسای اتحادیه‌های صنفی و... درزمینهٔ کنترل قیمت‌های بازار شب عید، موارد را از مسؤولان مختلف پیگیر شدیم.

امید است به‌جای اقدامات کاملاً سیاسی آن‌هم در آستانه انتخابات که نمونه آن همین چند روز پیش در این استان رقم خورد، شاهد برخورد جدی مسؤولان مربوطه در حوزه بازار به‌ویژه استاندار چهارمحال و بختیاری به‌عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار با عوامل دخیل در آشفتگی بازار و همچنین عملکرد مناسب آن‌ها به‌ویژه در خصوص بازار شب عید باشیم.
 
گروه اقتصادی جهانبین نیوز به بررسی ابعاد مختلف گرانی‌ها در بازار چهارمحال و بختیاری پرداخته است.

درحالی‌که در روزهای اخیر تقریباً هیچ واکنشی از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت بازار مشاهده نشده است بالاجبار به سراغ معاون هماهنگی امور اقتصادی وی رفته و به اظهارنظرهایش در خصوص بازار که در مجال‌های مختلف مطرح کرده می‌پردازیم.

با هرگونه تخلف و کم‌کاری به‌شدت مقابله می‌کنیم

الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از کشتارگاه‌های دام و ‌طیور یکی از دغدغه‌های اصلی در ایام منتهی به سال نو را تأمین گوشت مرغ موردنیاز مردم دانست و اظهار کرد: در این راستا با هرگونه تخلف و کم‌کاری به‌شدت مقابله می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم در حوزه تأمین و توزیع کالاهای اساسی موردنیاز مردم دلال‌بازی و واسطه‌گری جای قانون را بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تأمین نهاده‌های موردنیاز مرغداری‌های استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: همچنین جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده و مرغ پس از رسیدن به زمان کشتار باید در بازار عرضه شود.

نصیری عنوان کرد: مردم در ایام پایانی سال نسبت به تأمین اقلام و کالاهای موردنیاز خود اقدام کنند و در صورت مشاهده تخلف این موضوع را به تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی گزارش دهند.

بعدازاین اظهارنظر به سراغ سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری رفتیم که در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کمبودی به لحاظ کالا در بازار استان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آنچه از کالا که موردنیاز مردم است مثل شکر، قند، مرغ گرم و... در بازار چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
 


قوانین مجلس در برخورد با تخلفات صنفی و گران‌فروشی، بازدارنده نیستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: مرغ گرم  در بازار استان وجود دارد و مرغ منجمد نیز در بازار توزیع شده است.

رستمی ادامه داد: وقفه در توزیع روغن خام در کارخانه‌ها باعث شد شاهد کمبود نسبی روغن خوراکی در بازار باشیم، اما با قول یکی از کارخانه‌های تولید روغن نباتی، طی روزهای آینده 200 تن روغن از سهمیه استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بازار دو بحث گرانی و گران‌فروشی وجود دارد، گفت: گرانی یک موضوع کشوری است، اما درزمینهٔ گران‌فروشی، سوءاستفاده‌هایی از سوی برخی اصناف، تولیدکنندگان و حتی خرده‌فروشی‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بازرسان سازمان صمت استان، در ایام منتهی به پایان سال روزانه میانگین حدود 40 تا 50 پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی این استان ارجاع می‌شد.

رستمی بیان کرد: قانونی که سال‌ها پیش از سوی مجلس برای مقابله با تخلفات صنفی و گران‌فروشی مصوب شد بازدارندگی چندانی ندارد، جریمه عدم درج قیمت در حال حاضر حدود 90 تا 95 هزار تومان است که قطعاً نمی‌تواند نگرانی چندانی برای یک کاسب که روزانه بیش از این رقم درآمد دارد ایجاد کند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ درحالی‌که روغن خوراکی در بازار وجود ندارد و مردم برای تأمین این قلم کالایی دچار سردرگمی هستند، مسؤولان چهارمحال و بختیاری با اطمینان از وفور این کالا در بازار این استان خبر می‌دهند.


هیچ مشکلی درزمینهٔ گوشت مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری نداریم

فرج‌الله رحمتی مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: هیچ‌کدام از دو نوع روغن خوراکی و معمولی در بازار استان کمبود نداریم.

وی افزود: در حال حاضر فروش روغن در بازار چهارمحال و بختیاری به‌صورت سهمیه‌ای و نفری دو روغن خوراکی و سرخ‌کردنی است تا از سوءاستفاده عده‌ای که قصد خرید بالای این کالا را دارند، جلوگیری شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در خصوص روغن خوراکی اگرچه فراوانی آن‌چنانی وجود ندارد اما در استان کمبود هم نداریم.

رحمتی عنوان کرد: سهمیه روغن اسفندماه شامل روغن خوراکی و سرخ‌کردنی از تاریخ 25ام مجدداً در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود و فروشگاه‌ها به لحاظ روغن برای شب عید تأمین می‌شوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بازار در چهارمحال و بختیاری در آرامش قرار دارد و به‌جز موضوع گرانی که البته دست استان هم نیست و عموماً از کارخانه‌های تولیدی نشأت می‌گیرد، هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بحث گوشت مرغ، پنجشنبه هفته گذشته مشکلات اندکی در استان به وقوع پیوست اما با تصمیماتی که همان روز در جلسه استانداری اتخاذ شد مشکلات در این خصوص رفع شد و در حال حاضر گوشت مرغ در بازار به‌وفور وجود دارد.

رحمتی اضافه کرد: عامل توزیع میوه شب عید سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری است و قرار است این میوه‌ها از تاریخ 25 یا 26 اسفندماه به‌صورت گسترده در سطح استان توزیع شود.
 
 
 
 

میوه در بازار چهارمحال و بختیاری هست، اما گران

جمشید آل مؤمن رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: میوه در بازار شهرکرد فراوان بوده اما قیمت‌های آن بالا است.

وی افزود: به گفته مسؤولان قرار است از تاریخ 26 اسفندماه میوه تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال با نرخ دولتی در استان توزیع شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان شهرکرد ادامه داد: دلیل افزایش قیمت میوه صادرات آن است و منتظریم تا میوه‌های دولتی توزیع شود تا قیمت میوه کمی کاهش پیدا کند.

آل مؤمن عنوان کرد: توزیع میوه دولتی در آستانه عید نوروز مشکلی برای میوه‌فروشان ایجاد نمی‌کند، هر سال همین کار صورت می‌گرفته و مشکلی هم به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات میوه محدود شده و میوه کاهش قیمت دارد، خاطرنشان کرد: در خصوص سبزیجات هم منتظریم تا سبزی خوزستان وارد بازار شود، با این کار قیمت سبزی هم در بازار استان کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان شهرکرد اضافه کرد: سبزیجاتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد گلخانه‌ای است و اگر سبزی کاشت در مزرعه وارد بازار شود قیمت آن کمتر شود.

آل مؤمن تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بازار میوه و سبزیجات شب عید آرام باشد و نوسان قیمت نداشته باشیم.

هیچ کجا مرغ با قیمت مصوب توزیع نمی‌شود

عبدالله باقری رئیس اتحادیه مرغ و ماهی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: مرغ در حال حاضر در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: روز جمعه کشتار مرغ در استان کم شد اما بنا به تمهیداتی که ستاد تنظیم بازار اندیشید یکی از کشتارگاه‌ها موظف شد کشتار داشته باشد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی شهرستان شهرکرد عنوان کرد: قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌ها در بازار شهرکرد هر کیلو 25 هزار تومان است.

باقری با اشاره به اینکه قیمت مصوب 20 هزار و 400 به ازای هر کیلو گوشت مرغ اعلام شد که هیچ جایی با این قیمت مرغ توزیع نمی‌شود، گفت: قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار در استانداری چهارمحال و بختیاری هر کیلو مرغ 25 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنم همین قیمت گوشت مرغ تا شب عید باقی بماند نهایت ممکن است هزار تا هزار و 500 تومان اختلاف قیمت باشد ولی طبق برنامه‌ریزی‌های ستاد تنظیم بازار بعید است قیمت آن افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی شهرستان شهرکرد اضافه کرد: افزایش و نوسان قیمت گوشت مرغ در روزهای نزدیک به عید نوروز طبیعی است، اما یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ دلال‌بازی بود که صورت گرفت.

باقری بیان کرد: تأمین نهاده‌های دامی مدتی مشکل‌زا بود اما بنا بر گفته‌های سازمان جهاد کشاورزی این نهاده‌ها برای مرغداران تأمین شده است.

وی تأکید کرد: هنوز برای کشتار مرغ در روزهای ابتدایی فروردین 99 تصمیم گرفته نشده است، این امکان وجود دارد که مرغ منجمد وارد بازار شود یا اینکه یکی از کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری موظف به کشتار مرغ شود.
 


قیمت گوشت متأثر از قیمت اجناس دیگر است/ قیمت کالاها بالا رود، گوشت هم گران می‌شود

به گزارش جهانبین نیوز؛ اصغر اسماعیلیان رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز به‌صورت جزئی افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت با استخوان گوسفندی 130 هزار تومان و گوشت بدون استخوان گوساله نیز 125 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار عنوان کرد: وقتی همه اجناس افزایش قیمت داشته باشند، گوشت قرمز هم گران می‌شود، قیمت اجناس به هم مربوط است.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: به‌احتمال زیاد قیمت گوشت قرمز از این هم گران‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد: هیچ کمبودی به لحاظ گوشت قرمز در بازار وجود ندارد اما قیمت آن بالا است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد عنوان کرد: قیمت بسیاری از کالاها کشوری افزایش پیدا می‌کند که یکی از آن اقلام گوشت قرمز است، به‌محض اینکه در دیگر استان‌های کشور قیمت رشد می‌کند در بازار چهارمحال و بختیاری نیز شاهد رشد قیمت هستیم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ سال 99 هم به لحاظ اقتصادی و هم به سبب شیوع بیماری کرونا برای مردم ایران سالی سخت بود و روزهای انتهای سال روزهایی سخت‌تر.

در سال آخر تصدی‌گری دولت تدبیر و امید و روی کار بودن دولت دوازدهم دشواری گذران زندگی و معیشت بر مردم دوچندان بود، که البته مسؤولان اجرایی کشور برای این معضلات دستاویز بسیار خوبی مثل تحریم پیدا کرده‌اند و همه کم‌کاری‌ها و سوء مدیریت‌های خود را بر گردن تحریم‌ها می‌گذارند.

همان‌هایی که زمانی به مردم می‌گفتند" مردم یادتان رفته قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رفت" الآن چه پاسخی در برابر این اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار دارند که کمر قشر متوسط و ضعیف جامعه را به دونیم کرده است.

سوء مدیریت یکی از مهم‌ترین دلایل وضعیت امروز بازار است که از تصمیمات غلط همین مسؤولان نشأت می‌گیرد و تاوان آن را مردمی باید بپردازند که در همه برهه‌ها همواره یار و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۷:۰۹:۱۳

20 Mar 2021