۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۶۹۹۰
دغدغه این روزهای مردم

خیابان‌گردی سرنوشت این روزهای بازار/صورت مردم به ضرب سيلي سرخ است

کاهش قدرت خريد مردم و کوچک‌تر شدن سفره‌ها، افزايش احتمالي مجدد قيمت‌ها در روز‌هاي منتهي به پايان سال، از معضلاتي است که مي‌بايد براي کنترل و مهار آن چاره‌انديشي شود اگر بخواهيم حرف دل مردم را بنويسيم اين روزها مردم صورتشان را با سيلي سرخ نگه‌داشته‌اند.
خیابان‌گردی سرنوشت این روزهای بازار/صورت مردم به ضرب سيلي سرخ است
به گزارش جهانبین نیوز؛ گراني‌ها و معيشت سخت مردم در کنار جزيره‌اي عمل کردن دولت باعث شده اقتصاد همچنان نابسامان باشد و اين موضوع مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت و ايشان گفتند مشکلات و گراني‌ها راه‌حل دارد و باها در جلسات متعدد راه‌حل‌ها را به مسئولان گفته‌ايم و مسئولان بايد مشکل معيشتي و گراني را حل کنند.
 
سفره مردم در حال کوچک شدن است و مسئولان همچنان تماشاچي هستند درحالي‌که حل مشکلات نيازي به خارج ندارد و با هماهنگي در دولت مي‌تواند بخش عمده‌اي از مشکلات را مرتفع کرد؛ امروز در حالي گراني‌ها جيب مردم را خالي مي‌کنند که مسولان هم يکديگر را مقصر عنوان مي‌کنند.
 
با توجه به تحولاتي که در طول ماه‌هاي گذشته در عرصه اقتصادي اتفاق افتاده است در حال حاضر اين واقعيت غيرقابل‌انکار در سفره‌هاي بخش قابل‌توجهي از خانوار‌هاي ايراني نمود پيداکرده که قدرت خريد آنان (مردم) کاهش‌يافته است.

به‌واقع با اُفت قدرت خريد مردم و کوچک‌تر شدن سفره‌ها، افزايش احتمالي مجدد قيمت‌ها در روز‌هاي منتهي به پايان سال، از معضلاتي است که مي‌بايد براي کنترل و مهار آن چاره‌انديشي شود، در غير اين صورت شرايط موجود در صحنه اقتصادي کشور، اين گمانه‌زني را به واقعيت مبدل مي‌سازد که سفره نوروزي بسياري از مردم با شرايطي بغرنج و سخت مواجه خواهد شد که جز شرمندگي سرپرست‌هاي خانوار، نتيجه ديگري در پي نخواهد داشت.
 
در همین راستا برای گفت‌وگو، با مردم به مغازه‌هاي سطح شهر رفته بودم، اگر به چهره بسياري از اين مردم که بیشتر به پياده‌روگردي مشغول هستند نگاهي بياندازيد مي‌بينيد مردم در آستانه سال نو حال و روز خوشي ندارند. از خيابان‌گردي برخي که صرف‌نظر کنيم، هستند تعدادي که دنبال مايحتاج ضروري زندگي‌شان هستند و حتي در تأمين آن‌ها دچار مشکل شده‌اند.



حتي تخفيف‌هاي مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي سطح شهر نيز بعيد است مشکل خريد اين مردم را رفع و دردي از آن‌ها دوا کند. اگر با بعضي از مردم که تحمل و ظرفيت گفتگوي خبري را داشته باشند صحبت کنيم کتمان نمي‌کنند که ديگر نمي‌توانند مانند سال‌هاي قبل اقلامي مانند لبنيات، گوشت و... را خريداري کنند.
 
حساب دفتري درد و دل فروشندگان اين روزهاي شهر فارسان است: باز از اينکه بگذريم نسيه بردن و افزايش حساب دفتري درد و دل فروشندگان اين روزهاي بازاريان شهر است. با يکي از مغازه‌داران که صحبت کردم بعد از کلي درد دل از چک ها و اجاره مغازه مي‌گفت: مشتري که وارد مغازه‌ام مي‌شود نزديک نصف اقلام موردنيازشان را به‌صورت نسيه خريداري مي‌کنند.
 
وي گفت: بسياري از مشتري‌ها، از مشتري‌هاي دائمي ما هستند که نمي‌توانم به آن‌ها نسيه ندهم برخي مشتري‌ها وقتي حساب دفتري‌شان زياد مي‌شود سعي مي‌کنند از مغازه‌هاي ديگر خريد کنند و تا تسويه‌حسابشان با مغازه ما ديگر از ما خريد نمي‌کنند که نشانه آبرودار بودن آن‌هاست.


 
خانمي هنگام خروج از مغازه گفت: آقاي فلاني چوب‌خط ما فکر کنم پرشده انشالله عيدي همسرم را که دادند براي تسويه‌حساب خواهم آمد و رو به من گفت اگر مي‌خواهي حرف دل مردم را بنويسي بنويس: اين مردم صورتشان را با سيلي سرخ نگه‌داشته‌اند. شايد مسئولين کاري کنند. 


به گزارش جهانبین نیوز؛ افزایش روزانه قیمت‌ها سبب شده تا قدرت خرید بسیاری از مردم پایین بیاید و متاسفانه شاهدیم بسیاری از کالاهای اساسی از سبد خانوارها به اجبار حرف شده است.

این درحالی است که هر بار مشکل از سوی مسئولان امر پیگیری می‌شود با عادی جلوه دادن اوضاع سعی دارند بگویند همه چیز روبه‌راه است درحالیکه در شرایط فعلی حقوق کارگران و کارمندان به نيمه ماه هم نمی‌رسد و کفاف زندگیشان را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۱:۲۷:۰۹

19 Mar 2021