۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۹
کد مطلب : ۴۶۹۸۹
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری:

قوانین مقابله با تخلفات صنفی و گران‌فروشی باید بازنگری شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سال‌ها پیش مجلس قانونی را برای مقابله با تخلفات صنفی و گران‌فروشی مصوب کرده است که به دلیل ناچیز بودن میزان مجازات؛ این قوانین بازدارندگی لازم را ندارد، و نیازمند بازنگری هستند.
قوانین مقابله با تخلفات صنفی و گران‌فروشی باید بازنگری شود
سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در بازار استان کمبودی ازنظر اقلام موردنیاز مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مایحتاج ضروری زندگی مردم ازجمله شکر، قند، مرغ گرم و... به‌وفور در بازار وجود دارد، گفت: به لحاظ توزیع کالا مشکلی در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: مرغ گرم موردنیاز مردم هم به همت جهاد کشاورزی و مرغداران استان تأمین شده است که پس از تحویل به کشتارگاه‌ها وارد بازار می‌شود.

رستمی همچنین گفت: مرغ منجمد نیز در بازار توزیع شده است.

وی بیان کرد: در توزیع روغن هم برخلاف سایر استان‌ها به یمن وجود کارخانه نهان گل بروجن در استان کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بحث بازار، گرانی وجود دارد اما گران‌فروشی بسیار ناچیز است، گرانی‌ها  موضوعی کشوری و خار ج از اختیارات مدیریت استان است.

رستمی اضافه کرد: اما در بحث گران‌فروشی، از سوی برخی اصناف، تولیدکننده و حتی خرده‌فروشی‌ها تخلفاتی صورت گرفته است که پس از بازرسی و تشکیل پرونده با افراد متخلف برخورد شد.

وی یادآور شد: بازرسان سازمان صمت به‌طور مستمر بر بازار و خدمات‌رسانی اصناف به مردم، نظارت دارند و به‌طور میانگین در روزهای منتهی به شب عید حدود 40 تا 50 پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی این استان ارجاع می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال‌ها پیش مجلس قانونی را برای مقابله با تخلفات صنفی و گران‌فروشی مصوب کرده است که به دلیل ناچیز بودن میزان مجازات؛ این قوانین بازدارندگی لازم را ندارد، و نیازمند بازنگری هستند.

رستمی گفت: به‌عنوان مثال جریمه عدم درج قیمت حدود 90 تا 95 هزار تومان تعیین شده است درحالی‌که این  جریمه برای یک واحد صنفی ناچیز است.

وی اظهار داشت:  اکیپ‌های نظارت بر بازار صبح و عصر در قالب‌های تیم‌های نظارتی چه به‌صورت اختصاصی سازمان صمت و چه مشترک در بازار حضور دارند و مواردی ازجمله عدم درج قیمت بر روی کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور و ارائه فاکتور و... را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۴۱:۳۶

20 Mar 2021