۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۶۹۸۷

برگزاری نوروزی با شهدا در گلزار شهدای شهرکرد

آئین معنوی نوروزی با شهدا همزمان با سوم شعبان میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار در شهرکرد برگزار شد.
برگزاری نوروزی با شهدا در گلزار شهدای شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ ستاد برگزاری آئین معنوی نوروزی با شهدا، این سنت حسنه را در گلزار شهدای شهرکرد با حضور سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولین، پاسداران و خانواده های معظم شهدا برگزار کرد.

سردار علی محمد اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و روز جانباز، ابراز امیداوری کرد با ورورد به سال 1400، قرن آینده، قرنِ پیروزی اسلام بر استکبار جهانی و ظهور منجی عالم بشریت باشد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه با بیان خاطراتی از شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی، اولین شهید جامعه پزشکی مدافع حرم از استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این شهید بر اساس نیاز سپاه در جبهه مقاومت حضور یافت و مسئولیت گرفت.

وی، رعایت سلسله مراتب و خدمت در راه اسلام را از ویژگی های شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی برشمرد و افزود: شهدا هیچ چیزی برای خود نمی خواستند و امنیت ما مدیون خون مطهر شهداست.

سردار اکبری، گفت: شهید محمدحسن قاسمی در خاطرات خود نوشته با اینکه شهادت را دوست دارم، اما نمی خواهم با تیر و گلوله داعشی ها بمیرم، بلکه دوست دارم بمانم و در راه اسلام آنقدر خدمت کنم تا بمیرم.

وی، تصریح کرد: خدمت در راه اسلام را این شهید بالاتر از شهادت می دانست و همه شهدا به دنبال کسب امتیازات اخروی بودند و امروز ما هم اعلام می کنیم همانند گذشته هرجایی که نیاز به حضور سپاه و بسیج باشد، پاسداران شما در میدان حاضر هستند.

سردار اکبری، تأکید کرد: گواهی می دهم سپاه و بسیج در حد توان و مقدوراتش در خدمت بی منت به مردم و بویژه محرومین تلاش کرده؛ زیرا ملت ما شایسته خدمت هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، خدمت به محرومین بالاترین مقابله با استکبار است.

وی تلاش سپاه و بسیج در کنار کادر درمان و مقابله با کرونا در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را یادآوری کرد و با اشاره به برکات این طرح به یُمن نام این شهید بزرگوار، از همراهی و همکاری مردم و نهادهای حمایتی در اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تقدیر کرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: بیش از 100 میلیارد تومان کمک های متعدد در قالب کمک های مؤمنانه از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری و در اختیار آسیب دیدگان از کرونا قرار گرفته و تا زمانی که کرونا وجود دارد، این رزمایش ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم اعیاد شعبانیه، ولادت باسعادت پرچمدار قله امامت و ولایت، آموزگار شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و میلاد حضرت اباالفضل العباس و روز جانباز را تبریک گفت.

فرحناز قائدامینی با اشاره به چرایی ضرورت پاسداری از انقلاب اسلامی به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، زنده بودن انقلاب، وجوددشمنان و تهدیدات و ارزشمند بودن انقلاب را عامل این ضرورت دانست و  افزود: پاسداران عزیز اولین مدافعان آرمان های انقلاب بوده و هستند و شهدا از شیرین ترین لذات دنیوی خود گذشتند تا ما آرام زندگی کنیم.

وی، اقامه نماز را از نکات مورد تأکید همه شهدا در وصیت نامه ها عنوان کرد و ادامه داد: در محضر شهدا قول می دهم من و همکارانم در راه تربیت دانش آموزان این مرز و بوم به گونه ای تلاش کنیم که اخلاق و سیره شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و مایه سربلندی بوده و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

در این مراسم با اجرای سرود، قرائت فاتحه و نثار سبزه، به ارواح طیبه شهدای گلزار شهرکرد ادای احترام شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۳:۲۵

17 Mar 2021