۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۴۶۹۸۲

سپاه یک نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است

سپاه یک نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است، که بُعد نهادی‌اش بر بعد سازمانی غلبه دارد و به اقتضای نیاز انقلاب، با انعطاف ساختاری و سازمانی عمل می‌کند.
سپاه یک نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) و حجت الاسلام والمسلمین سید امان‌الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری  در پیامی مشترک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت سیّد و سالار جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار را تبریک گفتند.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حلول ماه مبارک شعبان المعظم و خجسته میلاد سرور و سالار جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار و ولادت باسعادت حضرت قمر بنی‌هاشم ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و میلاد فرخنده حضرت سیدالساجدین امام زین‌العابدین و پیشاپیش نیمه شعبان و زادروز منجی عالم بشریت قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) مبارک باد.

نام‌گذاری سوم شعبان میلاد حضرت امام حسین (ع) به‌عنوان روز پاسدار برگرفته از هویت این نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است، که بُعد نهادی‌اش بر بعد سازمانی غلبه دارد و به اقتضای نیاز انقلاب، با انعطاف ساختاری و سازمانی عمل می‌کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۰۵ قانون اساسی، نگهبانی و پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را بر عهده دارد؛ لذا سپاه تنها یک نهاد و ارگان نظامی و صرفاً یک بازوی مسلح نیست؛ بلکه عمده ر سالت آن حفاظت از مرزهای عقیدتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است و در راستای این رسالت است که در هر برهه‌ای، سپاه مأموریت خاصی در عرصه‌های گوناگون نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا می‌کند .

انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی با ارزش‌های خاص بوده و جمهوری اسلامی مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است. این انقلاب و نظام سیاسی برخاسته از آن، به دلیل حق‌گرایی و آرمان‌گرایی بر اساس آموزه اسلامی، دشمنانی چون نظام سلطه جهانی دارد.

خداوند به‌تمامی کسانی که در راهش قیام می‌کنند و به دنبال تحقق حاکمیت الهی هستند، امر کرده تا خود را در برابر دشمنانشان که همانا دشمنان خدا نیز هستند، قدرتمند ساخته تا بتوانند از خود دفاع کنند «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم» و این آیه انتخاب شد برای آرم سپاه پاسداران، تا نشان و حجتی برای چیستی و چرایی شکل‌گیری‌اش در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

به استناد قانون اساسی، اساسنامه سپاه، تدابیر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، رسالت مصوب و ابلاغی سپاه از سوی فرماندهی معظم کل قوا عبارت است از؛  پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر هر سه طیف تهدیدات سخت و نیمه سخت و نرم و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور در چارچوب تدابیر ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوا.

در آستانه میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت و سلامت و شهدای مدافع حرم آل الله به‌ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با انواع تهدیدات و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، از آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی به‌ویژه مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری می‌خواهیم ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برپاداشتن شور و شعور حسینی و اعیاد بزرگ شعبانیه، برای حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت‌ساز خردادماه 1400 و انتخاب کاندیدای اصلح برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشکوه‌تر از همیشه درصحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۱۶:۳۳

17 Mar 2021