۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۶۹۴۳
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاده :

لزوم تاييد صلاحيت‌ها در انتخابات شوراي شهر به دور از نگاه‌ سياسي

امام جمعه لردگان گفت: متاسفانه در گذشته برخي تسامح در تاييد صلاحيت‌ها ديده شده که در نهايت منجر به بروز آسيب‌هايي در شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا شده است.
لزوم تاييد صلاحيت‌ها در انتخابات شوراي شهر به دور از نگاه‌ سياسي
به گزارش خبرنگارجهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي تاج زاده امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته به ضمن تبريک روز مبعث پيامبر رحمت العالمين(ص) اشاره کرد و گفت:  ۲۷ رجب، امين  خدا جبرئيل بر پيامبر(ص) نازل شد و خطاب شد: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ... آغاز پيام خدا اين آيات بود، هر رخدادي اتفاق بيافتد فلسفي دارد،  خداوند در نفس انسان نيازهاي گوناگون قرار داد اين غرايز بايد راه هدايت صحيح را پيدا کنند، خداوند عقل را در وجود انسان قرار داد تا در باتلاق حوادث نيفتد ولي عقل به تنهايي نمي تواند مسير را پيدا کند، لذا هاديان ديگري بايد در کنارعقل باشند تا هدايت شوند.
تاج زاد افزود: فلسفه بعثت اين است که عقل کافي نيست لذا حجت ظاهري نياز دارد و آن حجت ظاهري پيامبران و امامان هستند. 
وي اشاره داشت: قبل ازبعثت، جهل و ناداني و درنده خويي رواج داشت، زنده به گور کردن دختران بود، بعد از بعثت پيامبر(ص) انسانها به طهارت و پاکي و نفاق روي آورده‌اند، پيامبر (ص) به انسانها ياد داد به هم کمک کنند، بندگي و عبادت را ياد مردم داد، پيامبر آمد که حجت بر مردم تمام شود و راه هدايت به دوري از پليدي‌ها روشن شود.
امام جمعه لردگان در خطبه دوم به اعياد شعبانيه و تبريک ولادت امام حسين(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و نيمه شعبان مولودي حضرت مهدي عليه السلام اشاره کرد و گفت: ماه شعبان، ماه پيامبر اسلام است با صدقه دادن، روزه گرفتن و با توبه استقبال اعمال شعبانيه برويم و به خداوند نزديکتر شويم.
 وي با تبريک روز پاسداران و سپاس از پاسداران عزيز که در همه عرصه هاي انقلاب وچه در اجراي طرح شهيد سليماني جهت کمک به نيازمندان چه از نظر بهداشتي و چه معيشتيکار  بسيار عالي و خوبي  بود و جا دارد صميمانه از اين قشر زحمتکش تشکر ويژه نمود .
امام جمعه لردگان در ادامه به تشکيل بنياد شهيد انقلاب اسلامي به دستور امام خميني (ره) و بزرگداشت شهدا احترام به مقام شهدا و خانواده معظم شهدا و ارزشهاي شهيدان اشاره کرد و گفت: اگر امنيتي در جامعه داريم به برکت خون شهدا است .
وي در ادامه به ثبت نام کانديداي شوراهاي شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در تاييد صلاحيت ها تسامع در کار نباشد، کساني که اهل ربا و... و کساني که مشکل ساز هستند نبايد تاييد شوند. نمايندگان مجلس همه تلاش خود را به‌کار بگيرند تا وظيفه نظارت بر انتخابات را به نحو احسن انجام دهند.
وی اشاره داشت: تاييد و رد صلاحيت هيئت هاي نظارت در زندگي مردم و خانواده کانديدها نقش بسزايي دارد.  نگاه هيئت‌هاي نظارت از اول تا آخر انتخابات بايد نگاه خدايي باشد،  تقواي سياسي داشته باشيد و هيچ ملاحظه‌اي در کار خود نداشته باشيد اگر يک نظارت دقيق باشد مطمئناً يک انتخابات سالم و صحيح برگزار خواهد شد.
امام جمعه لردگان در پايان به وضعيت دستفروشان سطح شهر نيز اشاره کرد و گفت:  ضمن خداقوت و تشکر از اعضاي شوراي تامين و شهردار لردگان  در خصوص جمع آوري دست فروشان در سطح شهر کار خيلي خوبي است، اما لازم بود قبل از جمع آوري دستفروشان اول يک مکان مناسب براي اين قشر زحمتکش جامعه پيش بيني ميشد بعد اقدام به جمع آوري دستفروشان در سطح شهر مي نموديد .

 انتهاي پيام /630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۳۵:۳۹

12 Mar 2021