۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۶۹۳۷
بخشدار مرکزی شهرستان بن خبر داد

روستای بارده در آستانه تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی

امیرحسین سلیمی گفت: شاید کشت گل محمدی و تولید گلاب در روستای بارده حتی برای مردم چهارمحال و بختیاری نیز ناشناخته باشد ولی این روستا به زودی به یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در سطح استان تبدیل خواهد شد.
روستای بارده در آستانه تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی
امیرحسین سلیمی بخشدار مرکزی شهرستان بن در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طی رنگ‌بندی‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، شهرستان بن آبی است که این مهم با همکاری همه‌جانبه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدست امده است.

وی ادامه داد: وضعیت رنگ‌بندی آبی در شهرستان بن برای چندمین هفته متوالی است که حفظ شده است و امید است با رعایت نکات بهداشتی طی هفته‌های اتی ادامه‌دار باشد.

بخشدار مرکزی شهرستان بن در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از اقداماتی که باید انجام شود درختکاری در قالب طرح نهضت سبز است، یکی از اهداف این طرح بالا بردن سرانه فضای سبز در سطح روستاها و بخش است.

سلیمی خاطرنشان کرد: طی سال جاری دو بوستان روستایی در روستاهای لارک و تومانک اغاز شد، به محض مساعد شدن وضعیت جوی و پایان عملیات عمرانی، فضای سبز و کاشت درخت در این دو بوستان انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امید است بتوانیم بخشی از فضای سبز که در طرح هادی روستایی پیش‌بینی شده است را اجرا کنیم.

بخشدار مرکزی شهرستان بن گفت: روستای بارده یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان است که یکی از قطب‌های تولید گوشت در استان است، از چندین سال گذشته با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخت یک کشتارگاه صنعتی در این روستا آغاز شد.

سلیمی یادآور شد: از ابتدای سال 99 بهره‌برداری رسمی از کشتارگاه صنعتی روستای بارده انجام شد، یکی از خواسته‌های دیرینه مردم این روستا راه‌اندازی این کشتارگاه بود، در حال حاضر این واحد صنعتی به شهرستان‌های بن و دیگر شهرستان‌های همجوار خدمت‌رسانی می‌کند.

وی عنوان کرد: امید است با پایان همه‌گیری ویروس کرونا کشتارگاه صنعتی روستای بارده که ظرفیتی در حدود 400 تن دارد، بتواند با همه ظرفیت کار کند.

بخشدار مرکزی شهرستان بن اظهار داشت: یکی دیگر از پتانسیل‌های بسیار خوب روستای بارده کشت گیاهان دارویی است، با توجه به اینکه کشت این نوع گیاهان شرایطی خاصی همچون آب و هوای مناسب و توپوگرافی منطقه‌ای را می‌طلبد، لذا این روستا پتانسیل خوبی در این خصوص دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت طرح‌های زیادی در زمینه گیاهان دارویی در سطح روستا و اراضی اطراف انجام شده که می‌توان به کشت گل محمدی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: چندین واحد گلاب‌گیری در روستای بارده ایجاد شده است که در فصل بهار فعال می‌شوند، شاید کشت گل محمدی و تولید گلاب در روستای بارده حتی برای مردم چهارمحال و بختیاری نیز ناشناخته باشد ولی این روستا به زودی به یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در سطح استان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۵۲:۴۵

10 Mar 2021