۰
plusresetminus
بیستم اسفندماه سال ۶۶ روزی که شهرکرد مورد هجوم جنگنده‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفت و متاسفانه عده‌ای از مردم بی‌گناه جان خود را از دست دادند.
۲۰ اسفند یادآور جنایتی دیگر از صدام این بار در شهرکرد/ بمبارانی که هرگز از خاطره چهارمحالی‌ها پاک نمی‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ بیستم اسفندماه  با خاطره ای تلخ در ذهن مردم چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

بیست اسفندماه سال ۶۶ روزی که شهرکرد مورد هجوم جنگنده‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفت و متاسفانه عده ای از مردم بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

در سال‌های دفاع مقدس ساعت ۱۱ و سه دقیقه صبح پنجشنبه خونینی در شهرکرد رقم خورد و به صدا درآمدن آژیر قرمز خبر از ورود شوم هواپیماهای جنگی  رژیم بعث عراق به سر کردگی صدام حسین معدوم داشت که شهرکرد را مورد حمله هوایی قرار دادند.

به دنبال این حمله هوایی اماکن مسکونی، اداری، مدارس، مراکز بهداشت، مخابرات و خیابان‌ها بمباران شدند و ضمن خسارت‌های بسیار به چندین ساختمان متاسفانه 26 نفر از شهروندان شهرکردی شهید و 128 نفر نیز مجروح شدند.

در بین شهدای این حمله وحشیانه علاوه بر زنان و مردان غیرنظامی، معلمان و کودکان نیز به چشم می‌خوردند، کودکانی که در آتش سوختند و جان دادند.

به گفته شاهدان بعد از بمباران شهرکرد به یک دفعه دود، و آتش و سر و صدا همه شهر را در بر گرفت.

یکی از مناطقی که در حمله رژیم بعث به شهرکرد، مورد اثابت موشک قرار گرفت، مدرسه بهار آزادی فعلی این شهر بود که البته هنوز آثار ترکش‌های این حمله بر در و دیوار آن وجود دارد.

بر اثر برخورد ترکش به دفتر این مدرسه، دو نفر از معلمان مدرسه به نام‌های مرتضی شیـرزاد و حسیـن مطلبیان به شهادت رسیدند.

همچنین در بمباران ساختمان مخابرات شهرکرد نیز 12 نفر از کارمندان این مرکز به نام‌های خداداد فتح‌الهی، علی حیدری نیا، امرالله جهانگیریان، اکبر رفیعی، بهمن محمدی، احمد محمودی و سید رسول هاشمی به شهادت رسیدند، ۱۲ نفر مجروح شدند و بخشی از ساختمان مرکز نیز فروریخت.

در حمله هوایی به شهرکرد مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد نیز مورد حمله هواپیما‌های جنگی رژیم بعث عراق قرار گرفت، در این هجوم وحشیانه ۴ نفر از کارکنان مرکز بهداشت به نام‌های رحمان امینی، منوچهر احمدی، الیاس بهارلو و خیرالله نادعلی، شهید و شش نفر دیگر از جمله ۲ زن مجروح شدند.

در واقعه بمباران شهرکرد برخی ساختمان‌های اطراف مدرسه بهار آزادی نیز مورد اثابت موشک قرار گرفت که بر اثر آن یک زن به نام‌ مریم آغا نوربخشیان و یک دختر 11 ساله به نام سیده نسرین نوربخشیان به شهادت رسیدند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ حادثه بمباران شهرهای ایران حتی شهرهای کوچکی مثل شهرکرد یادآور ددمنشی دشمنان قم خورده این ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، زمانی که مردم خود را برای آغاز سال نو آماده می‌کردند هواپیماهای جنگی باید بر سرشان بمب و خمپاره خالی کند.

همه این‌ها نشان می‌دهد در دنیای امروز تنها قوی بودن از هر جهت است که می‌تواند شر دشمنان و زیاده‌خواهان را از سر مردم کم کند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۴:۳۵

10 Mar 2021