۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۶۹۳۲
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران:

حق‌الوکاله ها براساس آیین‌نامه‌ قوه قضاییه تعیین می شود

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: حق‌الوکاله نجومی ازجمله مواردی است که درمورد وکلا مطرح می‌شود این در حالی است که قوه قضاییه آیین‌نامه‌ای را مصوب کرده و حق الوکاله‌ها بر این اساس مشخص می‌شود.
حق‌الوکاله ها براساس آیین‌نامه‌ قوه قضاییه تعیین می شود
به گزارش جهانبین نیوز; جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اسکودا که مخفف اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا دادگستری ایران است در سال ۸۲ به صورت رسمی آغاز به کار کرد و رئیس آن هر دو سال یک بار انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ماده ۳ اساسنامه اسکودا وظایف، مأموریت‌ها و اهداف پیش‌بینی شده است، گفت: نهاد وکالت یک درخت کهن ۱۰۰ ساله در ایران است که سال‌ها است استقلال آن اعلام شده است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران افزود: نهاد وکالت یک نهاد مردمی، مستقل، صنفی و قانونی است که افراد متقاضی ورود به این نهاد باید ابتدا آزمون بدهند.

کوشا با بیان اینکه سعی داریم یک رویه واحد بین کانون‌های وکلای دادگستری ایجاد کنیم، ادامه داد: تعامل کانون با قوه قضاییه بسیار خوب است و این ارتباط از زمان روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی بهتر شده است.

وی عنوان کرد: دغدغه اصلی در کانون وکلا، بحث استقلال است چراکه یک نهاد غیر حاکمیتی است، اگرچه براساس قانون نظارت‌هایی از سوی حاکمیت بر روی آن وجود دارد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران خاطرنشان کرد: استقلال کانون وکلا نه به معنای هرج و مرج و جزیره‌ای عمل کردن بلکه به معنای انجام وظایف در چهارچوب قانون است اما هیچ نهاد یا شخصی نمی‌تواند امری را بر وکلا تحمیل کنند.

کوشا با تاکید بر اینکه یک نوع استرس همواره در کار وکالت وجود دارد چون وکلا ممکن است از سوی عده‌ای تهدید شوند، اضافه کرد: وکلا نیاز به حمایت و صیانت دارند چون کار وکالت استرس زا و بعضا خطرناک است.

وی یادآور شد: مؤسسات حقوقی غیرمجاز بسیاری در سطح کشور تشکیل شده است که با گرفتن پول‌های بعضا هنگفت وجهه وکلا را خدشه‌دار می‌کنند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: برخی سریال‌ها و برنامه‌هایی که درخصوص وکلا تولید می‌شود غیرمنصفانه است لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم در جهت تنویر عملکرد وکلا حرکت کنند.

کوشا تصریح کرد: ادعا نمی‌کنیم که قشری عاری از عیب هستیم، مصون نیستیم پس خوبی‌ها و بدی‌هایی هم داریم بنابراین انتظار نقادی منصفانه داریم.

وی اظهار داشت: حق‌الوکاله نجومی ازجمله مواردی است که درمورد وکلا مطرح می‌شود این در حالی است که قوه قضاییه آیین‌نامه‌ای را مصوب کرده و حق الوکاله‌ها بر این اساس مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: هر ساله طبق قانون یک بار آزمون وکالت برگزار می‌شود و تا ۶ ماه بعد از برگزاری آزمون باید پروانه کارآموزی صادر شود، امسال هم قطعا این آزمون برگزار می شود.

کوشا بیان کرد: آمادگی دفاع در پرونده شهید سردار سلیمانی در مجامع بین‌المللی را داریم همچنین در بحث سالم‌سازی نظام اقتصادی نیز آماده همکاری با مجلس و دیگر نهادهای مربوطه هستیم، اما متاسفانه کسی به کانون وکلا توجهی نمی‌کند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۳۶:۳۰

9 Mar 2021