۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۶۹۱۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

مردم از تردد بین دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری خودداری کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا تنها یکی از شهرستان‌های استان اصفهان قرمز است اما به شهروندان چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود از تردد بین دو استان جدا خودداری کنند.
مردم از تردد بین دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری خودداری کنند
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه روزهایی سرنوشت‌ساز در هفته جاری پیش روی چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: چنانچه در هفته جاری روند بیماری کرونا در این استان کاهشی باشد می‌توان گفت به‌نوعی از بحران عبور کردیم.

وی افزود: روی دیگر سکه این است که اگر شیب منحنی بیماری در چهارمحال و بختیاری روندی صعودی داشته باشد آنگاه  باید منتظر روزهای سخت برای  استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری به‌واسطه هم‌جواری با خوزستان همواره مراودات خاصی با این استان دارد لذا اثبات ورود ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی و چرخش آن در استان، نگرانی‌هایی را در این خصوص بوجود آورده است.

شیرانی عنوان کرد: ممنوعیت تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی طبق مصوبه قبلی ستاد کرونا همچنان برقرار است.

وی با بیان اینکه باوجود ممنوعیت در ورود مسافر از استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری همچنان شاهد حضور شهروندان خوزستانی در استان هستیم، گفت: طبق مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا تنها یکی از شهرستان‌های استان اصفهان قرمز است اما به مردم توصیه می‌شود از تردد بین دو استان جدا خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با انتقاد از ترددها بین خوزستان و چهارمحال و بختیاری از مبادی غیررسمی، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که از سوی مسؤولان امر در اعمال محدودیت‌ها در عبور و مرور بین دو استان صورت گرفته است اما همچنان شاهدیم که بعضاً شهروندان خوزستانی با علائم قطعی ابتلا به کرونا به مطب‌ها و مراکز درمانی این استان مراجعه می‌کنند.
 
شیرانی اضافه کرد: حضور مسافران از استان خوزستان که مبتلا به ویروس کرونا هستند به شیوع بیشتر این بیماری در چهارمحال و بختیاری و حتی انتشار نوع جهش‌یافته این ویروس در استان دامن می‌زند که احتمال تغییر رنگ شهرستان‌های استان به نارنجی و حتی قرمز می‌رود.

انتهای پیام/1031ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۴۵:۴۰

8 Mar 2021