۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۶۸۹۸
متخصص اعصاب و روان و روان‌پزشک مطرح کرد

تفاوت‌های شخصیتی مردان و زنان مهم‌ترین علت مشکلات زوجین

روانپزشک و متخصص اعصاب و روان گفت: اگر شناخت کافی روی تفاوت بین اخلاق و رفتار زنان و مردان داشته باشیم دچار برخی تعارضات خانوادگی نخواهیم شد.
تفاوت‌های شخصیتی مردان و زنان مهم‌ترین علت مشکلات زوجین
کرمی متخصص اعصاب و روان و روان‌پزشک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در جامعه ایرانی و روش سنتی که در آن وجود دارد، هر فردی ویژگی‌هایی را از خانواده و جامعه خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک مرد با یک سری ویژگی و هویتی خاص وارد زندگی مشترک می‌شود، بعضاً این اخلاق و رفتار مردان با ویژگی‌هایی که زنان دارند تداخل می‌کند که باعث تشنج و تعارض بین آن‌ها می‌شود.

این متخصص اعصاب و روان در خصوص ویژگی‌های رفتاری مردان عنوان کرد: اعتقاد مردان بر این است که باید مدیریت کنند، مردان یاد گرفتند که مدیر باشند، هرچند در ظاهر.

کرمی اضافه کرد: از طرفی برخی زنان نیز یاد گرفتند مادری کنند و همین حس را به شوهر خود نیز انتقال می‌دهند لذا دائم به همسر خود تذکر می‌دهند یا دغدغه و نگرانی برای وی دارند.

وی عنوان کرد: این رفتارهای مادرگونه برخی زنان در قبال مردان باعث زیر سؤال رفتن حس مدیریت در مردان می‌شود و تعارضات بین زن و شوهر رخ می‌دهد، زنان باید در این شرایط مردان را درک کنند.

این روان‌پزشک بیان کرد: اعتقاد مردان این است که بتوانند زیرمجموعه خود را کنترل کنند، از بچگی به پسران گفته می‌شود که باید مراقب خواهر و بردار کوچک‌تر خود باشند و همین باعث تقویت روحیه مدیریت در مردان می‌شود.

کرمی تأکید کرد: شاخصه دیگری که در رفتار مردان وجود دارد این است که آن‌ها تفکرات خود را بیان نمی‌کنند، کاری که زنان از انجام آن ابایی ندارند، همین رفتار مردان باعث گله بانوان می‌شود که چرا همسرم با من حرف نمی‌زند.

این متخصص اعصاب و روان بیان کرد: مردها نمی‌توانند به‌راحتی احساسات خود را بیان کنند، بیان احساسات برای مردان همچون یادگیری زبان دوم سخت است اما در مقابل، بیان احساسات برای زنان به‌راحتی تکلم با زبان مادری است و به‌آسانی می‌توانند هر احساسی که داشته باشند را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه مردان از اینکه انجام کاری را به عهده بگیرند بسیار راضی‌تر هستند، گفت: مردان اگر کاری را خود انجام دهند احساس بهتری دارند تا اینکه به‌اجبار فردی دیگر به‌ویژه اگر با اجبار جنس مخالف باشد.

کرمی با بیان اینکه مردان در روابط زناشویی خود، وقتی دچار ابهامات عاطفی و احساسی می‌شوند برای یک‌لحظه احساس می‌کنند می‌توانند خود را تخلیه کنند، لذا فقط به‌ اتفاق فکر می‌کنند، افزود: این در حالی است که زنان به روابط و صمیمیتی که این پروسه طی می‌کند، توجه دارند.

این روان‌پزشک ادامه داد: مردها در روابط زناشویی خود تمرکز بر اقدام دارند درحالی‌که زنان انتظار دارند تمرکز مردان بروی کلام باشد، مردان برعکس زنان که تمرکز بیشتری روی کلام دارند بر روی تصاویر تمرکز دارند.

وی عنوان کرد: این‌ها و چندین مورد دیگر، اختلافات بین اخلاق و رفتار زنان و مردان است که اگر بر روی آن‌ها شناخت کافی داشته باشیم دچار برخی تعارضات نخواهیم شد.

کرمی خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی نیز آمده است که در ظاهر هم شده باید چهارچوب‌های شخصیتی مردان را برای یک زندگی موفق حفظ کنیم و این هم به نفع زن و هم به نفع مرد است.

متخصص اعصاب و روان اضافه کرد: مردان باید نسبت به رفتارهایی که از خود نشان می‌دهند بینش داشته باشند، رفتارهایی که احساس می‌شود برای اطرافیان مضر است باید کنار گذاشته شود، همچنین از طرفی زنان نیز باید دلایل این رفتارهای مردان که ناشی از ژنتیک، اجتماع و تربیت آن‌ها است را درک کنند.

وی یادآور شد: بر اساس ژنتیک، تربیت خانوادگی و اجتماعی یک هویتی شکل گرفته است که می‌تواند درست یا غلط باشد.

انتهای پیام/1031
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۱:۵۲

6 Mar 2021