۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۶۸۹۴
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شکل‌گیری دولت جوان انقلابی نشدنی‌ها را محقق می‌کند/ جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا دین در جامعه روی کار آید

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید دولت جوان انقلابی شکل بگیرد تا نشدنی‌ها محقق و ارزش‌ها وارد صحنه شود.
شکل‌گیری دولت جوان انقلابی نشدنی‌ها را محقق می‌کند/ جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا دین در جامعه روی کار آید
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: تلاش در کسب و توسعه تقوا رمز موفقیت و رسیدن به کمالات انسانی است.

وی با اشاره به سوره انبیا و اهمیت توجه به قصص انبیا و عبرت‌آموز تصریح کرد: این داستان‌ها تذکری است برای عقلا و کسانی که به دنبال درس گرفتن از وحی هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به داستان زندگی حضرت ایوب (ع) در قرآن بیان داشت: این داستان درس‌های بسیاری برای مسلمانان دارد، زندگی این پیامبر به ما می‌آموزد که مومن هرگز ناامید نمی‌شود و می‌داند بعد از هر سختی آسانی است.

نکونام اضافه کرد: در این شرایط کرونایی اقتضای تقوا این است که پروتکل‌ها، فاصله‌ها و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم، در رفت و آمدها، مهمانی‌های بزرگ، مراسم‌ها نباید شرکت کنیم و کمک‌های مومنانه و محرمانه را همچنان در برنامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو نباید فقرا و نیازمندان را از یاد ببریم، مراقب باشیم که تقوا در این موارد خودش را نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را فرصت مغتنمی دانست و عنوان داشت: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه یک روز و یک هفته نیست و مدام و مستمر همه موظفیم که این منابع و ثروت‌های عمومی را حفظ کنیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد، ۲۵ رجب شهادت امام موسی ابن الجعفر (ع)، ۲۷ رجب عید سعید مبعث و ۲۰ اسفند راهیان نور افزود: آنچه از مساجد انتظار است تربیت انسان در تراز اسلام است، در راهیان نور هم رساندن انسان به کمالات و در مبعث هم همین موضوع مطرح است که خودمان را به کمالات انسانی برسانیم و در تاریکی‌ها محو نشویم.

نکونام گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته تا به این ظرفیت تحقق بخشد، این نظام یک ظرفیت ارزشمندی است که باید تعالیم اسلامی در ظرف آن قرار گیرد و نباید محتوای آن مفاهیم غربی باشد.

وی یادآور شد: در زمان طاغوت دین دست نیافتنی بود و سلاطین راه را بر دین بسته بودند، اما امام آمد و مردم هم به ایشان اعتماد کردند و دست استکبار کوتاه و بسیاری از ارزش‌ها جایگاه خود را پیدا کرد و دین وارد صحنه شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شرایط فعلی چون با برخی چالش‌ها مواجهیم تحقق برخی امور را نشدنی می‌دانیم اما همین که بگوییم نمی‌شود یعنی مایوس شده‌ایم، باید استقامت و ایستادگی کرد تا نشدنی‌ها ممکن شود.

وی تاکید کرد: دولت جوان انقلابی باید شکل بگیرد تا نشدنی‌ها محقق و ارزش‌ها وارد صحنه شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۳۹:۰۷

6 Mar 2021