۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۶۸۶۷
دبير ستاد هماهنگي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری:

بي تفاوتي اجتماعي؛ علت شکل گيري آسيب ها در جامعه است

دبير ستاد هماهنگي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش اصحاب رسانه گفت: متاسفانه در فضاي مجازي چارچوب درستي وجود ندارد و هر شايعه و آمار بي اساسي منتشر مي شود اما از اصحاب رسانه و فضاي مجازي در لردگان انتظار داريم نسبت به خبرهاي منتشر شده توجه بيشتري کنند.
بي تفاوتي اجتماعي؛ علت شکل گيري آسيب ها در جامعه است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز سيد قدير مرتضوي، دبير ستاد هماهنگي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري پیش از ظهر امروز در نشستي با حضور اصحاب رسانه و فعالين فضاي مجازي گفت: هر طرح و برنامه اي در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي نبايد به صورت مقطعي و کوتاه مدت باشد.

وي افزود: امروز مکاني در کنار چشمه برم شهر لردگان که يک تفرجگاه زيبا است و در زبان محلي به کبوده معروف است تبديل به پاتوقي براي جوانان معتاد شده است و منشاء آن خود اهالي محله، مسئولين، همشهريان و کساني که در آنجا زندگي مي کنند هستند، از بس از کنار اين معضل اجتماعي بي تفاوت گذر کرديم اين منطقه به يک پاتوق براي معتادان تبديل شد .

مرتضوي تصريح کردد: از اول انقلاب تا به امروز يعني از سال ۶۸ براي مبارزه با مواد مخدر در حال تلاش هستيم اما اولين مرحله مقابله با ورود موادمخدر بود که از سال 68 تا 78  طرح و اجرا شد که تاکنون 3608 شهيد و 12 هزار جانباز در جهت مقابله با مواد مخدر تقديم شد.

دبير مواد مخدر استان افزود: دومين مرحله بعد از اينکه متاسفانه تعداد معتادان افرايش پيدا کرد اقدام به درمان بود، اما بدون توجه به اينکه ظرفيت هاي درماني فايده دارد يا نه، آيا با ويژگي هاي بومي و منطقه اي مطابقت دارد يا نه و در واقع بدون توجه به اين مسائل اقدام به ايجاد مراکز درماني مختلف کرده اند، امروز موفقيت در مدل درماني موجود 20 درصد يا کمتر است اگر چه در صورت عدم وجود همين مراکز درماني شايد آسيب هاي اجتماعي خيلي بيشتر بود.

وي گفت: 199 کشور در دنيا گرفتار مواد مخدر هستند و قانون مبارزه با مخدر در ايران يکي از قوي ترين قانون ها است اما متاسفانه برخي مجريان قانون را به درستي اجرا نمي کنند.

مرتضوي بيان داشت: بسياري از کشورها به خصوص کشورهاي عربي آمار دقيقي از معتادان خود ارائه نمي دهند در حالي که در ايران اين آمار با صداقت مطرح مي شوند.

وي با اشاره به نقش اصحاب رسانه گفت: متاسفانه در فضاي مجازي چارچوب درستي وجود ندارد و هر شايعه و آمار بي اساسي منتشر مي شود اما از اصحاب رسانه و فضاي مجازي در لردگان انتطار داريم نسبت به خبرهاي منتشر شده توجه بيشتري کنند.

مرتضوي در ادامه گفت: در سبد شناسي اعتياد مي گويند سه دليل عامل اصلي گرايش به اعتياد است. يک. مجاورت، دوم: ژنتيک، سوم: نگرش و باور است .

 اين کارشناسي مسائل آسيب هاي اجتماعي گفت: نگرش و باور را بايد با دانش و آگاهي افزايش داد، اعتياد يک مسير است يعني از جايي که شروع شده و طرف معتاد شده و نگرش ما بايد ابتدايي باشد نه انتهايي، به عبارتي لايه هاي مختلف را بايد بررسي کرد مثل دلايل، انگيزه ها، تاثير گرفتن از فرد ناباب اين ها لايه هايي هستند که بايد مورد بررسي قرار بگيرند.

وي تاکيد داشت: تلاش ما بايد بر اين باشد که کسي در جامعه امروز معتاد نشود درواقع راه هاي پيشگيري متفاوت است، اما همگي در يک چيز نظر مشترکي دارند و آن اين است که فرد در اقدامي که مي خواهد انجام دهد به اندازه يک دقيقه آن را به تاخير بياندازد يعني يک دقيقه تفکر و تامل کرد.

وي در پايان افزود: تلاش ما مديريت فعاليت رسانه اي در حوزه اعتياد است تا بر اساس مدل و الگوي بومي بتوانيم به نتايج مطلوبي برسيم.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۰:۱۲

2 Mar 2021