۰
plusresetminus
در شهرستان فارسان بيش از 3500 معلول و مددجو تحت حمايت بهزيستي است که براي تردد نياز به مناسب‌سازي در شهردارند که خوشبختانه بيش از 100 مکان در شهرستان مناسب‌سازي شده است.
تردد معلولین در دست اندازهای دلخراش شهرستان فارسان/ چشم امید 3500 معلول شهرستان فارسان به مناسب سازی معابر

به گزارش جهانبین نیوز؛ جمعیت معلول استان هر روز برای عبور از هزاران چاله و چوله و آسفالتهای پر از وصله پینه دچار زحمت می شوند اما این امر در حالی روی می دهد که این قشر مظلوم حتی برای تردد در فضاهای علمی و دانشگاهی نیز با مشکل مواجه هستند.

حل مشکل تردد معلولان در خیابان ها و معابر شهری نیارمند اقداماتی جدی و دلسوزانه است هر چند که در این زمینه بهزیستی  به عنوان دبیر کمیته مناسب‌سازی انتخاب شده و باید بر اماکن عمومی نظارت داشته باشد اما از نظرات تخصصی این سازمان استفاده نمی‌شود و رمپ‌هایی با شیب تند و 90 درصد در شهر ایجاد می شود، رمپ هایی که تردد از آن چه برای افراد عادی و چه برای معلولین و افراد ناتوان جامعه مشکل‌ساز است.

دسترسی به اماکن عمومی برایم سخت شده است

 حيدري يکي از معلولين شهر فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می گوید: يکي از مشکلات معلولين براي حضور در جامعه نبود امکان دسترسي به اماکن عمومي و ادارات دولتي، به دليل مناسب نبودن مسير‌هاي تردد در سطح شهر است.
 
او ادامه می دهد: مناسب نبودن پياده‌روها، اتوبوس‌ها، پايانه‌ها، حمل‌ونقل درون‌شهري، ورودي بانک‌ها، عابر بانک‌ها، نبود سرويس‌هاي بهداشتي مناسب معلولين، تابلو‌هاي راهنمايي درتقاطع ها، پارکينگ خودرو مختص معلولين، آسانسورها، نبود رمپ در تمام نقاط شهر، توجه نکردن به اصول مناسب‌سازي در جلوي درب خانه‌ها و پارک کردن خودرو جلوي سطح شيب‌دار، ازجمله موانع پيشروي معلولين جهت مشارکت در فعاليت‌هاي اجتماعي است.



بیش از 100 مکان در شهرستان فارسان مناسب سازی شده است

مرتضي صنيع ثالث رئیس اداره بهزیستی شهرستان فارسان در گفتگو جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در شهرستان فارسان سه مرکز سالمندان وجود دارد که به بيش از 170 نفر از  سالمند ارائه خدمات داده مي شود.
 
وی در ادامه افزود: خدماتي که مراکز به آن ها  ارائه مي‌دهند شامل خدمات پزشکي، پرستاري، مهارت‌هاي حرکتي، روانشناسي، هنري و سرگرمي است که باوجود ويروس کرونا مراکز تعطيل است و اين خدمات به‌صورت آنلاين  ارائه مي‌شود.
 
صنيع ثالث خاطرنشان کرد: در شهرستان فارسان بيش از 3500 معلول و مددجو تحت حمايت بهزيستي است که  براي تردد نياز به مناسب‌سازي در شهر دارند که خوشبختانه بيش از 100 مکان در این شهرستان مناسب‌سازي شده است.
 
وي تصريح کرد: در خصوص مناسب‌سازي جهت معلولين شهرداران قول داده‌اند که مابقي محل‌هاي تردد که نياز به مناسب‌سازي دارند را انجام دهند.
 
صنیع ثالث اظهار داشت: در اين راستا اداره بهزيستي نيز براي معلولين که تحت پوشش هستند و ساختمان آن‌ها نياز به مناسب‌سازي دارد را کمک می کند و اين روند کمک به معلولين بيشتر براي تسريع دررفت آمد ادامه دارد.

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۳۰:۳۹

3 Mar 2021