۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۶۸۲۳
یک کارشناس مسائل مذهبی:

سفر حضرت زینب (س) سفر رسالت بود نه اسارت/ ولایتمداری اصلی‌ترین پیام عقیله بنی‌هاشم

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت زینب (س) یزیدیان را رسوا کرد و پیام کربلا را به همگان رساند، سفر این بانوی بزرگوار سفر رسالت بود نه اسارت.
سفر حضرت زینب (س) سفر رسالت بود نه اسارت/ ولایتمداری اصلی‌ترین پیام عقیله بنی‌هاشم
حجت‌الاسلام داوود احمدپناه، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حضرت زینب (س) به حق زینت پدر و پیام‌آور عاشورای امام حسین (ع) بود.

وی با  اشاره به اینکه در بیان شخصیت والای حضرت زینب (س)، همین بس که نام ایشان را خداوند انتخاب کرد افزود: زمانی که این بانوی بزرگوار متولد شد، پیامبر اسلام در مسافرت بود و زمانی که بازگشت، نوزاد را در آغوش کشید و از نام نوزاد سوال کرد اما حضرت علی (ع) فرمودند منتظر ماندیم تا شما نامی برای ایشان برگزینید، پیامبر نیز فرمود صبر می‌کنیم ببینیم خداوند چه اسمی را برای ایشان انتخاب می‌کند.

احمدپناه اضافه کرد: در همین زمان جبرئیل نازل شد و نام زینب را از سوی خدا به پیامبر انتقال داد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه اگر تدبیر حکیمانه امام حسین (ع) نبود و برای سفر پر خطر کربلا  حضرت زینب (س)  و امام سجاد (ع) را با خود همراه نمی‌کرد، پیام قیام کربلا آنگونه که باید منتقل نمی‌شد و به راحتی یزید و یزیدیان خود را از گناه مبرا می‌کردند و با پوشیدن لباس مشکی و گرفتن مجلس ختمی خود را بی‌گناه جلوه می‌دادند و علت قیام نوه پیامبر (ص) هم به‌دست آیندگان نمی‌رسید.

وی با تاکید بر اینکه سفر حضرت زینب (س) سفر اسارت نبود بلکه سفر رسالت بود گفت: این بانوی بزرگوار در ادامه نهضت کربلا همان راه را ادامه داد و در این سفر سخت و مشکل مصائب بسیاری را متحمل شد، اما اگر نبود خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) مردم در همان جهل و نادانی باقی می‌ماندند و از اصل ماجرا خبردار نمی‌شدند.

احمدپناه بیان داشت: وقتی حضرت زینب (س)  در مجلس شادی یزید را می‌بیند می‌فرماید "در کربلا هرچه دیدیم زیبایی بود با آنکه شهادت عزیزنمان دشوار بود اما چون در راه احیای دین و قرآن خدا بود جز زیبایی چیزی نبود".

این کارشناس مسائل مذهبی بهترین پیام حضرت زینب ( س) برای بانوان را حفظ حجاب دانست و عنوان داشت: حضرت زینب (س) در راه خدا اسیر شد تا چادر حضرت زهرا (س) بر زمین نماند و عفت و عصمت و حجاب مادرشان در بین زنان ما به یادگار بماند.

وی اطاعت از رهبری و حرکت در خط ولایت را پیام دیگر حضرت زینب (س) عنوان و خاطرنشان کرد: همانگونه که این بانوی بزرگوار در مسیر ولایت گام برداشت به ما هم توصیه می‌کنند که مقام معظم رهبری را تنها نگذاریم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۵:۰۵

27 Feb 2021