۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۶۸۱۰
کارشناس اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری؛

منتظر برف و باران در چهارمحال و بختیاری باشید

کارشناس اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی قوی از امروز عصر به این استان خبر داد.
منتظر برف و باران در چهارمحال و بختیاری باشید
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهرداد قطره کارشناس اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سامانه بارشی از امروز عصر وارد استان می‌شود.

وی گفت: این سامانه بارشی ابتدا نواحی غربی استان ازجمله شهرستان کوهرنگ را دربر می‌گیرد و به‌تدریج در مابقی نواحی استان مثل شهرستان‌های اردل و فارسان و در جنوب، شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: اوایل روز پنجشنبه در اکثر مناطق استان شاهد بارندگی به‌صورت برف و باران خواهیم بود.

قطره ادامه داد: شدت بارش‌ها برای نواحی غرب و جنوب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، همچنین وزش نسبتاً شدید باد در مناطق سردسیر و کوهستانی می‌تواند منجر به کاهش دید شود که به رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند توصیه می‌شود تجهیزات لازم زمستانی به همراه داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها نیز در پی بارش‌های اخیر  پیش‌بینی می‌شود، لذا به دامداران و گردشگران توصیه می‌شود در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف و اُتراق نکنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: احتمال رخداد صاعقه نیز وجود دارد بنابراین باز هم به عشایر، کوهنوردان و دامداران توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و نواحی پرخطر خودداری کنند.

قطره اضافه کرد: شیلات داران به‌ویژه در نقاط جنوبی استان نسبت به تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی اقدام کنند.

وی یادآور شد: با خروج این سامانه از استان چهارمحال و بختیاری برای روزهای جمعه و شنبه کاهش دما، احتمال مه آلودگی در برخی نقاط و کاهش دید انتظار می‌رود.

انتهای پیام/1031ج    
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۵۷:۱۹

24 Feb 2021