۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۶۷۹۸
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

ضعف مسائل فرهنگی دلیل عمده مهاجرت روستائیان به شهرها

حسینعلی رضایی سر پیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سال یک یا دوبار بیشتر روحانی را در روستاها مشاهده نمی‌کنیم که گاهاً برای مراسمات مناسبتی حضور می یابند و این بزرگترین ضعف برای روستاها به حساب می‌آید و یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها ضعف مسائل فرهنگی می باشد.
ضعف مسائل فرهنگی دلیل عمده مهاجرت روستائیان به شهرها
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حسینعلی رضایی سر پیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج آموزه‌ها و نهادینه کردن شعائر دینی در جامعه تأسیس شد که با بهرگیری از پتاسیل روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی نقش مهمی را در آگاهی بخشی دینی به آحاد جامعه ایفا کند و این نهاد یکی از اثرگذار ترین نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن آموزه های دینی است لذا با توجه به اینکه  شاکله و اساس کار اداره کل تبلیغات اسلامی انجام امورات فرهنگی است ، باید خدمات فرهنگی که به شهرها و روستاها توسط این اداره کل ارائه می‌شود برای مردم شفاف سازی گردد .
 
وی افزود: شهرداری ها بخشی از بودجه شان را صرف امورات فرهنگی شهرها می نمایند اما در روستاها که چنین بودجه هایی وجود ندارد برنامه سازمان تبلیغات به چه شکل می باشد؟
 
رضایی سرپیری با اشاره به اینکه اگر اقدامات فرهنگی در روستاها انجام شود که بار مالی داشته باشد قطعاً بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی استان میباشد ، گفت : در تفاهم نامه سعی شده تعهدات شورا در راستای اهدافی که سازمان دارد پیش بینی گردد که از پتانسیل شوراها  برای انجام فعالیت های فرهنگی استفاده و امورات به خوبی پیش بروند.
 
 رضایی سر پیری تصریح کرد: در طول سال یک یا دوبار بیشتر روحانی را در روستاها مشاهده نمی‌کنیم که گاهاً برای مراسمات مناسبتی حضور می یابند و این بزرگترین ضعف برای روستاها به حساب می‌آید و یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها ضعف مسائل فرهنگی می باشد.
 
 وی تاکید کرد: باید تعامل مناسبی بین دو دستگاه صورت گیرد که بار مالی و حقوقی بر دوش هیچ کدام از طرفین نباشد .
 
 رضایی سرپیری یادآور شد: هیئت امنای امامزادگان موروثی شده اند و بنده جاهایی رفتم و مشاهده کردم که هیئت امنا همکاری لازم با مردم و مسئولین را ندارند و باید پیشنهاد شود که هیئت‌های امنا بیش از دو دور نتوانند انتخاب شوند.
 
 وی گفت: در روستاها و عشایر از نیروهای بومی با ارائه آموزش‌های لازم می توان بعنوان مبلغان دینی استفاده کرد.
 
 رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین استفاده از نماینده شوراهای اسلامی و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستانها ، تامین منابع لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان را پیشنهاد نمود.
 
رضایی سرپیری تاکید کرد: باید در خصوص حفظ و استفاده از مکانهای موجود در شهرها نظیر سینمای روباز، زمین چمن و... برنامه داشت و به کارکردهای مختلف فرهنگی آن توجه شود. کار فرهنگی تنها پلاکارد زدن و مراسمهای بی محتوا برگزار کردن نیست بلکه باید در روند روزمره و پایدار مردم تاثیر جدی گذاشت تا ضمن ایجاد آرامش خاطر برای مردم، آنها به نشاط روحی و روانی برسند.
 
وی گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مبلغین و توجه به آن در برنامه های مناسبتی و دینی از مواردی است که باید مدنظر اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گیرند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۰:۱۵

23 Feb 2021