۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۶۷۸۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد

مردم مراقب باشید! کرونای انگلیسی، تند و سریع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: علائم بیماری کرونای انگلیسی همان علائم کرونای معمولی است ولی این ویروس جهش یافته با سرعت و شدت بیشتری استقرار پیدا می‌کنند.
مردم مراقب باشید! کرونای انگلیسی، تند و سریع
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کرونای انگلیسی نسبت به کرونایی که تا الان می‌شناختیم قدرت و شدت بیماری‌زایی بسیار بالاتری دارد.

وی عنوان کرد: علائم بیماری کرونای انگلیسی همان علائم کرونای معمولی است ولی این ویروس جهش یافته با سرعت و شدت بیشتری استقرار پیدا می‌کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: در ویروس قبلی کرونا، اگر در هفته دوم و سوم به تدریج گرفتاری ریه‌ها را شاهد بودیم، مواردی از ابتلا به کرونای انگلیسی مشاهده شده است که ظرف 48 تا 72 ساعت، بیماری کاملا ریه‌های فرد مبتلا را فراگرفته است.

شیرانی اضافه کرد: نکته بسیار مهم‌تر در مورد بیماری کرونای انگلیسی این است که این ویروس بیشتر در جوانان، نوجوانان و میانسالان دیده می‌شود.

وی یادآور شد: سه قشر ذکر شده که بیشتر در معرض ابتلا به کرونای انگلیسی هستند معمولا احتیاط کمتری جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عمل می‌آوردند که خطر این بیماری را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۵۶:۵۶

22 Feb 2021