۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۶۷۵۹
نماینده ولی فقیه در استان:

اقدام هوشمندانه مجلس در مورد برداشتن پروتکل الحاقی، کشورهای خارجی برجام را به تکاپو انداخته است

حجت الاسلام محمد علی نکونام، امام جمعه شهرکرد، گفت: اقدام هوشمندانه مجلس که سوم اسفند ماه اگر تحریم‌ها برداشته نشد پروتکل الحاقی برداشته شود و محدودیت‌هایی برای آژانس اعمال شود، طرف‌های خارجی برجام را به تکاپو انداخته است و مانده‌اند که چه تصمیمی بگیرند.
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سوره مبارک انبیا، اظهار داشت: در آیه ۸۳ و ۸۴ سوره انبیا مباحث مربوط به حضرت ایوب مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: حضرت ایوب دهمین پیامبری است که این سوره از آن نام برده می‌شود.

وی بیان کرد: حضرت ایوب از پیامبران الهی است که یکسری گرفتاری‌هایی برای آن پیش آمد که این گرفتاری‌ها هم مالی و هم جسمی بودند.

وی با اشاره به اینکه شکرگزاری حضرت ایوب زبانزد بود، گفت: حضرت ایوب اموال و فرزندان بسیاری داشت.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شیطان بر حضرت ایوب حسادت کرد و نزد خداوند اعتراض کرد.

وی ادامه داد: پروردگار برای اینکه نشان دهد حضرت ایوب چه در نعمت فراوان باشد و چه در فقر و بیماری باشد، شاکر است، اموال ایوب را گرفت ولی ایوب همچنان شاکر بود و خللی در شکرگزاری آن ایجاد نشد.

وی بیان کرد: خداوند برای اینکه که حضرت ایوب را الگو قرار دهد برای بشریت، ایوب را گرفتاری بیماری بسیار سختی کرد ولی ایوب همچنان شاکر بود و همچنان هرچه می‌توانست عبادت می‌کرد و ثابت شد که ایوب در همه حالت بنده خداوند است و از خداوند دور نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به ماه رجب، بیان کرد: در ماه رجب استغفار بسیار مهم است و ماه رجب فرصت ارزشمندی برای جبران خطاها و لغزش‌ها است.

نکونام ادامه داد: راه نورانی شدن دل توبه و بازگشت به سمت خداوند است.

وی عنوان کرد: در این ایام همه ساله اعتکاف برگزار می‌شود که امسال به علت شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بیان کرد: برگزار نشدن مراسم اعتکاف معنایش این نیست که خودمان را از عبادت محروم کنیم و خداوند برکاتی در این سه روز قرار داده است و نباید خودمان را محروم کنیم.
وی ادامه داد: عبادت و راز و نیاز را در این روزها جدی بگیریم و تلاش کنیم از این ایام بهره مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از زندگی و حکومت حضرت علی (ع) درس گرفت، گفت: اشرافی زندگی کردن، مثل فقرا زندگی نکردن، عدالت را زیر پا گذاشتن و.... نباید در نظام جمهوری اسلامی دیده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مجلس و دولت باید از حضرت علی (ع) الگو بگیرند و تلاش کنند که ویژگی حکومت حضرت علی (ع) حکومت اسلامی مشاهده شوند.

وی با اشاره به تصویب اقدام راهبری مجلس که برای دولت در مسئله وظیفه مشخص کرد، ادامه داد: چقدر این عمل هوشمندانه بود که سوم اسفند ماه اگر تحریم‌ها برداشته نشد پروتکل الحاقی برداشته شود و محدودیت‌هایی برای آژانس اعمال شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد این هستیم که چه تکاپویی در این زمینه از سوی طرف‌های خارجی برجام ایجاد شده است و مانده‌اند که چه تصمیمی بگیرند.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۵۱:۴۹

19 Feb 2021