۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۶۷۵۵
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

جلوگیری از طرح های انتقال آب مهم ترین مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ترین مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری جلوگیری از اجرای طرح های انتقال آب و تامین نیازهای منطقه مبداء و رعایت ملاحظات زیست محیطی است.
جلوگیری از طرح های انتقال آب مهم ترین مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز ، حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دفاع از ‌اتحاد نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در خصوص مسئله آب درصحن علنی مورخ ۹۹/۱۱/۲۸ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اتحاد نمایندگان استان چهارمحال وبختیاری در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ستودنی است و این مطلبی بوده که این چندسال اخیر در استان کمتردیده شده ومن بعنوان خدمتگزار مردم در شورای اسلامی استان از این اتحاد مثال زدنی برای منافع مردم تقدیر وتشکر می نمایم.
 
وی بااینکه این موضوعی بوده که این چند سال اخیر در استان مطالبه مردم بوده ومحقق نشده، تصریح کرد: دشمنان آب استان همیشه ازاین رخنه به منافع استان لطمه وارد می کردند لذاصحبت های نمایندگان محترم استان در خصوص مشکلات آب استان و طرح های ویرانگر انتقال آب بیانگر  اتحاد و هماهنگی نمایندگان استان در زمینه مسائل آب استان بوده که مایه افتخار هم استانی های عزیزمان است .
 
رضایی سرپیری تاکید کرد: طرح‌های انتقال آب در ایران گرچه به عنوان راهکاری مهم مورد توجه دولت مردان بوده اما اکثر آنها راه به جای نبرده و تنها ثمره‌شان تخریب زیست محیطی و کاهش ذخایر آبی استان های مبداء بوده و یقینا در آینده گریبان استان های مقصد را نیز خواهد گرفت. 
 
وی با اشاره به اینکه انتقال آب های بین حوضه ای استان چهارمحال و بختیاری منصفانه نیست ، گفت: طرح تونل و سد بتنی دو قوسی کوهرنگ 3 بر روی رودخانه بیرگان (کوهرنگ) موجب تاثیر بر منابع آبی منطقه و بویژه مناطق بیرگان، دشت زری و نصیر آباد گردیده و علی رغم وعده وزارت نیرو مبنی بر مشخص نمودن این تاثیر منفی و جبران خسارات و تامین آب پایدار برای مردم این مناطق تاکنون اقدام موثری انجام نگرفته و مردم این مناطق سال ها در بلاتکلیفی بسر می برند و اجرای این طرح موجب گسترش بیکاری و فقر شدید مردم این مناطق گردیده است. 
 
رضایی سرپیری افزود: تونل بهشت‌آباد تاکنون مجوزهای زیست محیطی را اخذ نکرده و بسیار تاسف آور است که چگونه طرحی که مجوزات قانونی را ندارد به مرحله اجرا رفته و در این ارتباط منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفط محیط زیست نادیده گرفته شده است و تاسف آورتر سکوت دستگاه های نظارتی در مقابل این بی قانونی و تخلفات عدیده قانون‌گریزانی در حفر تونل های بهشت آباد و گلاب است که به هیچ وجه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی باشد. 
 
وی خطر نشان کرد: که مردم مسئولان و نمایندگان محترم استان و اعضاو شوراهای اسلامی استان در مقابل این طرح های ویرانگر و بخصوص تونل غیرقانونی بهشت آباد  خواهند ایستاد و تحت هیچ شرایطی اجازه حفر این تونل ویرانگر را نمی دهند.. 
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت بالا را دارد که جلوی این تبعیض ها و غیرقانونی ها را بگیرد لذا اینجانب به نمایندگی از مردم نجیب و شَریف و جامعه شورایی استان چهارمحال و بختیاری اعلام می نمایم مهم ترین مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری جلوگیری از اجرای طرح های انتقال آب و تامین نیازهای منطقه مبداء و رعایت ملاحظات زیست محیطی می باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۲۰:۲۵:۴۱

18 Feb 2021