۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۶۷۴۲

توسعه شهری و اشتغالزایی نیازمند مشارکت دستگاه های دولتی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت در توسعه شهری و همچنین ارتقای کمی و کیفی در حوزه اشتغال نیازمند همکاری و توجه جدی مسئولان است.
توسعه شهری و اشتغالزایی نیازمند مشارکت دستگاه های دولتی
به گزارش جهانبین نیوز، مهرداد رئیسی،معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر جهانی شدن شهرها در حوزه های مختلف، اظهار کرد: توجه به این امر و عملی شدن آن موجب معرفی آداب و رسوم شهرها در سطح جهانی، تقویت امور اقتصادی، گفتمان‌سازی و پیشرفت در برگزاری رویدادهای از جمله رویدادهای بین المللی می شود.
وی افزود: ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد نتیجه کیفیت، تنوع، نوآور و تلاش بی وقفه هنرمندان فعال در چهارمحال و بختیاری بوده است و این عملکرد مطلوب در حوزه هنر صنعت نمد را باید قنیمت شمرد و در حوزه های مختلف از آن بهرمند شد.
رئیسی با اشاره به کسب رتبه نخست ایران در ثبت شهرهای جهانی، تصریح کرد:  از مجموع 48 شهر جهانی صنایع‌دستی در دنیا، 14 شهر به ایران تعلق دارد.
وی خاطرنشان کرد:  شش نشان ملی، تشکیل چهار تعاونی فعال، کسب از دو نشان یونسکو و دو دیپلم افتخار از دستاوردهای تبدیل شهرکرد به شهر ملی نمد است.
وی افزود: راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی فنی و حرفه‌ای آموزش نمد کشور در شهرکرد از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اقدام مؤثری در راستای حمایت از هنرصنعت نمد به‌شمار می‌رود.
رئیسی از فعالیت بیش از  500 نمدمال در شهرهای شهرکرد و بروجن چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: از این مجموع 400 نفر در شهرکرد و 100 نفر در بروجن در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 100 تن انواع محصولات نمدی در استان ، تصریح کرد: طی سال های اخیر، 250 تا 300 هزار دلار صادرات تولیدات نمدی از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور بوده است.
انتهای پیام/ 1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۴۵:۲۳

17 Feb 2021