۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۶۷۴۰

اقتصاد باید بر شانه پهن و استوار فعالان اقتصادی قرار گیرد

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقتصاد باید بر شانه پهن و استوار فعالان اقتصادی قرار گیرد چراکه تجربه ثابت کرده است دولت نمی‌تواند کارفرمای خوبی باشد.
اقتصاد باید بر شانه پهن و استوار فعالان اقتصادی قرار گیرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ مظفر علی‌خانی معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فلسفه این آیین علاوه گرامیداشت بر روز ملی صادرات، آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات، ارزیابی موانع، تدوین راهکارها، الگوسازی و معرفی این الگوها به صادرکنندگان جوان و مهم‌تر از همه فرهنگ‌سازی در کشور است.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه صادرات کارکردهای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن کارآفرینی، اشتغال‌زایی، صادرات فرهنگ و تمدن یک کشور، رنگین شدن سفره مردم و... است، گفت: به دلیل تحریم‌های شدید در سال‌های اخیر، شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و خودتحریمی کارآفرینان و تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند.

وی افزود: همچنین در سالی که گذشت بیش از 100 بخشنامه غیر کارشناسی و شتاب‌زده در سطح کشور در حوزه تولید صادر شد که مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد، در چنین شرایطی بود که به سخنان مقام معظم رهبری در تعیین سیاست‌های کلی اقتصاد پی می‌بریم که سال‌های متمادی است با نام‌گذاری هر سال به یک عنوان اقتصادی سعی در تبیین آن‌ها دارند.

علی‌خانی با بیان اینکه صادرکنندگان با مشقت و تلاش خود توانستند کالاهای  اولیه زندگی مردم، اقلام مورد نیاز جهت مبارزه با بیماری کرونا و... را در کشور تولید کنند تا مبادا ایران و ایرانی سر در برابر دشمنان و بدخواهان خم کند، ادامه داد: امروزه رقابت بین کشورها همان جنگ اقتصادی است و هر کشور برای سود بیشتر دست به هر کاری می‌زند.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: اقتصاد باید بر شانه پهن و استوار فعالان اقتصادی قرار گیرد چراکه تجربه ثابت کرده است دولت نمی‌تواند کارفرمای خوبی باشد.
وی بیان کرد: زمانی می‌توانیم به معنای واقعی کلمه جشن صادرکنندگان را برگزار کنیم که تا تکانه‌ای در اقتصاد ایجاد می‌شود یا کالایی در کشور کاهش پیدا می‌کند انگشت اتهام را به سمت تولیدکنندگان اشاره نرویم.

علی‌خانی خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دین اسلام نماز و ذکات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در کشور نیز با حضور در امور عام‌المنفعه و کمک به نیازمندان این وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه کارآفرینی و تولید ثروت افتخار است، اضافه کرد: باید دست در دست هم دهیم، دولت پشت ملت و ملت پشت دولت تا بتوانیم کشور را بسازیم، امروز بیش از هر زمان دیگری باید وحدت داشته باشیم تا بتوانیم شاخص‌های اقتصادی توسعه و پیشرفت کشور را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۱:۰۳

17 Feb 2021