۰
plusresetminus
ریشه و مقصر اصلی توهین های اخیر در واقع کسانی هستند که با رها کردن اقتصاد کشور و گره زدن آن به برجام و امید بستن به غرب، زمینه بروز چنین اتفاقاتی را فراهم کردند.
آدرس غلط اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به مردم/ ریشه توهین‌ها کجاست؛ کف خیابان یا پاستور؟!

به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اداره کشور به شیوه دولت دست کم در طول 3 سال گذشته شدیدترین فشارهای اقتصادی را برگرده ملت تحمیل کرد، مدیریتی که ساختار آن چشم بستن بر توان داخل و امید داشتن به غرب و توافق با آمریکا آن هم در سایه برجام بود.

از برجام که آبی برای مردم گرم نشد؛ دولت هم هر روز با دست اندازی در یک بازار تلاطم و ناآرامی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد یک روز دخالت در بازار بورس، روز دیگر بازار خودرو، زمانی هم در بازار مسکن و طلا و دلار این دست اندازی ها بهانه ای شد تا معیشت و روزمرگی مردم دچار ناآرامی شود اما نه رسانه ای از رسانه های نزدیک به دولت، نه جریانات سیاسی حامی دولت، نه هیئت وزیران و نه سخنگو و مسئول دفتر رئیس جمهور نه واکنشی به حال و روز مردم نشان دادند و نه پاسخی نسبت به عملکرد دولت در پیشگاه ملت ارائه کردند.

آنهایی که در طول سالهای اخیر نسبت به فشار اقتصادی بر ملت چراغ خاموش حرکت کردند اما چند روزی است که تریبون به دست توهین به رئیس جمهور را بهانه کرده و به دنبال پیدا کردن متهم هستند.

هیئت وزیران که در تصمیمات دولت اثرگذار است و اساسا مجری برنامه های دولت در بخش های مختلف است، به بهانه توهین به رئیس جمهور بیانیه صادر کرده است که به سرعت تیتر رسانه های می شود اما وقتی در پیشگاه مردم نسبت به ارز 4200 تومانی مورد سوال قرار می گیرد یا از آن اعلام بی خبری کرده یا ادعا می کند که از ابتدا با آن مخالف بوده است.

روزنامه ایران که پایگاه اصلی خبری دولت است«اهانت به جمهور» را تیتر اصلی خود قرار داده و به دنبال متهم است، روزنامه آرمان سخن از توهین های زنجیره ای به میان آورده، اعتماد تیتر «برخورد با حاملان پیام مرگ را انتخاب کرد.


 

 
روزنامه شرق هم نامه اسحاق جهانگیری خطاب به رئیس قوه قضائیه را انتخاب کرد که در آن خواستار برخورد با توهین کنندگان به رئیس جمهور شده است.

 

 
واکنش ها به اینجا ختم نشده و چهره هایی که هنوز نسبت به عملکرد خود در طول دوران مسئولیت پاسخ روشن و شفافی ارائه نکردند به بهانه توهین به رئیس جمهور دست به قلم شده و نگارنده شدند.

بیژن زنگنه که همچنان پاسخی روشن نسبت به عملکرد خود در مسئله کرسنت، توتال، عدم توسعه پالایشگاه های نفتی، فروش اوراق سلف و موادی از این قبیل ارائه نکرده است در یادداشتی به بهانه توهین به رئیس جمهور همه سیاسیون را به واکنش دعوت کرده است.

به نظر می رسد تنها کارویژه ای رسانه های نزدیک به دولت و سیاسیون حامی رئیس جمهور حمایت از دولت است و رسالت آنها این است که تنها در برخی موارد خاص لب به اعتراض گشوده و به طور گسترده از خود واکنش نشان دهند.

رسانه هایی که در این چشم خود را بر فشارهای اقتصادی که به گرده مردم وارد شده است و امروز به بهانه توهین به رئیس جمهور به دنبال متهم هستند باید ایراد کار را در جایی دیگر جستجو کنند.

در حقیقت مقصر اصلی این توهین ها کسی است که با رها کردن اقتصاد کشور و گره زدن آن به برجام و امید بستن به غرب آنقدر گلوی مردم را فشرد که بالاخره لب به اعتراض گشوده شد؛ شاید اگر یک بار برای همیشه رسانه های اصلاح طلب از دادن آدرس غلط به مردم دست بردارد با ریشه اصلی توهین به مقامات در کشور برخورد شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۷:۰۷

13 Feb 2021