۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۶۶۷۸
امام جمعه فارسان

ساده زيستي، کار فراوان و قناعت در زندگي از ارزش‌هاي الهي است

امام جمعه فارسان گفت: مسئولان نظام در رده‌هاي مختلف بايد شيوه و روش زندگي امام هادي را مدنظر داشته باشند چون ساده زيستي، کار فراوان و قناعت در زندگي از ارزش‌هاي الهي است که انقلاب ما هم به اين ارزش‌ها توجه دارد.
ساده زيستي، کار فراوان و قناعت در زندگي از ارزش‌هاي الهي است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از فارسان، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: فردا ، ماه رجب از راه مي‌رسد. ماه نزول قرآن. ماه بعثت رسول خدا. ماه ولايت. ماهي پر از خير و رحمت و کرامت. ماه عبادت و بندگي خدا. فرصتي تازه، از طرف پروردگار عالم براي سرعت بخشيدن به رشد معنوي و کمال انساني. يکي از ماه‌هايي که حرمت دارد با ويژگي‌هاي فراوان. ماه دعا با مضامين بلند معرفتي و انساني. در دعاهاي ماه رجب از خداوند درخواست مي‌کنيم که در ماه رمضان توفيق عبادت داشته باشيم. اين خيلي نکته مهمي است.
 
وي افزود: اولِ اين ماه پرفضيلت در سال ۵۷ قمري، شهر مقدس مدينه، به نور پنجمين آفتاب درخشنده آسمان امامت و ولايت روشن شد و محمد بن علي الباقر به دنيا آمد. پدر اين بزرگوار، حضرت سجاد عليه‌السلام و مادر، ام عبدالله دختر امام مجتبي عليه‌السلام. امام باقر هم حسني است و هم حسيني.
 
وي تصريح کرد:  جاي تشکر دارد از مردم عزيز کشور و بايد شکر گذار خداوند متعال باشيم  الحمدالله در طول اين چهل‌ودو سال مردم بزرگوار ايران اسلامي در تمام مقاطع و عرصه‌ها و تحت هر شرايطي حضور مقتدرانه‌اي داشته و اين مسير منقطع نخواهد شد و امسال هم به برکت خون شهدا و ارزش‌هاي الهي اين مسير خيلي خوب برگزار شد  از همه عزيزاني که زحمت کشيدند ممنونيم .
 
وي اظهار داشت: 27 بهمن ماه / سوم ماه رجب سال ۲۵۴ قمري شهادت امام هادي عليه‌السلام واقع شد.حضرت هادي (ع) در مقابل شيوه زندگي ظالمانه، پرتجمل و اشرافي گري حکام وقت با سبک زندگي اسلامي، بااخلاق، معنويت و ساده‌زيستي‌اش، قلوب مردم را جذب کرد.
 
وي بيان داشت:  و اين سيره و رفتار اخلاقي و اجتماعي، امروز بايد بيش از گذشته موردتوجه واقع شود، بخصوص در رفتار وزندگي مسئولان نظام در رده‌هاي مختلف بايد اين شيوه و روش زندگي امام هادي مدنظر باشد، چون ساده زيستي، کار فراوان و قناعت در زندگي از ارزش‌هاي الهي است که انقلاب ما هم به اين ارزش‌ها توجه دارد.
 
امام جمعه فارسان گفت: سخنرانى رهبر حكيم انقلاب اسلامى در جمع فرماندهان نيروى هوايى ارتش فرازهاى مهمى را در برداشت. شايد يكى از مهم‌ترين فرازها اين فراز باشد. سياست قطعى جمهورى اسلامى در مورد برجام‌ لغو همه‌ى تحريم‌ها توسّط آمريكا و راستى آزمايى آن توسّط ايران؛ و آنگاه برگشت ايران به تعهّدات برجامى‌
 
وي افزود:  اين بيانات  تماما عين سخنان رهبر حكيم انقلاب اسلامى و به‌منزله نقشه راه نظام در مواجهه با آمريكا و اروپا در قضيه برجام است. كلماتى روشن، قاطع، بدون ابهام و به دور از ايهام كه جاى هرگونه برداشت دلخواه و تفسير به راى را مى‌بندد.
 
وي تصريح کرد:  براى تحقق اين نقشه راه  تنها و تنها بايد يك صدا از ايران و مسؤولان ارشد و ميانى ايران شنيده شود. هر صدايى كه غير از اين بيانات باشد  براي ما به منزله  صداى دشمن است و خيانت به مردم و کشور و خون شهداست.هم مسؤولان و هم صاحبنظران نبايد عجولانه و شتابزده عمل كنند. اين آمريكا و اروپايند كه فرصت زيادى ندارند و ما نيز نبايد بيش از اندازه منتظر باقى بمانيم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۳۵:۵۹

12 Feb 2021