۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۶۵۰
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر:

عضویت بیش از یک میلیون بیمه‌شده فعال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر گفت: آمار موجود در سامانه نوساناتی دارد که این به دلیل به روز شدن مداوم این ارقام است، تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه‌شده فعال و 2 میلیون نفر عضو صندوق می‌باشند.
عضویت بیش از یک میلیون بیمه‌شده فعال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر در نشست مجازی با خبرنگاران سراسر کشور، اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید بر شفافیت بوده و هست.
 
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی دهک‌های پایین اهمیت بیشتری دارد تا ما بخواهیم پولی را به کسی پرداخت کنیم ادامه داد: عزتمندانه‌تر است که افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند در آینده خود، حقوق‌بگیر باشند و از همین رو طرح شناسایی دهک‌های پایین فاقد بیمه در دستورکار قرار دارد و در انتظار تخصیص بودجه از سوی برنامه و بودجه هستیم.
 
شیرکانی یادآور شد: آمار موجود در سامانه نوساناتی دارد این به دلیل به روز شدن مداوم این ارقام است، تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه‌شده فعال و 2 میلیون نفر عضو صندوق می‌باشند که این افراد کسانی هستند که یک بار بیمه‌پردازی انجام داده‌اند و یا از مستمری‌بگیران هستند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر با بیان اینکه 50 درصد از بیمه‌شدگان غیرفعال کسانی هستند که به عضویت بیمه‌های دیگر درآمده‌اند ادامه داد: در بحث همسان‌سازی بار مالی 53 تا 54 درصد افزایش یافته است.
 
وی یادآور شد: در قوانین سازمان این آمده است که کسی که سابقه می‌آورد باید 10 سال بیمه‌پردازی کند تا سابقه اعمال شود و بازنشسته شود.
 
شیرکانی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند صندوق را جابجا کنند حتما باید از هر دو صندوق مشاوره بگیرند تا دچار زیان نشوند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان شغلی نیست و بیشتر مکانی است و افراد را به ذات روستایی یا عشایر بودن بیمه می‌کند این درحالی است که سالانه هشت سطح حقوقی در این صندوق تعریف می‌شود و افراد خود انتخاب می‌کنند که در چه سطحی باشند و سالانه می‌توانند سطح خود را ارتقاء دهند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر با  اشاره به اینکه در هر استانی که با اهل تسنن جلسه داشتیم، صندوق را معرفی کردیم و در بسیاری از موارد کمک بسیاری از سوی برادران اهل تسنن به ما شده است.
 
وی اضافه کرد: در 15 سالگی صندوق، 21 میلیون نفر جامعه روستایی داریم و افراد بین 18 تا 50 سال شرایط عضویت در این صندوق را دارا هستند از این تعداد 33 درصد افراد واجد شرایط در کشور عضو این صندوق هستند.
 
شیرکانی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی برای عضویت مجردها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر صورت گرفته است افزود: اولویت اصلی ما بیمه کردن افراد سرپرستان خانوارها است.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: ما در حوزه روستا مسئولیت و وظایفی داریم و آن اینکه هم کمک مالی و هم کمک بیمه‌ای به دانش‌آموزان نخبه روستایی داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: پنجره ورود به صندوق همواره باز نیست و علاوه‌بر اینکه شرایط سنی برای افراد وجود دارد، فردی که بیمه شدن از روستا مهاجرت کند، در شهر دیگر نمی‌تواند عضو صندوق شود.
 
شیرکانی بیان داشت: سه شرط روستایی بودن، عشایر بودن و کشاورز بودن برای ورود به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر لازم و ضروری است و اگر کسی این سه شرط را دارا نباشد نمی‌تواند بیمه شود.
 
وی فعالیت ویژه‌تر این صندوق در استان‌های محروم را طراحی کلینیک‌هایی دانست و گفت: در این کلینیک‌ها به‌صورت ویژه کار شده و آمارها به‌طور خاص جمع‌آوری می‌شود، و این برای آن است که پوشش بیمه‌ای این استان‌ها با سایر استان‌ها فاصله چندانی نداشته باشد.
 

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۳۹:۵۴

9 Feb 2021