۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۶۶۴۲

تجلیل از پنج تولیدکننده برتر ملی در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

در آیینی با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهور از پنج تولیدکنندگان برتر ملی در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
تجلیل از پنج تولیدکننده برتر ملی در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی در حضور رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس با استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

در این آیین 372 طرح گلخانه‌ای در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید، اعتبار این طرح‌ها  هزار و  میلیارد تومان بود که برای  هزار و  نفر شغل ایجاد کرد.

همچنین استودیو تولیدات برنامه‌های کشاورزی در 32 استان کشور افتتاح شد.

عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه این آیین با اشاره به تجلیل از پنج تولیدکننده برتر ملی اهل این استان که در بخش‌های مختلف کشاورزی فعال هستند، اظهار کرد: تکلیف بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی برای کشور است.

وی با بیان اینکه 29 درصد تولید ناخالص استان چهارمحال و بختیاری مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: 1.2 درصد سطوح اراضی کل کشور در این استان زیر کشت کشاورزی است و بسیاری از محصولات تولیدی آن در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه 67 هزار تولیدکننده و بهره‌بردار بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند، افزود: در دهه فجر امسال 94 طرح در بخش کشاورزی شامل پروژه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، منابع طبیعی و... با اعتباری بالغ‌بر 91 میلیارد تومان و اشتغال 598 نفر به‌صورت مستقیم و 750 نفر به‌صورت غیرمستقیم به بهره‌برداری رسید و کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هشت پروژه کشاورزی شامل طرح توسعه و آبیاری 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال اراضی شیب‌دار، ایجاد مرکز تخصصی تکثیر و بومی‌سازی دام پُرتولید و... ازجمله طرح‌های در دستور کار هستند.

وی عنوان کرد: استان چهارمحال و بختیاری در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، از این جمله می‌توان به رتبه اول تولید بادام در کشور، رتبه اول تولید شیلات، رتبه هفتم تولید قارچ خوراکی، رتبه دهم تولید عسل و هلو، رتبه یازدهم تولید سیب‌زمینی، رتبه دوازدهم تولید گردو، رتبه سیزدهم تولید سیب‌درختی، رتبه پانزدهم تولید شیر و مواد لبنی و رتبه هفدهم تولید گوشت قرمز اشاره کرد.

در ادامه اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: تحریم و کرونا باعث شد بسیاری از داد ستدهای بین ایران و سایر کشور دچار اختلال شود و اگر تولیدات بخش کشاورزی در داخل کشور نبود مشکلات عمده‌ای در کشور بوجود می‌آمد.

وی افزود: تا  زمانی که اصلاح بذر، اصلاح نژاد دام و ترویج و آموزش کشاورزی در روستاها صورت نگیرد کشاورزی به معنای کامل اجرایی نمی‌شود، این مهم باید مدنظر کارشناسان امر در مجموعه کشاورزی قرار گیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور در بزرگ‌ترین تحریم‌ها و خطرناک‌ترین بیماری‌ها قرار دارد اما با تولیدات خوب کشاورزی، باغی و دام‌پروری نیاز چندانی به تأمین این اقلام از خارج از کشور ندارد لذا باید در این عرصه تلاش کنیم تا مبادا در آینده دچار مشکلاتی شویم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۳۱:۰۶

7 Feb 2021