۰
plusresetminus
در آیین تکریم صنعتگران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری مباحث مختلفی مطرح شد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به صادرات اولین محموله تولیدی در پتروشیمی لردگان به کشور ترکیه، پیشرفت صنعتی چهارمحال و بختیاری و معضل همیشگی آب به‌ویژه در بخش صنعت اشاره کرد.
صادرات اولین محموله تولیدی در پتروشیمی لردگان به ترکیه/بی‌آبی معضل آزاردهنده صنایع در چهارمحال و بختیاری
 به گزارش جهانبین نیوز؛ آیین تکریم صنعتگران و معدنکاران برتر چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز با حضور رئیس خانه صنعت و معدن ایران، استاندار و مدیران استانی و جمعی از صنعتگران برگزیده این استان برگزار شد.

در ابتدای این آیین شهرام زارع رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: فعالیت خانه صنعت این استان در سه بخش تقسیم‌بندی می‌شود، ابتدا صدور جواز تاسیس است که در 6 ماه گذشته 336 جواز شامل، طرح‌های بزرگ فولادی، نساجی، بسته‌بندی آب معدنی و... صادر شد.
 
وی دومین فعالیت خانه صنعت در این استان را ارائه مشاوره در امور سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی عنوان کرد  گفت: بررسی اطلاعات بهین‌یاب و تسهیلات برای واحدهای تولیدی یکی دیگر از فعالیت‌های این خانه است.

صدور 554 جواز تاسیس و بهره‌برداری از 115 پرونده

سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه تصریح کرد: شاید جایگاه صنعت این استان در چند سال گذشته قابل قبول نبود اما در سال‌های اخیر در این حوزه پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: امسال از 30 واحد برتر نمونه کشور دو واحد، به نام‌های "فرادانه" که بزرگ‌ترین هلدینگ تولید خوراک آبزیان در خاورمیانه است و "آتیه‌سازان نگین فراز" که آن هم در تولید خوراک آبزیان فعال است از این استان بودند.
 
رستمی با اشاره به اینکه از هشت صادرکننده برتر کشور شرکت برفاب بزرگ‌ترین تولیدکننده لوزام خانگی و دارای بزرگ‌ترین خط کولر آبی از صنعت‌گران استان چهارمحال و بختیاری بود تاکید کرد: در مدت زمان سپری شده از سال 99، 554 جواز تاسیس، 115 پرونده بهره‌برداری صادر شده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری  گفت: با تلاش مجموعه شرکت پتروشیمی لردگان اولین محموله تولیدی آمونیاک روز پنجشنبه هفته گذشته به کشور ترکیه صادر شد.

قطب‌های صنعتی این استان خشک از بی‌آبی است 

ناصری نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از این آیین اظهار کرد: قطب‌های صنعتی این استان خشک از بی‌آبی است و کارخانجات آن درحال زنگ زدن هستند.
 
وی افزود: تاسف‌آور است که بگوییم در استانی که 10 درصد آب کشور را تامین می‌کند مردم آب شرب ندارند، مشکل آب تنها مختص چهارمحال و بختیاری و استان‌های هم‌جوار نیست و باید فکری به حال این مشکل بزرگ که هم مردم و هم صنعت‌گران را رنج می‌دهد، کنیم.
 
در انتها نیز اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران 55 ساله حکومت پهلوی روزانه 6 میلیون بشکه نفت برای 26 میلیون نفر فروخته می‌شد، الان با بیش از 80 میلیون جمعیت، فروش نفت ایران 2 میلیون بشکه است.
 
وی ادامه داد: مردم در سال‌های قبل از انقلاب با چراغ گردسوزر خانه‌های خود را روشن و گرم می‌کردند، اما الان هیچ روستای بالای 20 هزار خانوار وجود ندارد که برق نداشته باشد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور پر از مستشاران خارجی بود که حقوقی بسیار بالاتر از کارکنان و کارگان داخلی دریافت می‌کردند، بخشی از این حقوق حق توحش برای حضور در ایران بود، اکنون در صنایع دفاعی کاملا خودکفا هستیم و انواع سلاح‌های کوچک، بزرگ، ناو، زیردریایی و... را خودمان می‌سازیم.
 
عباسی خاطرنشان کرد: پتروشیمی که امکان نداشت بدون حضور متخصصان خارجی ساخته شود با تلاش جوانان متخصص داخلی در شهرستان لردگان راه‌اندازی شد، این پیشرفت‌ها درحالی است که ایران سال‌ها درگیر جنگ بود، سپس سازندگی خسارات جنگ و بعد از آن هم مدت‌هاست که تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قرار داریم.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۴۸:۳۲

6 Feb 2021