۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۶۶۰۵
معاون وزیر صمت:

اساس‌نامه شهرک‌های صنعتی اصلاح می‌شود/ مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی اهمیت بالایی دارد

معاون وزیر صمت گفت: نگاه در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این بوده که به صنایع کوچک کمتر پرداخته و بیشتر به سمت تقویت شهرک‌های صنعتی رفته‌ایم.
اساس‌نامه شهرک‌های صنعتی اصلاح می‌شود/ مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی اهمیت بالایی دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صبح امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این استان ظرفیت بالایی در بخش صنعت دارد.
 
وی با بیان اینکه آمارها و شاخص‌ها نشان می‌دهد چهارمحال و بختیاری درحال پیشرفت است ادامه داد: نگاه در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این بوده که به صنایع کوچک کمتر پرداخته و بیشتر به سمت تقویت شهرک‌های صنعتی رفته‌ایم.
 
رسولیان یادآور شد: رویکرد ما این است که در کنار واحدهای صنعتی از زمانی که زمین تحویل داده شد تا زمان بهره‌برداری در کنار واحدهای صنعتی بمانیم.
 
وی با بیان انیکه سازمان چند منبع درآمد دارد که ازجمله آن ارائه خدمات و ایجاد ارزش افزوده در شهرک‌های صنعتی است افزود: اینکه در قیمت‌گذاری زمین، تسهیلات و امتیازات در مناطق محروم نسبت به مناطق پیشرفته، تفاوت وجود دارد را قبول داریم، اما باید اقداماتی صورت گیرد که این اختلافات برداشته و توازن برقرار شود.
 
معاون وزیر صمت گفت: برای افزایش اختیارات مدیران در استان‌ها گام‌هایی برداشته شده است، باید از ظرفیت اصناف تولیدی استفاده شود چراکه این اصناف شامل کارگاه‌های کوچک، شرکت‌های دانش بنیان و... اشتغال‌ خوبی در کشور ایجاد کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه اساس‌نامه شهرک‌های صنعتی درحال اصلاح است و تلاشمان بر این است که شهرک‌های صنعتی کوچک را ارتقاء دهیم بیان داشت: وضعیت کشور در حوزه صنعت رو به رشد است، با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، رشد صنعتی کشور در پایان سال 99 به 6 درصد خواهد رسید.
 
معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال بالغ‌بر 400 پروژه و طرح در بخش خصوصی با 28 هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، در بخش زیرساخت‌ها نیز 1000 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.
 
رسولیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 60 میلیارد تومان اعتبار در چهارمحال و بختیاری هزینه شده است اضافه کرد: آمادگی توسعه صنعت و زیرساخت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری را داریم.
 
وی افزود: مسئله مهم مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی است، برای این کار طرحی تهیه شده تا شرکت‌ها بتوانند با انتخاب یک روستا در جهت توسعه آن گام بردارند، برای اجرای این طرح نیازمند حمایت ائمه جماعات، نمایندگان مجلس و... هستیم.
 
 انتهای پیام/10231ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۴۴:۰۷

3 Feb 2021