۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی گفت: کادر درمان در یک سال گذشته خوش درخشیدند، این درحالی است که برخی از کشورها به سبب عدم توانایی در مقابله با کرونا عملا فلج شده‌اند، توانمندی ایران در مقابله با کرونا یکی از همان دستاوردهایی است که بعد از انقلاب در این حوزه کسب شده.
سوءمدیریت‌ها، خدمات انقلاب را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد/ توانمندی ایران در مقابله با کرونا، یکی از دستاوردهای انقلاب است
حجت الاسلام سید محمدتقی غضنفری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اظهار کرد: اگر ما مسلط به تاریخ معاصر باشیم یعنی تاریخ 200 سال قبل کشور را مطالعه کرده و وضعیت قبل از انقلاب را ببینیم یا مطالعه کرده باشیم و وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، علم و فناوری، نظامی و... را بررسی کنیم خواهیم دید که دستاوردهای این نظام چه بوده و با تمام وجود می‌توانیم لمسشان کنیم.
 
وی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه نظامی قبل از انقلاب ادامه داد: در آن زمان اگر یک فرد درنظر داشت در رشته خلبانی تحصیل کند باید در کشور آمریکا دوره خلبانی را طی کند تا بتواند یک هواپیما را به پرواز درآورد، اما امروز در همین حوزه ایران به جایی رسیده است که می‌تواند هواپیمای جنگی را به‌صورت انبوه تولید کند.

توانمندی ایران در مقابله با کرونا یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب است

غضنفری کشاورزی را از دیگر حوزه‌هایی عنوان کرد که ایران در آن پیشرفت بالایی داشته است و بیان داشت: در زمان قاجاریه ایران نفت نداشت و در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، کشور قدرتمندی بود، اما از آن زمان به بعد تضعیف شده و در زمان پهلوی کشاورزی ایران نابود شد، در دوره پهلوی در برخی از مناطق مرکزی کشور کشاورزان به جای کشت گندم و جو اقدام به کشت خشخاش کرده بودند و خود دولت در خرید و فروش تریاک نقش داشت و بسیاری از خوراکی‌ها ازجمله تخم مرغ از اسرائیل تامین می‌شد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ویروس کرونا، ویروس منحوسی است و امیدواریم هرچه زودتر همه بشر از شر آن خلاص شود، اما نباید از یاد برد که این ویروس همه کشورهای جهان مثل آمریکا، آلمان، فرانسه و... را درگیر کرده است.
 
غضنفری رزمندگان خط مقدم مقابله با کرونا را علوم پزشکی و مجموعه درمان و سلامت عنوان کرد و یادآور شد: این مجموعه در یک سال گذشته خوش درخشیدند، این درحالی است که برخی از کشورها به سبب عدم توانایی در مقابله با کرونا عملا فلج شده‌اند، توانمندی ایران در مقابله با کرونا یکی از همان دستاوردهایی است که بعد از انقلاب در این حوزه کسب شده.

مدیریت جهادی، فاکتور اصلی برای خروج از جنگ اقتصادی
 
وی ادامه داد: اما در مقابل کمبودهایی هم هست، مثلا اقتصاد ایران به این دلیل ضعیف‌تر از سایر بخش‌ها است که در برابر هجمه اقتصادهای قوی دنیا قرار گرفته است، آمریکا کشوری که 70 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد، 40 سال است اقتصاد ایران را تحریم کرده تا بتواند موتور اقتصادی کشور را از کار بیاندازد.
 
این کارشناس سیاسی بیان داشت: ایران امروز در جنگی اقتصادی به سر می‌برد، اما برای خروج از این شرایط جنگی نیاز به یکسری فاکتورها ازجمله مدیریت جهادی داریم، مدیریت جهادی بود که در هشت سال دفاع مقدس کشور را از آن شرایط بحرانی نجات داد.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی ویژگی‌های خاصی دارد ادامه داد: مدیری که روحیه جهادی دارد به منافع مردم و کشورش فکر می‌کند و برایش اولویت اول مردم هستند، اما مدیری که روحیه جهادی ندارد به منافع شخصی خودش فکر می‌کند.
 
غضنفری گرفتاری اقتصادی امروز کشور را عدم حضور مدیران جهادی عنوان و تاکید کرد: وقتی می‌گوییم کشور دچار سوءمدیریت است یعنی مدیریت شخصی‌گرا روی کار است و منافع شخصی خود و خانواده‌اش برایش اهمیت بیشتری دارد.

با پشت‌ میزنشینی اقتصاد مدیریت نمی‌شود

این کارشناس سیاسی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و نمود مدیریت جهادی تمام عیار در این مدت افزود: فرماندهان جنگ ما در دوران دفاع مقدس، خودشان در خط مقدم حضور داشتند، این درحالی است که امروز و در میدان جنگ اقتصادی، مدیران ما پشت میز نشسته و معلوم است که با پروتکل‌هایی که برای خودشان تعریف کرده‌اند نمی‌توانند اقتصاد را مدیریت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: رمز بقا و پیروزی ما این است که مردم ایران به این بصیرت رسیده‌اند که دلسوزترین شخص در کشور مقام معظم رهبری است.

نتیجه اعتماد مردم به رهبر انقلاب، ایستادگی در مقابل مشکلات است

غضنفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همچون پدری دلسوز کشور را اداره می‌کنند اضافه کرد: ارتباط قلبی میان رهبری و مردم بی‌نظیر است، اگر مردم در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‎‌برند و ملت دچار مشکلات معیشتی بسیاری هستند، اما وضعیت را تحمل می‌کنند، علت این است که به مقام معظم رهبری امید دارند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مدیریت و ارتباط صمیمانه میان مقام معظم رهبری و مردم در 40 سال گذشته توانسته انقلاب را در مسیر پیشرفت و بالندگی به جلو ببرد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۵۶:۴۲

31 Jan 2021