۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۶۵۴۷
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

آبشار آتشگاه، تابلوی مینیاتوری پرنقش و نگار طبیعت

آبشار آتشگاه از زيباترين آبشارهاي ايران است. اين آبشار زيبا که به آبشار مينياتوري شهرت دارد يکي از بي ‌نظيرترين جاذبه‌ هاي طبيعي و گردشگري به شمار مي‌ رود که با حرکت مواج خود سکوت منطقه را مي‌ شکند و بي ‌بديل‌ ترين جلوه‌ هاي طبيعي را رقم مي‌ زند.
آبشار آتشگاه، تابلوی مینیاتوری پرنقش و نگار طبیعت
 به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛  آبشار آتشگاه در 190 کيلومتري شهرکرد و در 40 کيلومتري شهر لردگان در دره اي روح افزا به طول 2 کيلومتر قرار گرفته است. مسير اين آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضاي سرسبز و بي نظيري از انواع درختان و گياهان جنگلي فراگرفته است.
 
شيب زياد و پستي و بلندي هاي دره، آبشارهاي کوچک متعددي را ايجاد کرده است. پيوند عناصر زيباي طبيعي مانند دره، سبز زار و اقليم مناسب، فضاي بسيار فرح بخشي را جهت تفرج در اين مکان فراهم مي آورد.
 
ممکن است از ما بپرسيد چرا از استان چهارمحال و بختياري که سرزمين لاله‌هاي واژگون است، روستاي آتشگاه از توابع بخش مرکزي لردگان در استان چهارمحال و بختياري را انتخاب کرده‌ايم که کمتر لاله وحشي دارد که به شما پاسخ مي‌دهيم، اولا لاله‌ها معمولا در ارديبهشت باز مي‌شوند و در فروردين هنوز باز نشده‌اند و ثانيا شک نکنيد طبيعت آتشگاه هم آنقدر بکر و دست‌نخورده است که از سفر به آن پشيمان
نمي‌شويد.


 
قدمت اين روستا به دوره قاجار برمي‌گردد؛ همان زماني که عشاير بختياري آن را به عنوان يکي از ييلاق‌هاي خود پسنديدند و چادرهايشان را در مجاورت آبشارهاي زيباي آن که در مساحتي سه کيلومتري گسترده شده‌اند، برپا کردند.
 
طبيعت در تبديل آتشگاه به يکي از جذاب‌ترين مکان‌هاي گردشگري چهارمحال و بختياري نقش اساسي داشته است.

درختان کهنسال بلوط و گردو و بنه در سراسر دره تنگي که روستا در آن واقع شده، کوه‌هاي شورم جلا و دريک در جنوب و شمال روستا و حتي جنس آهکي آنها که سبب به وجود آوردن غارها و آبشارهاي متعدد در منطقه شده، همگي از جاذبه‌هاي بي‌نظير اين منطقه به شمار مي‌روند.


 
اگر خواستيد از آتشگاه سوغاتي بخريد، از اهالي سراغ گياهان معطر و دارويي يا شير و پنير و ماست و دوغ محلي يا گليم‌هاي ساده و بادامشان را بگيريد.

براي سفر به اين روستا، بايد به شهرستان لردگان برويد و از آنجا دو جاده هست که شما را به آتشگاه مي‌رساند، اولي که طولاني‌تر است جاده‌اي است که از روستاهاي منجر موثي و کيهان و چله‌گاه و کلار و چمن‌بيد و دره نامدار و قلعه سوخته و باغ کاج و ده کهنه مي‌گذرد و جاده دوم که کوتاه‌تر است، از لردگان و ميلاس و سردشت و آبزا و دلي رد مي‌شود و به آتشگاه مي‌رسد.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۳۰:۰۲

28 Jan 2021