۰
plusresetminus
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی دارد و فعلا خبری از افزایش نیست، گفت: چند نرخی، دلالی و بازار سیاه و... بیماری‌هایی هستند که در پی کمبود عرضه خودرو به وجود آمده است.
قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی است؛ افزایش قیمت نداریم/ عدم عرضه خودرو باعث ایجاد بازار سیاه شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، در مورد قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: خودروسازان با وجود تمام مشکلات پیشرو در حال تحویل تعهدات خود هستند، ممکن است تحویل خودروهای ثبت نامی چه فروش ویژه و چه پیش فروش‌ها با تاخیر تحویل شود. اما بر کاهش قیمت موثر است.

وی با تاکید بر اینکه خودروساز تمام تلاشش را برای تأمین تعهدات خود دارد تا در بازار امروز که تقاضا بسیار بالا رفته، مُسکنی در بازار باشد، افزود: قیمت خودرو در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و با کمال تأسف شاهدیم که به علت وجود سود در حاشیهٔ بازار این کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است.
 
موتمنـی در ادامه گفت: بازار خودرو باید مدیریت شود؛ در حالی که محدودیت عرضه در این آتش دمیده و با افزایش شدید قیمت به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
 
او بیان کرد: اگر محدودیت عرضه نبود و خودروسازان نیاز بازار را تأمین می‌کردند، شاهد افزایش قیمت نبودیم. چند نرخی، واسطه گری، افزایش غیرمنطقی قیمت، بازار سیاه، همه بیماری‌هایی هستند که در پی کمبود عرضه در بازار خودرو به وجود آمده است.
 
برخی برای امتحان شانس خود برای خرید خودرو ثبت نام می‌کنند
 
وی در باره قیمت حاشیه بازار این‌گونه ادامه داد: این پدیده ی جدیدی در کشور ما نیست، ما در سال‌های قبل هم شاهد این تفاوت قیمت در بازار و نرخ کارخانه بوده‌ایم اما چنین فاصله‌ی فزاینده‌ای نبود.
 
موتمنی گفته‌های خود را این‌گونه‌ ادامه داد: تا زمانی که مابه‌التفاوت قیمت در حاشیه بازار وجود دارد؛ حتی ثبت نام کننده‌ها در سایت‌ها خوروسازان (پیش فروش و فروش فوق العاده با قرعه کشی) با دید سود و امتحان کردن شانس اقدام به خرید می‌کنند، نه مصرف شخصی؛ این موضوع بر افزایش تقاضا نیز افزوده است.
 
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو در مورد توصیه به افرادی که قصد خرید خودرو برای امور مصرفی دارند، اشاره کرد: بازار تولید و عرضه و واردات از نگاه اتحادیه روند مثبتی را طی می‌کند که حتماً این روند در نزول قیمت مؤثر است و با این روند در بازار خودرو چه داخلی، چه مونتاژی و چه وارداتی افزایش قیمت نخواهیم داشت.
 
خودروهای چینی ۲۰ درصد زیر قیمت کارخانه معامله می‌شوند
 
او به کاهش قیمت خودروهایی چینی و مونتاژی اشاره کرد و گفت: برعکس ماه‌های گذشته، ‌این‌گونه خودروها با  ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت شرکتی (کارخانه) در بازار به فروش می‌رسد که کاهش قیمت ارز در آن مؤثر بوده است و با این روند به‌زودی قیمت خودروها منطقی خواهد شد.
 
موتمنی گفت: واردات همیشه به عنوان متعادل کننده بازار بود که در کنار آن باعث افزایش کیفیت تولیدات بوده و ایجاد رقابت در میان عرضه کنندگان محصول به نفع مصرف کنندگان تمام خواهد شد. بالا بودن قیمت خودروهای خارجی در حال حاضر به علت عدم واردات است که با رفع ممنوعیت واردات، قیمت خودروهای خارجی سیر نزولی خواهد داشت. 
 
بازگشت قیمت به سایت‌ها باعث التهاب در بازار نمی‌شود
 
وی درباره بازگشت قیمت به آگهی‌های آنلاین در سایت‌ها، توضیح داد: این موضوع باعث ایجاد التهاب در بازار نخواهد شد و زمانی فروشنده در سایت‌ها قیمت‌های بالا را ثبت می‌کند که آن کالا در بازار برای فروش موجود نباشد، ولی در حال حاضر فروشندگان زیاد هستند و خریدار کمتر از قبل شده؛ بنابراین بازگشت قیمت به سایت‌های تأثیر خاصی بر افزایش قیمت ندارند.
 
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو بیان کرد: خریداران هوشمند و آگاه شده‌اند و با تحقیق و استعلام و بازدید از بازارها، نوسان قیمت را به دست آورده و سپس اقدام به خرید می‌کنند؛ هم خریدار و هم فروشنده مبلغی را برای چانه زنی کنار می‌گذارند که این باعث می‌شود مبلغ معامله‌ها اکثراً زیر قیمت آگهی‌ها باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۳:۲۱

26 Jan 2021