۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۶۵۰۸

اميدها براي راه اندازي مجدد صنايع فولاد مهر لردگان زنده شد

مدير طرح احياي صنايع فولاد مهر لردگان گفت: صنايع فولاد مهر لردگان مي تواند با سه هدف، ريخته گري توليد قطعات سنگين صنعتي و کشاورزي، توليد گندله و توليد آهن اسفنجي را با ظرفيت توليد ۲۵۰ هزار تن در سال داشته باشد .
اميدها براي راه اندازي مجدد صنايع فولاد مهر لردگان زنده شد
سيد حمزه اميدي به عنوان مدير طرح احياي صنايع فولاد مهر لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت؛ بازسازي و راه اندازي بزرگترين کوره ريخته گري ايران در شهرستان محروم لردگان گرفته است.

 سيد حمزه اميدي افزود: حدود ۲۰ سال است که در شهرک صنعتي لردگان مشغول فعاليت هستم و دو دوره نيز به عنوان مدير شهرک صنعتي لردگان فعاليت داشته ام و از آنجايي که با بحث اشتغال و شهرک صنعتي آشنا بودهم و با توجه به اينکه شهر لردگان از نظر بيکاري رتبه اول در استان را داشت و با وجود چنين طرحي هميشه يکي از دغدغه هاي بنده احياي مجدد صنايع فولاد لردگان بود تا شايد مرهمي باشد براي برخي از جوانان بيکار شهرستان به همين جهت تلاش کرديم با توجه به معلوماتي که در اين طرح داشتيم براي راه اندازي اين طرح ملي اقدام کنيم.
 

وي گفت: با صحبت‌هايي که با خانواده مرحوم سعيدي و ساير سهامداران داشته‌ايم نهايتاً به بنده اعتماد کردند و وکالت قانوني جهت مديريت احياي کارخانه صنايع فولاد مهر لردگان را دادند.

اميدي اظهار داشت: اين کارخانه مشکلات خيلي زيادي دارد از جمله ابطال پرونده بهره برداري که با پيگيري هايي که داشتيم و کمک وزارت صمت مجوز جديد صادر شده و اميدواريم با کمک مسئولين محترم از جمله نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي بتوانيم زمينه‌هاي اشتغال بيشتري از جوانان شهر لردگان را داشته باشيم و اين جوانان و مردم بيکاري که در سطح اين شهرستان هستند را تا حد زيادي به چرخه اقتصاد، توليد و اشتغال بياوريم تا توانسته باشيم در راستاي اقتصاد مقاومتي و در سال "جهش توليد" ما هم اثر گذار باشيم و سهمي از اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.
 

 اميدي تصريح کرد: در قسمتي از صنايع فولاد مهر لردگان قطعات سنگين صنعتي و کشاورزي توليد مي‌شد که برخي از اين قطعات فقط در کارخانه صنايع فولاد لردگان توليد مي شد ولي متاسفانه امروزه هيچ گونه فعاليتي ندارد.

وي در ادامه گفت: صنايع فولاد لردگان داراي سه سالن بزرگ از جمله سالن توليد خط اول که کار ريخته گري و توليد قطعات سنگين صنعتي و کشاورزي را بر عهده داشته، هدف دوم توليد گندله بود و از سال 1375 تا سال 1390 توليد گندله داشته، مسئله ديگر سالن هايي است که در پايين زمين قرار دارند که در توجيه اقتصادي آن بايد گفت: که مي توانيم بر اساس ظرفيت هاي موجود توليد آهن اسفنجي را با ظرفيت توليد ۲۵۰ هزار تن در سال داشته باشيم که پيش بيني مي شود مي توان ۱۰۰ نفر را مشغول به کار کرد و در سالن ريخته گري نيز مي توان حدود ۱۳۰ نفر ديگر را  مشغول فعاليت نمود.


 
اميدي بيان داشت: فولاد مهر لردگان با ظرفيت موجود و گرفتن مجوز جهت راه اندازي مي‌تواند زمينه اشتغال صدها نفر را ايجاد کند زيربناي فاز دوم توسط مرحوم سعيدي ساخته شده ولي به دليل فوت ايشان نصف کاره مانده است اما با توجه به وجود برخي از تجهيزات ظرفيت ره اندازي اين مجتمع بزرگ را  داريم.
 

وي در پايان تاکيد کرد: از سرمايه داران صنعتي کشور خواهشمندم که بيايند در شهرستان لردگان و در صنايع فولاد مهر اين شهرستان سرمايه‌گذاري کنند تا علاوه بر انجام کار خداپسندانه  اين طرح بزرگ ملي به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، همچنين از مسئولين شهرستاني استاني و کشوري و به خصوص قوه محترم قضاييه و وزارت صنعت معدن و تجارت و به ويژه نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست دارم که ما را حمايت کنند تا ان شا الله اين طرح ملي را به چرخه توليد بازگردانيم و قطعا همه بايد همکاري کنيم تا اين غول بزرگ خفته ولي مهربان را بيدار کنيم.
 

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۰۱:۵۲

24 Jan 2021