۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۶۴۸۸

مرگ تلخ بزرگترين کوره ريخته گري ايران در شهرستان محروم لردگان

روزگاري چرخ صنعت فولاد مهر در شهرستان محروم لردگان مي چرخيد و اما فقط بخاطر فقدان مسئول دلسوز و وظيفه شناس حدود يک دهه اينچنين خاموش و متروکه شده است و موجب تاسف همه شد و در واقع با وجود چنين مسائلي امروز بهتر درک مي کنيم که چرا شهرستان لردگان محروم است.
مرگ تلخ بزرگترين کوره ريخته گري ايران در شهرستان محروم لردگان
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ شهرستان لردگان در جنوب استان چهارمحال و بختياري و در بين دو استان صنعتي خوزستان و اصفهان قرار دارد، شهرستاني با بيش از 220 هزار نفر جمعيت و بيش از 360 روستا و با توجه به اينکه جاده ترانزيتي خوزستان از شهر لردگان مي‌گذرد جايگاه اين شهر را بيش از پيش مهم کرده است و باتوجه به وجود نيروي انساني مناسب و وجود دانش آموختگان زياد در زمينه رشته هاي صنعتي، کشاورزي و... اما طبق آمار استان چهارمحال و بختياري بيشترين آمار بيکاري در استان متعلق به شهرستان لردگان مي باشد.

اين در حالي است که در ضلع شمالي شهر لردگان شرکت بزرگ صنايع فولاد مهر قرار دارد اما اين مجتمع بزرگ سال‌ها در سکوت است و هيچگونه فعاليتي ندارد، در واقع شرکت فولاد مهر لردگان واقع در شهرک صنعتي لردگان در سال ۱۳۷۲ توسط مرد صنعت ريخته گري ايران مهندس بهمن سعيدي در زميني به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع احداث شده و با زيربناي ۲۰ هزار متر مربع و شامل سه سالن بزرگ، يک ساختمان دو طبقه اداري، خوابگاه کارگري، مهمانسرا و انبار روباز به مسافت ۸ هزار متر مربع کلنگ‌زني شده است و در سال ۱۳۷۵ اين شرکت توسط رياست جمهوري وقت راه اندازي شد و در فاز اول به بهره برداري رسيد.


اما بخت با صنايع فولاد لردگان يار نبود و با فوت مرد صنعت ريخته گري ايران مرحوم بهمن سعيدي نبض فولاد مهر ايستاده و تمام کارگران بيکار شدند و از سال ۱۳۹۰ تاکنون خاموش و به‌صورت خرابه و بلا استفاده باقي مانده است تا از آن شکوه و بزرگي چيزي جزء خاطره باقي نماند.
 

اين سرگذشت يکي از بزرگترين طرح هاي ملي در ايران است که آرزوهاي بزرگي را دنبال مي کرد اما در سايه بي توجهي، کم لطفي و عدم وجود مسئولين دلسوز تبديل به ويرانه اي شد تا به جاي اشتغالزايي و توليد و اعتبار بخشي به شهرستان لردگان در گوشه اي خلوت در مرگ تدريجي به تاريکي مطلق فرو رود.

اما سوال اينجاست اين طرح بزرگ ملي که هيچ مانع و مشکلي همچون کمبود فضا، امکانات، نيروي انساني و متخصص نداشت و بلکه از هر نظر در شرايط ايده آل بسر مي برد چگونه و براي چه به اين روز افتاد؟

چه کسي يا کساني مسئول اين خيانت بزرگ به مردم لردگان هستند؟ چرا در طول اين سال ها کسي بر اساس حس وظيفه شناسي براي راه اندازي مجدد آن تلاشي نکرد؟
 

باور اينکه روزگاري چرخ صنعت فولاد مهر در شهرستان محروم لردگان مي چرخيد و اما فقط بخاطر فقدان مسئول دلسوز و وظيفه شناس حدود يک دهه اينچنين خاموش و متروکه شده است و موجب تاسف همه شد و در واقع با وجود چنين مسائلي امروز بهتر درک مي کنيم که چرا شهرستان لردگان محروم است.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۴۶:۴۳

24 Jan 2021