۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۶۴۶۵
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

ساماندهی محل دفن زباله ها مشکل عمده شهرستان های چهارمحال و بختیاری

حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:عمده مشکلات اساسی شهرستان های تابعه ، تامین اعتبار جهت ساماندهی محل دفن زباله ، تأمین قیر و اعتبار جهت آسفالت معابر خاکی و لکه گیری ترانشه است.
ساماندهی محل دفن زباله ها مشکل عمده شهرستان های چهارمحال و بختیاری
به گزارش  جهانبین نیوز ،حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ در جلسه هم اندیشی  اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای اسلامی شهرستان ها ، اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای اسلامی استان هم اندیشی ، اتحاد و انسجام و ارتباط بیشتر ادارات و ارگانها با شوراهای اسلامی است.

 وی در ادامه عمده مشکلات اساسی شهرستان های تابعه را تامین اعتبار جهت ساماندهی محل دفن زباله در اکثر شهرستان ها، تأمین قیر و اعتبار جهت آسفالت معابر خاکی و لکه گیری ترانشه در اکثر شهرها و روستاهای استان و پیگیری جهت افزایش میزان ارزش افزوده شهرداری ها عنوان و گفت: باتوجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان ها منبع تامین اعتباری ندارند لذا شورای اسلامی شهرها در پیش بینی بودجه سال آینده اختصاص۲ درصد بودجه به شوراهای فرادست را مد نظر قرار دهند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: در حوزه مدیریت شهری و روستایی فعالیت ها و اقدامات به دو عامل مهم وابسته است : اولین عامل مربوط به اعتبارات و بودجه شهرداری و دهیاری و دومین عامل مدیریت بر امکانات ونیروهاست که ما می توانیم با بهره وری مناسب  نهایت استفاده را از امکانات موجود در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان ببریم.

نظری افزود: در سفر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری خوشبختانه توانستیم در پیش بینی بودجه 1400 پروژه هایی را برای استان دیده . همچنین اعتبارات عمرانی خوبی طی 2 ساله اخیر به استان چهارمحال و بختیاری تزریق شده و در سال جاری 120 میلیارد تومان در بحث نفت تصویب شده و تخصیص هایی جهت پروژه های راه آهن و انتقال آب بن بروجن در نظر گرفته شده است.

 مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز گفت:  وظایف قانونی شوراهای اسلامی به صراحت در قانون تشریح شده که در قبال شوراهای اسلامی نیز دستگاه های دولتی نیز مسئولیت هایی داشته و در مسائل تصمیم گیری ها اختیاراتی را قانون به شوراهای اسلامی واگذار نموده اما در مواردی این وظایف مغفول مانده است.

طاهری افزود: شوراهای اسلامی بعنوان پارلمان حوزه های انتخابی در بودجه سالیانه کلیه موارد را بررسی نمایند و با برگزاری جلسات بیشتر با حساسیت بیشتر تعهدات مازاد بر بودجه شهرداری  را بررسی نمایند و از شوراهای اسلامی خواست با توجه به اینکه فصل بودجه نویسی و تصویب عوارض شهری و روستایی می باشد شوراهای اسلامی در تصویب موارد فوق و ارسال به هیات تطبیق مصوبات فرمانداری ها تسریع نمایند و در مواردی که نیاز به کارشناس مشورتی داشته دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به پیگیری هایی از سوی دفتر ریاست جمهوری بمنظور تامین اعتبارات طرح های عمرانی استان چهارمحال و بختیاری اشاره و گفت: در سفر ریاست مجلس شورای اسلامی به استان نیز عمده مسائل به سمع و نظر ایشان رسید و بر بسیاری از مشکلات روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی اشرافیت از قبل داشتند .

محمودیان افزود : شوراهای اسلامی همراه فرماندران و بخشداران بوده و مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را احصا جمع بندی تا به برنامه ریزی درست و صحیحی دست یابیم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۴۹:۱۹

19 Jan 2021