۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۶۴۶۴
مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری؛

1.5 میلیارد ریال برای مرمت قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر هزینه شد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر در شهرستان شهرکرد هزینه شد.
1.5 میلیارد ریال برای مرمت قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر هزینه شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ آیت‌الله آزادگان در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این مبلغ برای ایزولاسیون و مرمت تیرریزی، پشت‌بام‌سازی، استحکام‌بخشی، کلافکشی، اجرای جرز و دیوار، مرمت طاق‌ها و تویزه‌ها هزینه شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری افزود: مرمت به کامه قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال برای مرمت این قلعه تاریخی هزینه شده است.

آزادگان یادآور شد: به‌علت فرسودگی مصالح و آسیب‌های وارد شده از شرایط بسیار سخت اقلیمی چهارمحال و بختیاری برای بناهای تاریخی، قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر در بخش‌های متعددی دچار خسارت شده بود و خطر تخریب قسمت‌های زیادی از این بنا وجود داشت که با مرمت انجام شده، نسبت به نجات‌بخشی این قلعه تاریخی اقدام شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از حضور سرمایه‌گذاران در بخش مرمت و احیای بناهای تاریخی برای سرمایه‌گذاری در قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر استقبال می‌کند.

وی یادآور شد: قلعه تاریخی اسفندیاری فرخ‌شهر با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین و یک هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا مربوط به اواخر دوران قاجار است و ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۱۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

آزادگان بیان کرد: مالکیت کنونی این قلعه تاریخی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۲۰:۲۶

18 Jan 2021