۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۶۴۳۹
در شورای اداری چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

صیانت از بیت المال رکن اصلی دیوان محاسبات/افزایش ریسک‌پذیری مدیران در دستور کار است

صیانت از بیت المال رکن اصلی دیوان محاسبات/افزایش ریسک‌پذیری مدیران در دستور کار است
به گزارش جهانبین نیوز؛ شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز با حضور دادستان و مدیرکل هماهنگی استان‌ها دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری و مجموعه‌ای از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

وظیفه دیوان محاسبات اداری صیانت و حفاظت از بیت‌المال است

عطاالله نوروز نژاد در ابتدای این آیین اظهار کرد: در مجموعه دیوان محاسبات به جهت ارتباط راحت‌تر و سریع‌تر مردم وب‌سایت‌هایی ایجاد شد.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات  با اشاره به اینکه با اشاره با استفاده از نیروهای نخبه متخصص، شورای اندیشه‌ورز صیانت از بیت‌المال در دیوان محاسبات تشکیل شد تا توان دیوان در این راستا دوچندان شود، گفت: اصل ۵۴ قانون اساسی دیوان محاسبات را مستقیماً زیر نظر مجلس قرار داده و اصل ۵۵ قانون اساسی وظیفه دیوان را تشریح می‌کند که بر طبق این اصل وظیفه آن صیانت و حفاظت از بیت‌المال است.

وی با اینکه دیوان محاسبات می‌تواند نسبت به تقویت نظارت مستمر اقدام کند، افزود: طبق قانون وظیفه دیوان نظارت بعد از خرج است اما نظارت قبل و حین نیز به‌صورت مشورتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شد که این مهم در چهارمحال و بختیاری نیز انجام گرفت.

نوروزنژاد ادامه داد: تلاش در مجموعه دیوان محاسبات این بوده است که از همه ظرفیت‌ها در امر توسعه استان چهارمحال و بختیاری استفاده شود.

افزایش ریسک‌پذیری مدیران در دستور کار است

در ادامه این آیین کاظم ابهجی نیز گفت: استفاده از آخرین تکنولوژی در حسابرسی‌ها به‌منظور کوتاه شدن این فرایند در دستور کار است.

مدیرکل دیوان محاسبات اداری چهارمحال و بختیاری تعامل فعال با دستگاه‌های اداری را از دیگر برنامه‌های خود عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش ریسک‌پذیری مدیران با ایجاد شرایط لازم برای این کار مدنظر است تا مدیر دستگاه اجرایی بدون ترس از دستگاه‌های نظارتی اقدام کند.

وی تأکید کرد: اگر مدیری طبق شرح وظایف تعریف شده برای دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفوذ خود اقدام نکند، عملکرد وی رصد شده و موضوع به جد دنبال خواهد شد.

ابهجی با اشاره به اینکه بحث مهم‌رسی مطالبات مردمی و آنچه کمک به رفع مشکلات آحاد مردم می‌کند بسیار مهم است، بیان کرد: نظارت مستمر چه حین و چه بعد از خرج بودجه در دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری انجام خواهد شد.

مدیرکل دیوان محاسبات اداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن شورای اندیشه‌ورز در استان به جهت استفاده از پتانسیل نخبگان، کارشناسان و... چه مسؤولیت داشته باشند و چه نداشته باشند در دستور کار است.

مسؤولیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران امانت الهی است

در انتهای این آیین نیز جعفر مردانی با اشاره به وجود تعامل بین بخشی بین دیوان محاسبات اداری و دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مسؤولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران امانت و هدیه الهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از بیت‌المال از سوی مدیران باید انجام شود و می‌طلبد مدیرکل دیوان محاسبات اداری با دستگاه‌های شورای نظارتی استان تعامل سازنده داشته باشند تا مشکلی جهت اجرای پروژه‌های این استان ایجاد نشود.

لازم به ذکر است در انتهای این آیین از زحمات عطاالله نوروزی نژاد تقدیر و تشکر شد و کاظم ابهجی به‌عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات اداری چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۴:۳۷

14 Jan 2021