۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۶۴۳۶
طی روزهای آینده صورت می‌گیرد

وقوع بارش‌های محدود و افزایش دما در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از فردا سامانه بارشی ضعیف وارد استان و طی روزهایی که این سامانه بارشی در استان فعال است افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.
وقوع بارش‌های محدود و افزایش دما در چهارمحال و بختیاری
مهران چراغ‌ پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از فردا سامانه بارشی ضعیف وارد استان می‌شود.
 
وی با بیان اینکه روز جمعه در مناطق کوهرنگ شاهد بارش‌های پراکنده در طول روز خواهیم بود تصریح کرد: در روز شنبه پدیده خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.
 
چراغ‌ پور افزود: برای یکشنبه از ابتدای روز شاهد بارش‌های محدود در اغلب نقاط استان به‌ویژه مناطق غربی و شمال غرب و مناطق جنوبی استان خواهیم بود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اکثر بارش‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان را به شکل برف دانست و یادآور شد: در مناطق جنوبی بارش‌ها به‌صورت برف و باران به وقوع می‌پیوندد.
 
وی با اشاره به اینکه در طی روزهایی که این سامانه بارشی در استان فعال است افزایش دما پیش‌بینی می‌شود، بیان داشت: امروز شهرکرد با دمای منفی 14 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان و لردگان با دمای 17 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.
 
چراغ پور خاطرنشان کرد: میانگین بارش‌ها در سال زراعی  امسال تا به امروز نسبت به دوره مشابه بلندمدت 20 درصد کاهش داشته است و کوهرنگ 27 درصد منفی، بروجن 48 درصد منفی، شهرکرد 27 درصد منفی بوده و فقط در لردگان امسال کمی بارش‌ها در پاییز بیشتر بوده و این شهرستان میزان مثبتی را به ثبت رسانده است.
 
وی با اشاره به اینکه ابتدای زمستان بارش‌های در حد نرمال داشتیم اضافه کرد: علت این موضوع آن است که پاییز با 5 درصد بیشتر از نرمال بارش بود، اما زمستان تاکنون طبق پیش‌بینی‌ها بارش‌های نرمال و کمتر از نرمال را به ثبت خواهد رسید و این اتفاق در دی‌ماه به وقوع پیوست.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۳۸:۱۸

14 Jan 2021