۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۶۴۲۴
رئیس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان؛

هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد

رئیس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هشت تپه باستانی از این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.
هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ واحد جولایی اظهار کرد: این آثار در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، فارسان و کیار قرار دارد که در نشست شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی موافقت شد.

رئیس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: مطالعات باستان‌شناختی محدوده جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، کشف تپه‌ها و محوطه‌های متعددی از ادوار مختلف فرهنگی – تاریخی را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: سهم آثار شناسایی شده دوره پیش از تاریخ در میان آثار شناسایی شده بسیار قابل توجه است.
جولایی یادآور شد: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در این منطقه جغرافیایی هستند که اسرار و پیشینه سکونت در چهارمحال و بختیاری را نشان می‌دهد و ثبت آن‌ها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی اثر خواهد شد.

رئیس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول در فهرست آثار ملی، فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی و دیگر فهرست‌های ذی‌ربط بر اساس "نظام‌نامه اجرایی ثبت آثار ملی مصوب 28 اردیبهشت‌ماه 1311 هیات وزیران، دستورالعمل اجرایی ثبت آثار ملی به شماره 22089/982100 مورخ 9 مهرماه 1398 و دستورالعمل تعیین آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی به شماره 28286/982100 مورخ چهارم آذرماه 1398 ابلاغی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۱۳:۳۶

13 Jan 2021