۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۶۴۲۱
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 4.2 درصدي شاخص نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص نرخ بيکاري استان در پاييز سال گذشته معادل 16.1 درصد بوده که خوشبختانه با کاهش 4.2 درصدي به 11.9 درصد در پاييز سال جاري رسيده است.
کاهش 4.2 درصدي شاخص نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ علي شهريارپور رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار نتايج طرح آمارگيري از نيروي کار توسط مرکز آمار ايران اظهار کرد: نتايج طرح مذکور نشان مي‌دهد که نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در پاييز 1399 برابر 11.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادي استان معادل 44.1 درصد بوده است.

علي شهريارپور ادامه داد: بر همين اساس نرخ بيکاري کشور در پاييز 1399 برابر 9.4 درصد و نرخ مشارکت اقتصادي در کشور برابر 41.4 درصد مي‌باشد.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گفت: شاخص نرخ بيکاري استان در پاييز سال گذشته معادل 16.1 درصد بوده که خوشبختانه با کاهش 4.2 درصدي به 11.9 درصد در پاييز سال جاري رسيده است.

وي افزود: نکته مهم در نتايج طرح نيروي کار که اغلب اوقات مغفول مي‌ماند، لزوم تحليل توام نرخ بيکاري و نرخ مشارکت اقتصادي است.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان بیان کرد: بررسي نتايج نرخ مشارکت اقتصادي در کنار نرخ بيکاري نشان دهنده اين است که نسبت اشتغال در جمعيت 15 ساله و بالاتر استان 38.9 درصد بوده در حالي که اين شاخص براي کل کشور عدد 37.5 درصد را نشان مي‌دهد.

شهريارپور اضافه کرد: در حالي که نرخ بيکاري کل کشور در پاييز 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.2 درصد کاهش داشته است، استان چهارمحال و بختياري با کاهش 4.2 درصدي بيشترين کاهش نرخ بيکاري را در بين استان‌هاي کشور به خود اختصاص داده است.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان صدور 762 فقره پروانه ساختماني براي احداث 265 هزار و 83 متر مربع زيربنا توسط شهرداري‌هاي استان طي سه ماهه دوم سال و رونق ساخت و ساز را يکي از دلايل کاهش نرخ بيکاري استان در پاييز اعلام نمود.

وي همچنين سياست‌گذاري و اهتمام مسئولين استان براي رفع مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي و پرداخت تسهيلات بانکي به واحدهاي فوق، در کنار افزايش تخصيص اعتبارات استاني پروژه‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي را از ديگر دلايل کاهش نرخ بيکاري استان عنوان نمود.

شهریارپور در پايان با اشاره به پتانسيل بخش کشاورزي استان در حفظ  و ايجاد اشتغال، اظهار اميدواري کرد تا با تغيير الگوي کشت، احداث گلخانه و کشت گياهان دارويي در سطح استان، بتوان از پتانسيل اين بخش در ايجاد اشتغال پايدار استفاده کارا و بهينه نمود.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۱۶:۵۴

13 Jan 2021