۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۶۳۹۹
رئیس دانشگاه شهرکرد:

توسعه فعالیت‌های پژوهی و مساله‌محور برنامه‌ دانشگاه در حل مشکلات استان است

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: توسعه فعالیت‌های پژوهی و مساله‌محور از برنامه‌های دانشگاه در حل مشکلات استان است و با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه ازجمله اساتید و دانشجویان می‌توان به بررسی مشکلات و چالش‌های استان در پایان‌نامه‌های خود و کمک به دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد طرح‌های پژوهشی پرداخت.
توسعه فعالیت‌های پژوهی و مساله‌محور برنامه‌ دانشگاه در حل مشکلات استان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ نشست بررسی افزایش تعامل و همکاری دانشگاه شهرکرد با جامعه و صنعت با حضور سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد، حفیظ الله فاضل مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال بختیاری، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، کاظم منزوی معاون صمت استان چهارمحال و بختیاری، اعضای هیات رئیسه و برخی مدیران در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

 سعید کریمی در این نشست اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های پژوهی و مساله‌محور از برنامه‌های دانشگاه در حل مشکلات استان است و با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه ازجمله اساتید و دانشجویان می‌توان به بررسی مشکلات و چالش‌های استان در پایان‌نامه‌های خود و کمک به دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد طرح‌های پژوهشی پرداخت.

رئیس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند با صنعت ارتباط برقرار کند می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان و رفع معضل بیکاری داشته باشد.

حفیظ الله فاضل نیز در ادامه بیان داشت: بیشترین‌ ارتباط‌ صنایع‌ با دانشگاه‌ها برنامه‌ کارآموزی‌ دانشجویان‌ در واحدهای‌ صنعتی‌ است، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در رشته‌های مرتبط درس‌خوانده‌اند می‌توانند مدت‌زمان معینی در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند، این طرح باعث می‌شود که نیروهای جوان، فرصت مناسبی را برای کسب تجربه و شناسایی محیط‌های صنعتی و بازار کار به دست آورند.

حجت‌الاسلام سعید صفی نیز در این نشست تشکیل تیم از تمام نهادهای مربوطه، تشریح وظایف و ارزیابی خروجی کار تا رسیدن نتیجه را مهم دانست.

محسن مبینی در این نشست به اهمیت ارتباط با صنعت و دانشگاه پرداخت و ادامه داد: دانشگاه شهرکرد در حال افزایش ارتباط با مجموعه صنایع استانی، ملی و بخش‌های مختلف جامعه است و می‌توانیم در صنایع و بخش‌های مختلف با کمک اساتید و اعضای هیات علمی در حل مشکلات کمک کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد افزود: دانشگاه شهرکرد قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های با بخش‌های مختلف جامعه و صنعت داشته است.
 
سجاد رستمی همچنین بیان داشت: نسل جدیدی از دانشگاه‌ها تحت‌عنوان دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین و نسل چهارم  مطرح هستند؛ این دانشگاه‌ها علاوه‌بر کارکردهای آموزشی و پژوهشی، کارکرد کارآفرینی و حل مسائل را هم دارند یا اینکه در بحث اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان و حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان هم فعال هستند. از سوی دیگر این دانشگاه‌ها در سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری با رویکرد حل مسائل و مشکلات عرصه صنعت و جامعه و بازار و حمایت تشویقی که معمولا در آنها اتفاق می‌افتد، فعالیت خود را پی می‌گیرند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۳:۳۹

11 Jan 2021