۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۶۳۷۰
امام جمعه شهرستان لردگان:

اتفاقات اخير حکايت بي‌سابقه‌اي از آمريکاي بدون نقاب است/ قيام ۱۹ دي ماحصل بصيرت مردم قم بود

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: ۱۹ دي سالروز قيام تاريخي و مهم مردم قم براي همه عصر و زمان ها و مقاطع تاريخ يک الگو است اين قيام خلاصه، چکيده و ماحصل بصيرت مردم قم بود.
اتفاقات اخير حکايت بي‌سابقه‌اي از آمريکاي بدون نقاب است/ قيام ۱۹ دي ماحصل بصيرت مردم قم بود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي تاج زاد امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به نقش حضرت فاطمه (س) در ارتقاي جايگاه زنان اشاره کرد و گفت: پيش از بعثت و در آستانه صدور اسلام اعراب به خانواده و زنان نگاه ابزاري و تحقير آميز داشتند و در طول جامعه آن روز زن از حقوق فردي و اجتماعي برابر با عادلانه برخوردار نبود .
 
وي افزود: حضور فعال زنان خانواده پيامبر (ص) به ويژه دختر گرامي ايشان حضرت فاطمه (س) در فعاليت هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي در اوج تضاد با نگرش جاهلي به زنان و با هدف ايجاد تحول کرامت براي زنان به ارتقاي جايگاه فردي و اجتماعي آنان بود.

تاج زاد افزود: خانواده به عنوان کوچکترين واحد جامعه نقش بسزايي در سالم سازي اجتماع دارد و درون خانواده انسان هايي مفيد براي جامعه پرورش مي يابند و موجب تحولات و پيشرفت هاي بزرگ اجتماعي مي‌شوند.
 
امام جمعه لردگان بیان داشت: حضرت زهراي اطهر (س) در زندگي مشترک،  رعايت دقيق و ظريف حقوق همسرش بود.

وي افزود: خانه حضرت زهرا فاطمه (س) نمونه ای از معنويت و نعمت الهي بود و بي آلايش به دور از تشريفات و تجملگرایي بود .

تاج زاد به دو اصل مهم در همسرداري اشاره کرد و گفت: مهرباني، گذشت و ايثار بر زندگي خانوادگي آن حضرت حاکم بود .

امام جمعه لردگان به پيام هاي راهبردي بزرگترين رزمايش پهبادي در غرب آسيا اشاره کرد و گفت: در رزمايش اخير ارتش سرافراز ايران اسلامي نمايشگاهي از پهپادهاي رهگيري، شناسايي، بمب افکن، انتحاري و ترکيبي از اين همه ها را با قابليت‌هاي خيره‌ کننده به رخ دشمن کشيد و جهان را به شگفتي دوباره وادار کرد.

خطيب جمعه لردگان افزود: ايران اسلامي اکنون فقط مونتاژکننده نيست به لطف الهي و با ايمان و هوشمندي و روحيه جهادي جوانان مومن انقلابي و نيروهاي مسلح خود هم به دانش بومي آن دست يافته و هم طراح و سازنده است و هم صادر کننده محصولات مزبور و انتقال کننده فناوري آن به يارانش در جبهه مقاومت است و اين دستاوردها در دوران اوج تحريم‌ها اتفاق افتاده است .

امام جمعه لردگان اشاره داشت: رهبر حکيم انقلاب اسلامي درباره غلبه نرم‌افزاري بر دشمن فرمودند: اين بخشي از آن است، پيام کنوني اين رزمايش به آمريکاي جهانخوار اين است که آمادگي صد درصدي و همه‌جانبه و پشيمان کننده در واکنش سريع و قاطع به هر گونه حماقت دشمن است پيام اين رزمايش براي رژيم پليد صهيونيستي ناامني کابوس دائمي و پاسخ ويرانگر آن است.

خطيب جمعه لردگان به حوادث چهارشنبه شب آمريکا اشاره کرد و گفت: کنگره آمريکا پس از يک روز خونين و پر ماجرا انتخابات اين کشور را تاييد کرد و بايدن از اول بهمن رسما ساکن کاخ سفيد خواهد شد اتفاقات چهارشنبه حکايت بي‌سابقه‌اي از آمريکا بدون نقاب است .
 
وي اشاره کرد: يک نقطه مهم و عبرت آميز وقتي حاميان تندروي ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند گروه زيادي از هم حزب ترامپ حتي معاون ترامپ و رئيس کنگره نيز اين اقدام را محکوم کردند و ترامپ نيز عليرغم متقلّبان خواندن انتخاب آن طرفدارانش را به بازگشت به خانه دعوت کرد اين رفتار را با رفتار شکست‌خوردگان انتخابات ۸۸ و فتنه گران آن روزها حاميان آنها مقايسه کنيد پس  از ۱۱ سال از فتنه ۸۸ در حالي که بيشترين بدهي را به نظام مقتدر و مظلوم ما دارند هنوز طلبکارانه برخورد مي‌کنند به ادعاي قانون مداري و مردم گرايي و دفاع از جمهوريت نظام را دارند.
 
امام جمعه لردگان به فقدان علامه مصباح يزدي اشاره کرد و گفت: پيام حضرت آيت الله خامنه اي اين است که خسارتي براي حوزه علميه و حوزه معارف اسلامي است، ايشان متفکر برجسته، مديري شايسته، داراي زبان گوياي در اظهار حق و پاي با استقامتي در صراط مستقيم بودند.
 
وي به ويژگي هاي مهم شخصيتي علامه مصباح يزدي و سردار سليماني اشاره کرد و گفت: اخلاص، تواضع و فروتني، جهاد و تلاش در راه آرمان، شناخت اهداف و برکات بزرگ انقلاب اسلامي، باورمندي کامل به امامين انقلاب خميني کبير و خامنه‌اي فرزانه ، سرداري در جبهه اسلام و انقلاب يکي در عرصه هاي نظر و فکر و ديگري در عمل و جنگ،  اخلاق مداري و سرانجام ترور توسط شقي ترين افراد يکي ترور شخص و ديگري ترور شخصيت از مهمترين ويژگي هاي شاخص علامه مصباح يزدي و سردار سليماني مي باشند .

وي همچنين به قيام ۱۹ دي ماه اشاره کرد و گفت: شايد آن روز هيچ کس باور نمي کرد که قيام ۱۹ دي منشه اين برکات و تحول عظيم در جامعه اسلامي ما بشود اما اين اتفاق افتاد زيرا جامعه اي که متکي بر بصيرت، ايمان اقدام و استقامت است پيروز است اينها همه وعده هاي پروردگار عالم است.

تاج زاد در ادامه به ۲۱ دي ماه مصادف با سالگرد شهادت شهيد احمدي روشن از شهداي هسته‌اي اشاره نمود و بیان داشت: دشمن بداند و آگاه باشد اگر چه اين عزيزان را از ما گرفته اند لذا  شتاب رشد علمي در اين کشور خاموش نخواهد شد اين کشور راه و مسير را پيدا کرد و انشالله تا رسيدن به توان علمي مورد نظر به اين راه ادامه مي‌دهد و ما ياد و خاطره اين شهدا و ديگر شهداي هسته اي و شهداي انقلاب را گرامي ميداريم.

خطيب جمعه لردگان در پايان به سفر رياست محترم مجلس شوراي اسلامي دکتر قاليباف به شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: انشاالله که اين سفرها مايه خير و برکت براي شهرستان باشند .

انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۱۶:۲۴

8 Jan 2021