۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۶۳۴۲

کتيبه‌هاي تاريخي گردشگاه پيرغار در حال نابودي/ از کتيبه‌ها حفاظت نمی شود

کتيبه‌هاي تاريخي دوره مشروطيت پيرغار روستاي توريستي ده چشمه هم‌اکنون به علت نشت آّب، رطوبت و عدم حفاظت مناسب در يک قدمي نابودي قرارگرفته‌اند.
کتيبه‌هاي تاريخي گردشگاه پيرغار در حال نابودي/ از کتيبه‌ها حفاظت نمی شود
به گزارش جهانبین نیوز، کتيبه‌هاي تاريخي دوره مشروطيت پيرغار روستاي توريستي ده چشمه هم‌اکنون به علت نشت آب، رطوبت و عدم حفاظت مناسب در يک‌قدمي نابودي قرارگرفته‌اند.

اين سنگ‌نوشته‌ها در روستاي ده چشمه از توابع شهرستان فارسان واقع‌شده و به‌عنوان يکي از جاذبه‌هاي گردشگري اين استان مطرح هستند. اين کتيبه‌ها متعلق به دوره مشروطيت است وبر روي يک‌تخته سنگ در کوهپايه‌اي از رشته‌کوه زاگرس در تفرجگاه پيرغار ساخته‌شده است.

اين سنگ‌نوشته‌ها هم‌اکنون به علت عدم مناسب‌سازي حفاظت مورد تخريب قرارگرفته‌اند.

اطراف اين کتيبه‌هاي تاريخي يک ديوار نرده‌اي فلزي کشيده شده و داراي يک درب ورودي است و در بالاي کتيبه براي جلوگيري از بارش باران و برف بر روي کتيبه‌ها يک شيرواني قرار داده‌شده است.



هم‌اکنون فصل سرما در استان چهارمحال و بختياري و شهرستان فارسان آغاز است و ورود مسافر به مناطق گردشگري از جمله پيرغار بسيار کاهش‌يافته است.

نفوذ آب به کتيبه‌ها و نفوذ آب و خيس بودن اين کتيبه‌ها از موارد ديگري است که هم‌اکنون در آن‌ها مشاهده مي‌شود.

ورود آب به ترک سنگ‌ها و يخ‌زدگي آن مي‌تواند موجب شکستگي کتيبه‌ها و از بين رفتن آن‌ها شود.

کتيبه‌هاي تاريخي دوره مشروطيت پيرغار روستاي توريستي ده چشمه هم‌اکنون به علت نشت آب، رطوبت و عدم حفاظت مناسب در يک‌قدمي نابودي قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/530پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۲۷:۲۲

6 Jan 2021