۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۶۳۳۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

اینجا غفلت برابر است با مرگ!/جاده شهرکرد-شلمزار همچنان در پیچ و خم تملک اراضی

فرقی نمی‌کند بارندگی باشد یا نه در عبور از محور شهرکرد-شلمزار تنها یک غفلت لحظه‌ای کافی است تا پشیمانی ابدی به بار بیاید.
اینجا غفلت برابر است با مرگ!/جاده شهرکرد-شلمزار همچنان در پیچ و خم تملک اراضی
به گزارش جهانبین نیوز، محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار یکی از مهم‌ترین طرح‌های راه‌سازی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

این محور یکی از اثرگذارترین و پرچالش‌ترین راه‌های چهارمحال و بختیاری است که علی‌رغم تردد بسیار زیادی که از این محور انجام می‌شود، تلفات جاده‌ای و تصادفات بسیاری نیز در آن رخ می‌دهد.

محور شهرکرد به شلمزار سال‌ها است که به قتلگاهی برای مردم منطقه یا آن‌هایی که از این محور تردد می‌کنند تبدیل شده است، فرقی نمی‌کند بارندگی باشد یا خیر در عبور از این محور تنها یک غفلت لحظه‌ای کافی است تا پشیمانی ابدی به بار بیاید.

به گفته حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی  چهارمحال و بختیاری در مسیر شهرکرد ـ شلمزار روزانه بیش از ۱۵ هزار تردد صورت می‌گیرد.

از سال 95 قطعه دوم محور شهرکرد ـ شلمزار به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شده  و یکی از مشکلات عمده در این خصوص عدم همراهی مالکین زمین‌های کشاورزی در اطراف جاده است که راضی به فروش زمین‌های خود با قیمت کارشناسی جهت ادامه اجرای پروژه نمی‌شوند.

بااین‌حال عملیات زیرسازی و آسفالت 5 کیلومتر محور شهرکرد ـ شلمزار انجام شد.
بر طبق پیش‌بینی مسؤولان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کل محور شهرکرد ـ شلمزار به طول ۳۲ کیلومتر تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.
 
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز بعد از تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار مناسب در قطعه اول، دستور آغاز عملیات اجرایی این پروژه را صادر کرد.

باند دوم محور شهرکرد ـ شمس‌آباد ( قطعه اول از شهرکرد ـ شلمزار) دارای ۴/۱۳ کیلومتر طول، ۳ دستگاه پل غیر هم‌سطح  و ۳۵ دستگاه پل آب رو و زیرگذر است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ حمید ربیعی معاون مهندسی و مسکن اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین اقدامات در محور شهرکرد ـ شلمزار اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این محور همچنان بر عهده این اداره کل است.

معاون مهندسی و مسکن اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: در اجرا و تکمیل قطعه اول محور شهرکرد-شلمزار از سه‌راهی خوزستان تا سه‌راهی شمس‌آباد طی ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، در همین راستا تقریباً  80 درصد خاک‌برداری، 60 درصد خاک‌ریزی و 80 درصد پل‌ها ساخته شده و قسمتی از بیس جاده نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در قطعه دوم شهرکرد ـ شلمزار، مربوط به اراضی شمس‌آباد، به طول 7 کیلومتر تملک اراضی انجام نشده است، اما مابقی این محور در قطعه دوم آماده آسفالت است و اگر وضعیت جوی اجازه دهد طی چند روز آینده این قسمت هم آسفالت می‌شود.

ربیعی عنوان کرد: طی آخرین جلسه که دو ماه پیش برگزار شد، مقرر شد مردم مدارک اراضی خود را ارائه دهند که برخی مدارک خود را ارائه ندادند.

معاون مهندسی و مسکن اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی در خصوص عدم رضایت مردم به فروش اراضی خود این‌گونه شد که اگر موافقت‌ها در این زمینه صورت نگرفت از اعمال ماده 9 استفاده شود، بر این اساس پول زمین به‌حساب دادگستری و اداره کل ثبت اسناد چهارمحال و بختیاری ریخته می‌شود و اقدامات لازم در ادامه انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای اعمال ماده 9 به دنبال اخذ مجوز از مرکز هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این کار انجام شود.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۵۱:۳۷

5 Jan 2021