۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۶۳۰۸

مردم از تبعیض‌ها و بی عدالتی ها انتقاد دارند

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: مردم با انقلاب و نظام مشکلی ندارند و اگر انتقادی وجود دارد از بی‌عدالتی‌‌ها و تبعیض‌ها است.
مردم از تبعیض‌ها و بی عدالتی ها انتقاد دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورا ضمن عرض تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهارداشت: سردار سلیمانی تنها سردار و فرمانده برای یک منطقه و کشور نبود بلکه در سراسر جهان نسبت به ایشان شناخت داشتند، امروز افرادی داریم که باید پرورش داده شوند تا راه شهید سلیمانی را ادامه دهند و مسئولان باید اخلاق، منش و رفتار ایشان را الگویی برای خود قرار دهند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد باید نسبت به آموزش فرهنگی در شهر اقدامات لازم را انجام دهد چراکه اجرای طرح و برنامه بدون فرهنگ‌سازی تاثیر چندانی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه در برخی مواقع افراد بیشترین اقدام را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام می‌دهند، بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان بیشتر تلاش کنند تا شاهد برخی مشکلات اجتماعی در شهر نباشیم.

رئیسی با بیان اینکه ذات انقلاب سالم و مردم انقلاب و نظام را دوست دارند، خاطرنشان کرد: مردم امروز از تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها انتقاد می‌کنند و با انقلاب و نظام مشکلی ندارند بنابراین در مجموعه مدیریت شهری باید همواره تلاش شود تا اعتماد عمومی جلب شود.

وی با بیان اینکه در شهرداری باید به سمت برون‌سپاری و ارائه خدمات الکترونیکی پیش برویم، گفت: کرونا فرصتی شد تا نسبت به الکترونیکی نمودن خدمات شهرداری اقداماتی انجام شود که در این راستا باید اعتباراتی برای سازمان فاوا پیش‌بینی شود.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی گفت: سردار سلیمانی از جمله افرادی بود که برای دفاع از حق مظلوم همیشه در میدان حضور داشته و به همین دلیل به عنوان سردار دلها از ایشان یاد می‌شود.

وی افزود: فضاسازی شهر توسط شهرداری به خوبی انجام شده و در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شهر هوای معنوی به خود گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به فرهنگ‌سازی و اجرای حقوق شهروندی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرکرد یک شهر مهاجرپذیر است بنابراین می‌طلبد با تهیه کلیپ‌هایی با موضوع حقوق شهروندی نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی اقدامات خوبی انجام داد.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری در همه‌جای دنیا وجود دارد بنابراین در ابتدا باید مطالبات و نیازهای اقشار در شهر شناسایی و آسیب‌شناسی و نسبت به رفع آن اقدام گردد تا اقدمات فرهنگی پاسخگو و اثربخش باشد.

وی تصریح کرد: بررسی مشکلات محله‌‌ای و کوچک‌سازی پروژه‌ها جهت اجرا در محلات می تواند راهکارهای مناسبی برای آسیب‌شناسی باشد.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ارتحال آیت الله مصباح یزدی و گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت گفت: در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدامات خوبی انجام شده اما بازهم انتظارات از شهرداری زیاد است‌، بنابراین این سازمان باید دستگاه‌های فرهنگی را جهت اجرای برنامه به میدان بیاورد و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد می‌تواند در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت فرهنگ‌سرای شهرکرد به‌خوبی استفاده کند.

حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد:  گسست فرهنگی بسیاری بین نسل جدید و قدیم وجود دارد به‌گونه‌ای که شاید جوانان و نوجوانان ما به خوبی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نشناخته باشند و یا وجود نعمت ایشان درک نکرده باشند، بنابراین اجرای کارهای فرهنگی ساده و تاثیرگذار می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: امروز شاهد تبلیغات و برنامه‌های مختلفی برای جذب جوانان هستیم که شاید تنها تهیه کلیپ برای جوانان ما جذاب نباشد و به سمت برنامه‌های غرب بعضاً سوق پیدا کنند، لذا می‌طلبد با علم و فناوری و مهندسی فرهنگی اقدامات اثربخش پیش‌بینی و اجرا شود.

رضا ریاحی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت:  فضاسازی شهری توسط مدیریت ارتباطات، سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انجام ‌می‌شود که در حال حاضر توسط این سازمان ۴ تابلو پازلی در ۴ مسیرهای اصلی و پرتردد شهر نصب شده است.

وی افزود: در فرهنگسرای رسانه نیز کلیپ‌هایی در وصف سردار سلیمانی و شهادت حضرت زهرا(س) تهیه و در فضای مجازی منتشر شد که بازخورد خوبی را به دنبال داشته است.

ریاحی گفت: امروز در برخی موارد شاهد وندالیسم فرهنگی هستیم که باید شهروندان فهیم با این پدیده مقابله و با همت جمعی در جهت اصلاح آن قدم برداریم.
 
در ادامه اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه فضا‌سازی سیمای بصری شهر با محوریت بصیرت و دشمن شناسی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برجسته‌سازی سیره‌ی عملی سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه انجام شد، اظهار داشت: اطلاع رسانی برنامه‌های ستادهای مرکزی از طریق چاپ و نصب بنر در بیش از ۴۰ بیلبورد تبلیغاتی شهر و طرح پیامکی بصیرت با محتوای ولایت‌مداری، شناخت ابعاد فتنه و بصیرت در شرایط کنونی از برنامه‌هایی بود که به خوبی و با رضایت عمومی اجرا شد.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد بیان کرد: برگزاری دو مسابقه فرهنگی و کتاب‌خوانی و مشارکت و همکاری موثر با ادارات، نهادها، هیئات و تشکل‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌ها از اقدامات دیگر شهرداری بود.

وی گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی همکاری و همراهی لازم را در عرصه‌های مختلف با این حوزه داشته‌اند و جای تشکر از همه‌ی دلسوزان شهر دارد، البته هرکجا نیاز بود از واحدهای مختلف انتقادهایی هم شد که انتقادات منطقی و معقول در نگاه ما یک امر طبیعی و یاری‌دهنده است.

عباس بیگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با اشاره به لزوم الکترونیکی نمودن خدمات شهرداری گفت: براساس برنامه‌ها و سیاست‌ها به دنبال آن هستیم که به سمت ارائه خدمات به صورت آنلاین پیش برویم و از بروکراسی اداری کاسته شود.

بیگی افزود: حدود ۵۰ درصد درخواست‌های شهرداری در حوزه شهرسازی است که با اجرای سامانه شهروندسپاری می‌توان از میزان مراجعات حضوری کاست.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات سامانه شهروندسپاری احراز هویت می‌باشد که در تلاش هستیم به‌زودی این سامانه  تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۱۳:۴۰

3 Jan 2021