۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۲۹۱
پیام جمعه نماینده ولیه فقیه در چهارمحال و بختیاری:

در آینده سلیمانی‌ها در گوشه و کنار جهان اسلام حضور دارند و ریشه مستکبرین ان‌شاءالله کنده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین، نماینده ولایت فقیه در چهارمحال وبختیاری گفت: اگر شهید سلیمانی را از ما گرفت کار تمام شده است نخیر آغاز کار است تازه آغاز نقش‌آفرینی شهید سلیمانی است آغاز پرورش جامعه‌ای بر افکار شهید سلیمانی است آغاز حرکت نورانی است که شهید سلیمانی آغاز کرد این مکتب و راه و روش ان‌شاءالله ادامه پیدا می‌کند و ما به حول و قوه الهی خواهیم دید در آینده که سلیمانی‌ها در گوشه و کنار جهان اسلام حضور دارند و ریشه مستکبرین ان‌شاءالله کنده خواهد شد و انتقام سخت از آن‌ها گرفته خواهد شد.
در آینده سلیمانی‌ها در گوشه و کنار جهان اسلام حضور دارند و ریشه مستکبرین ان‌شاءالله کنده خواهد شد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در استان و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز شده است، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در قالب پیام جمعه، مهم‌ترین توصیه‌ها و تذکرات به مردم استان را بیان کردند.

متن کامل پیام جمعه این هفته به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جمعه دیگری که باز هم باید با پیام جمعه محضر عزیزان، هم استانی‌های خوب و همه بینندگان و شنوندگان این برنامه باشیم.

پیام اول
در پیام اولم در این جمعه مایلم همچنان به سخن پیرامون حوادث سال ۱۳۸۸ که به نهم دی‌ماه انجامید و حقاً بصیرت مثال‌زدنی به نمایش گذاشته شد و باید از او درس گرفت و مدام و مستمر برنامه باشد برنامه همیشگی چرا که فتنه فتنه همیشگی است، هر روزی رنگ عوض می‌کند اما رخت بر نمی بندد، شیطان تا هست فتنه هم هست، فتنه عمدتاً از شیطان و شیطنت‌ها نشئت می‌گیرد و لذا همیشه جامعه ایمانی و همیشه حق با فتنه به انواع مختلف آن مواجه هست و همیشه هم در برابر فتنه بصیرت لازم است تا فتنه نتواند به جامعه ایمانی آسیب وارد کند از این جهت درعین‌حال که در پیام جمعه هفته گذشته  به این معنا توجه دادیم و در روز ۹ دی مطالبی را پیرامون همین معنا مطرح کردیم که آن روز هم به لحاظ اینکه امکان اجتماع نبود به فضای مجازی اکتفا شد و صداوسیما در مرکز استان برنامه‌ها را ضبط و پخش کرد به دنبال آن مطالب لازم است باز توجه بدهیم به مسائلی که راجع به این مجموعه باید به آن توجه داشت.

همان‌طور که آن روز گفتیم فتنه معمولاً از مشتبهات اخذ می‌شود و با طرح مشتبهات و امور شبهه‌ناک و اموری که دارای معانی و مفاهیم مختلف می‌تواند باشد این‌ها زمینه انحراف فکری و به‌اشتباه انداختن جامعه را فراهم می‌آورد که فتنه گران از همین موارد استفاده می‌کنند از این رو باید همیشه با فتنه‌های هر روز و هر عصر و زمان آشنا باشیم.

فتنه ۸۸ از حقوق انتخاباتی آمدند یک معجونی درست کردند به عنوان حق و باطل مطالب درست و نادرست و این‌ها را مخلوط کردند و قضایایی در اذهان عمومی و افکار مردم به وجود آوردند که آن حوادث سنگین متأسفانه رقم خورد و آن خسارت‌های عظیم به وجود آمدم که بحمدلله مردم ورود پیدا کردند و آن فتنه عظیم را خنثی کردند.

اما فتنه‌های دیگری هم به همین شکل رقم می‌خورد که معجونی از درست و نادرست را در هم می‌آمیزند و به خورد جامعه می‌دهند که من چند مورد از این‌ها را عرض می‌کنم که توجه به آن‌ها لازم است:
در فتنه‌ای به نام فتنه مذاکره، من در تمام این مواردی که عرض می‌کنم نام فتنه می‌گذارم چون عنایت دارید فتنه مسئله‌ای است که از آن امکان سوء استفاده هست و ایجاد می‌شود برای اینکه انحراف در جامعه به وجود بیاید، باعث آزمون جامعه و مردم است و تبعاً چون مطالب مشتبه می‌شود ممکن است بعضی‌ها نتوانند حقیقت را بفهمند و به اشتباه بیفتند لذا من تقید دارم که نام فتنه روی این مسائل بگذارم.

در فتنه مذاکره معجونی از حق و باطل و درست و نادرست ایجاد شده و عده‌ای را متأسفانه به انحراف فکری انداختند، من جزئیات این مسائل را فرصت نیست که بیان کنم هر یک از این‌ها که بیان می‌کند مطالب مفصل دارد من فقط می‌خواهم اسم ببرم به عنوان فتنه و توجه بدهم به اینکه حواس‌ها جمع باشد، هر یک از این‌ها می‌تواند ما را منحرف کند از مسیری که در پیش داریم.

در فتنه برجام هم همین طور بود، فتنه برجام باز معجونی از حق و باطل درست و نادرست و اموری که ایجاد شده در مسئله برجام و انحراف‌های فکری ایجاد کردند و افکاری را بر جامعه حاکم کردند که متأسفانه دیدید وقتی برجام با همه خسارت‌هایش امضا شد عده‌ای به جشن و پای‌کوبی پرداختند این مایه توجه است و باید عنایت کرد چه شد یک امر خسارت‌بار با آن مسائل مختلف کار به آنجا برسد که یک عده‌ای از عزیزانمان دست به چنین اقدام‌هایی بزنند این‌ها همان آثار سوء فتنه است.

در فتنه تحریم معجونی دیگر از حق و باطل باز درست می‌کنند و شکل دادند که باز بخشی از افکار جامعه نگاه خودشان را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متأسفانه متوجه کردند و البته عوامل داخلی هم با شکستن نرخ طلا و ارز و امثال این‌ها به آن نگاه‌های نابجا و باطل کمک می‌کنند تا باورشان به امدادهای بیرونی مستحکم‌تر بشود و خیلی به داخل نگاه نداشته باشند این‌ها فتنه است، این‌ها را باید همه نسبت به آن بصیرت داشته باشیم و مراقب باشیم اطرافمان چه می‌گذرد مذاکره ما را به کجا می‌خواهد برساند؟ برجام از ما چه می‌خواهد؟ تحریم در پی چه هست و تحریم را با چه باید شکست؟ آیا تحریم را با کوتاه آمدن یا نه تحریم را با قوی شدن! این‌ها راه‌هاست و مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در فتنه دیگری که شاید این‌طور تعبیر کنیم فتنه تقابل قوا و اختلاف‌افکنی و وحدت‌شکنی که باز اینجا هم معجونی از درست و نادرست و حق و باطل درست کردند و هرچه توانستند تلاش کردند که نگاه‌های درونی را، آن‌هایی که نگاه درونی دارند این نگاه را بی‌اثر کنند یا کم اثر جلوه بدهند و احیاناً ضعف‌های کوچک و جزئی که وجود دارد را بزرگ کنند چرا؟ تا باور به درون و تولید درونی و توانمندی‌های درونی به خودباختگی تبدیل بشود و دو جریانِ رو در رو در کشور القا کنند تا وحدت مورد نظر رهبر انقلاب شکل نگیرد این‌ها حساب شده است لذا من نام فتنه هم رویش می‌گذارم که تلاش دارند به‌نوعی تقابل در میان قوا که این اواخر رهبرانقلاب تأکید کردند که چرا نمی‌نشینید با هم دیگر حرف‌هایتان را یکی بکنید و یک جهت حرکت بکنید.

نتیجه این وحدت‌شکنی چه می‌شود آنکه همچنان این دو نگاه برجسته باشد چرا؟ نتیجه برجسته بودن آن دو نگاه چه می‌شود؟ عزم عمومی برای شکل‌دهی دولت مطلوب آینده و دولت جوان‌گرایی مورد نظر رهبری شکل نگیرد این نتیجه این تقابل است و این خود یک فتنه است که به‌گونه‌ای افکار عمومی را سمت‌وسو بدهند که این تقابل وجود داشته باشد و این اختلافات همچنان باشد و عزم عمومی برای شکل‌گیری یک دولتی که بتواند کشور را قوی کند شکل نگیرد این خیلی مهم است، فتنه برای شکل نگرفتن دولت آینده که تداوم بخش بیانیه گام دوم رهبر انقلاب باشد دولتی که به معنای راستین کوتاه کننده دست بیگانه باشد به معنای واقعی اقتدار بخش درونی باشد و قوی کننده کشور باشد این‌ها را باید با این دولت شکل بگیرد و این با افکار بعضی‌ها در داخل و بیرونی‌ها اصلاً سازگار نیست لذا می‌کوشند این تقابل و این اختلافات را داشته باشند و می‌کوشند نگاهی که به درون هست  تضعیف کنند تا آن عزم عمومی شکل نگیرد این‌ها هم باز فتنه‌های کلان امروز و آینده است.

عرض بکنم خدمت شما شنوندگان خوب بینندگان عزیز که ما هرچه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم منتظر فرافکنی‌های فکری و ذهنی از این دست باید باشیم، اینکه همه مشکلات کشور را به FATF گره بزنند، فرهنگ را به سند ۲۰۳۰ ربط بدهند و مرموزانه حتی در بودجه کشور ردپایش پیدا بشود، اینکه ساختار بودجه‌بندی کشور حاضر نباشند این ساختار را تغییر بدهند و نخواهند بر اساس تحکیم استخوان‌بندی کشور بودجه تنظیم بشود این‌ها روی یک حساب و کتاب‌هایی در کشور این کارها دارد انجام می‌شود و بعضی‌ها دارند دنبال می‌کنند تا همچنان وابستگی‌ها برجسته باشد و همچنان آن‌ها بتوانند راه بیگانه را در کشور باز داشته باشند.

این‌که عده‌ای را حامل منظومه فکری امام و عده‌ای را حامل منظومه فکری رهبری می‌دانند و باز در نتیجه القای دوگانگی میان امام و رهبری و موج‌سواری در این فتنه در حالی که پرواضح است و همانند روز روشن است که منظومه فکری این دو بزرگوار هر دو منظومه فکری اسلام ناب است و لذا رهبری معظم انقلاب با تمام وجود مدافع و مبین منظومه فکری امام راحل است و به قطع می‌توان گفت نزدیک‌تر از رهبری به منظومه فکری امام وجود ندارد، بیش از همه رهبری معظم انقلاب است که منظومه فکری امام را می‌شناسد و دارد دنبال می‌کند و یگانگی به معنای واقعی حاکم است، این حکیم فرزانه پرچم فکری حضرت امام را امروز با تمام توان روی دست دارد و تداوم می‌بخشد اما فتنه گران در مقام القای یک چیز دیگری هستند و می‌کوشند این مسائل را برجسته کنند، دوگانگی‌ها را القا کنند و یک عده‌ای را دنباله روی آن منظومه و یک عده  را دنبال رو این منظومه فکری و بعد در این بین آب گل‌آلود و ماهی گیرنده‌اش هم فتنه گران باشند.

این‌ها همه فتنه است، فتنه عزیزان من فتنه شناس می‌خواهد باید مراقب باشیم فتنه‌های اطراف خودمان را بشناسیم تا راه انقلاب اسلامی ادامه دارد فتنه هم هست فتنه هم تداوم دارد فتنه‌ها را باید شناخت فتنه‌ها را باید خنثی کرد و ان‌شاءالله مهیا شد به حول و قوه الهی برای آنچه رهبری معظم انقلاب برای انقلاب ترسیم می‌کنند همان را دنبال کنیم تا فتنه‌ها خنثی شود و ان‌شاءالله راه برای برون رفت از فتنه فراهم بشود و بتوانیم ان‌شاءالله پایه‌های انقلاب را مستحکم و پرچم را به دست صاحب اصلی برسانیم.

این نکته‌ای که لازم دیدم در ادامه مطالب ۹ دی و دهه بصیرت که هنوز در آن هستیم باز توجه داده باشم که برای همه ما لازم است.

پیام دوم
روز شنبه ۱۳ دی‌ماه سالگرد شهادت شهید بین‌المللی اسلام آن رادمرد بصیرت و مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی است که انسان واقعاً از هر زاویه‌ای که به این مرد و زندگی این مرد نگاه می‌کند برجستگی‌های مثال‌زدنی در این وجود پر برکت مشاهده می‌کند؛ در زندگی فردی او در زندگی سیاسی او در زندگی اجتماعی او در همه این‌ها یک برجستگی‌هایی آدم می‌بیند.

 در زندگی فردی گویا اصلاً زندگی فردی این مرد ندارد، یعنی همه عمر خود را هزینه جامعه و مردم کرده است، این خیلی مهم است که یک انسان تمام توان خودش را تمام عمر خودش را در این جهت هزینه کند و در خدمت جامعه‌اش و در خدمت اهداف نورانی دینش و در خدمت اسلام عزیز و فرهنگ اسلام باشد.

در زندگی سیاسی هم نگاهی بر این مرد حاکم بود و هست چون شهید سلیمانی زنده است او نمرده است عرض می‌کنم در ادامه او مکتب تاسیس کرده که زندگانی خود را ابدی کرده البته با شهادت زندگانی‌اش ابدی بود مکتبش هم بر این ابدیتش افزود.

او زندگی سیاسی‌اش را این‌گونه ترسیم کرد که از یک مؤمن انتظار هست، از مؤمن چه انتظاری هست؟ انتظار است که حاکم را خدا بداند و در زمین پیامبر خدا حاکم بر مردم و جانشینیان و اوصیا پیامبر را حاکم بداند این نگاه مؤمن است، مؤمن به طاغوت هرگز گرایش پیدا نمی‌کند، طواغیت را هرگز حاکم نمی‌داند بلکه با طواغیت می‌ستیزد و حکومت را از آن خدا و پیامبر خدا و اولیاء خدا می‌داند و در زمانی مثل الآن که غیبت کبرا است حاکم را کسی می‌داند که انگشت اشاره پیامبران و اوصیاء آن‌ها به سوی اوست او را حاکم می‌داند که در دوران غیبت ولایت‌فقیه این مسئولیت و این نقش را با توجهی که پیامبر و ائمه هدی دادند عهده‌دار است و حاکم است، شهید سلیمانی این نگاهش بود، نگاه سیاسی‌اش حاکمیت خدا حاکمیت پیامبر خدا حاکمیت اوصیاء پیامبران و حاکمیت ولایت‌فقیه بود، این نگاه را با تمام وجود در زندگی‌اش حاکم کرد و همه هم‌وغم خودش را بر همین امر قرار داد و انقلاب اسلامی را هم با همین نگاه استحکام بخشید و به عنوان یک انقلابی برجسته در همه عرصه‌ها حاضر شد این خیلی مهم است که انسان این‌گونه شکل بگیرد و خود را با همین افکار نشئت گرفته از قرآن و اسلام ناب شکل بدهد و در همین مسیر تا آخر بماند و یک ذره هم تزلزل در رفتارش و افکار ایجاد نشود این زندگی سیاسی حاج قاسم بود.

در زندگی اجتماعی‌اش به عنوان یک انسان عاقل و مدیر و مدبر و انسان با برنامه همه جا ظاهر می‌شد، هر جا هم تکلیف او اقتضاء می‌کرد به عنوان اولویت حاضر بود، تکلیف او هر جا اقتضا می‌کرد همان را اولویت اول خودش قرار می‌داد، در خارج باشد در داخل باشد در عرصه خدمت نظامی باشد در عرصه دیپلماتیک باشد عرصه کمک به آسیب‌های اجتماعی باشد و هر چیز دیگری برای او تفاوت نداشت چون همه این‌ها را تکلیف می‌دانست و خودش را موظف می‌دانست در عرصه‌ای که تکلیف او است حاضر باشد این معنای تقوا است چون وقتی تقوا را برای ما معنا می‌کنند می‌گویند تقوا آن است که انسان آن جایی که باید باشد، حاضر باشد و آن جا که نباید باشند نباشد این معنای تقوا است، این که متقیان را این قدر قرآن می‌ستاید و آن‌ها را رستگار می‌شناسد شهید سلیمانی یکی از متقیان عالم بود یکی از کسانی بود که تقوا در او به معنای راستین آن چنان شکل گرفته بود و حاکم بر او بود و هر کجا تکلیف بر او اقتضا می‌کرد حضور پیدا می‌کرد.

شهید سلیمانی مصداق بارز « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود، واقعاً استکبار از این شخصیت عظیم می‌ترسید و برای او حساب باز می‌کرد این خیلی مهم است، یک نفر به جایی برسد این قدر اقتدار پیدا کند، خدای تبارک و تعالی به یک سرباز و یک افسر به یک نیروی حاضر در صحنه این جور اقتدار بدهد و رعب او را در دل دشمن و بیگانه‌ها بیندازد که از او بترسند و از او وحشت کنند و او هم دشمنان خدا و مستکبرین را تحقیر کند.

وقتی رئیس سازمان سیا برای شهید سلیمانی نامه می‌نویسد شهید سلیمانی نامه را نمی‌گیرد و باز نمی‌کند و نمی‌خواند و می‌گوید ما با شما حرفی نداریم ما حرفمان را با شما در میدان خواهیم زد چون شما نشان داده‌اید که اهل پذیرش حرف درست نیستید و آن‌ها را تحقیر می‌کند و این برای آن‌ها خیلی گران تمام شد و رئیس سازمان سیا به عنوان یک مقام برجسته آمریکا که همه و دنیا از او حساب می‌برند اما شهید سلیمانی ما با شجاعت و جسارت او را تحقیر می‌کند و او هم در چند جا اعتراف می‌کند به این که من نامه دادم برای سلیمانی اما او نامه من را باز نکرد، این حقارت آن‌ها و عظمت این شخصیت بزرگوار را نشان می‌دهد.

مکتبی که شهید سلیمانی از خودش باقی می‌گذارد همین است، مکتب مکتبی است که درست است یک سال است این شهید عزیز پیکر مطهر و نازنینش در بین ما نیست اما هم این مکتبش سلیمانی‌ها پرورش داد و می‌دهد یعنی همین خلق و خو و همین رویه و همین تقوا و همین عشق به امام و رهبری و ولایت‌فقیه و همین نگاه سیاسی و باور توحیدی و همین عمل مخلصانه و همین «رُحَماءُ بَینَهُم» در میان جامعه مهربان بودن و همین روحیه وحدت‌آفرینی در میان جامعه و همین عنایت فوق‌العاده به اقشار آسیب‌دیده که در سیل خوزستان می‌رود و پا را بالا می‌زند و در خدمت مردم با نهایت تواضع و فروتنی هر چه از دستش در راه مشکلات مردم بر بیاید انجام می‌دهد و هر کسی به او مراجعه کند و کاری داشته باشد تا هر چه بتواند در خدمت او خودش را قرار می‌دهد و مشکلاتش را هر چه بتواند رفع می‌کند این‌ها مکتب است، درست است او بنیان‌گذار مکتبی نبود ولی این که همین‌ها را از اسلام ناب بگیرد و در اسلام این جور پرورش پیدا بکند و عملاً به همه این‌ها پایبند باشد این می‌شود یک مکتب، مکتب درس درست از اسلام ناب و مکتب عمل به اسلام ناب هم عمل در برابر کفار « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ» و هم  عمل در میان جامعه «رُحَماءُ بَینَهُم» هم عمل در محضر پروردگار متعال اوج عبودیت و خضوع و اشک ریختن و هم برای جامعه ارزش قائل شدن و شهادت از جامعه گرفتن که مردم شهادت می‌دهید من آدم خوبی هستم این خیلی تواضع می‌خواست، خیلی خودشکنی می‌خواست که بیاید به آحاد مردم بگوید مردم شهادت می‌دهید من آدم خوبی هستم این‌ها را در محضر پروردگار می‌خواهد در پرونده برای خودش ثبت کند این‌ها باورها به قیامت است باورهای به این که در محضر پروردگار آدم باید دستش پُر باشد و این شهادت مؤمنین یکی از چیزهایی است که دست انسان را در محضر خدا پر می‌کند.

این عمل‌های محسنانه و نگاه مردم را جلب کردن و خدمت درست به مردم کردن این پرونده آدم را در محضر پروردگار پرونده نورانی می‌کند و دست آدم در محضر خدای متعال پُر می‌شود این باورها این‌ها مکتب است وقتی می‌گوییم مکتب حاج قاسم یعنی این‌ها.

امروز جوانان ما الحمدلله در این مکتب دارند سِیر می‌کنند، امروز جوانان ما خودشان را هر چه بیشتر سعی می‌کنند به سلیمانی نزدیک کنند بنابراین سلیمانی‌ها ان‌شاءالله در آینده و الآن در درون انقلاب اسلامی داشتیم و داریم و آینده هم خواهیم داشت دشمن خیلی در خامی فرو رفته که فکر می‌کند اگر شهید سلیمانی را از ما گرفت کار تمام شده است نخیر آغاز کار است تازه آغاز نقش‌آفرینی شهید سلیمانی است آغاز پرورش جامعه‌ای بر افکار شهید سلیمانی است آغاز حرکت نورانی است که شهید سلیمانی آغاز کرد این مکتب و راه و روش ان‌شاءالله ادامه پیدا می‌کند و ما به حول و قوه الهی خواهیم دید در آینده که سلیمانی‌ها در گوشه و کنار جهان اسلام حضور دارند و ریشه مستکبرین ان‌شاءالله کنده خواهد شد و انتقام سخت از آن‌ها گرفته خواهد شد.

پیام سوم
پیام سوم را هم پیرامون این نقشه استعماری کشف حجاب که در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ صورت گرفت که این هم یک فتنه است، یکی از فتنه‌های مهم بود. کشف حجاب فتنه‌ای بوده که از ابزارهای مهم دشمن برای سست کردن بنیان جامعه‌های ایمانی و توحیدی بوده است یعنی اختلاط بین زن و مرد و مرز شکنی میان زنان و مردان و حریم‌شکنی این چیزی است که دشمن از آن استفاده می‌کند.

رضاشاه به عنوان یک مأمور یک مأمور نادان و جاهل و خرفت و اسیر بعضی از همین ظواهر پرطمطراق بیرونی و پوچ بیرونی، فکر می‌کرد اگر مثلاً تمدن انگلیسی و تمدن کجا و کجا را وارد ایران کند ایران را به دروازه‌های تمدن رسانده است، خرفتی و جهل او می‌آید او را وادار می‌کند به این که کشف حجاب را در ایران به عنوان یک برنامه در دستور کار خودش قرار بدهد و چقدر از این طریق به جامعه آسیب وارد می‌کند و زنان ما را در سختی و تنگنا قرار می‌دهد و با شدت و حدت سعی می‌کند روسری‌ها را از سرها بردارد و چادرها را از سر زنان بردارد و آن ابتذالی که به دنبالش بود را بر جامعه حاکم کند این فتنه است.

ولی به حمدلله مؤمنین ما و مؤمنات ما مردان و زنان مؤمنه ما این فتنه را شناختن و اجازه ندادند و آن‌هایی که باید در برابر این فتنه بایستند ایستادند البته خب ضایعاتی هم داشت البته طبعاً این فتنه‌ها آسیب‌هایی هم وارد می‌کند اما عمده این است که بدانیم خدای تبارک و تعالی برای جامعه یک ساختار قرار داده است ساختار ویژه مردان و ساختار ویژه زنان و میان این‌ها مرز قرار داده است و از مردان و زنان خواسته است که روی مرز خودشان حرکت کنند، مردان وظایفی دارند و زنان هم وظایفی دارند هر کدام وظایف خودشان را انجام بدهند و وظایف خودشان را هم با رعایت همین ضوابط اخلاقی انجام بدهند، با پوشش انجام بدهند.

خداوند در سوره مبارکه احزاب آیه ۵۹ به روشنی و وضوح مسئله حجاب را برای زنان مطرح می‌کند و می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ» پیامبر به همسرانت و دختران و به زنان مؤمن جامعه‌ات بگو خودشان را بپوشانند بگو آن چه را که پوشش برای آن‌ها محسوب می‌شود رعایت کنند و ظواهر فریبنده خودشان را در جامعه مطرح نکنند و برملا نکنند که باعث تحریک یک عده‌ای و باعث اذیت و آزار خودشان بشود « ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ» اگر این‌ها رعایت نکنند خودشان آزار می‌بینند و اذیت می‌شوند چون یک عده هستند در جامعه هوس‌باز و مزاحم و برای زنان مشکل ایجاد می‌کنند زنان خودشان را حفظ کنند تا از این مشکلات هم در امان باشند این دستور پروردگار متعال است.

این معنایش مرز است یعنی با حجاب مرز بین مرد و زن جدا باشد و اختلاط وجود نداشته باشد و بدحجابی و بی‌بندوباری در میان زنان و مردان حاکم نباشد این دستور اخلاقی است و رمز رستگاری یک جامعه است پس بکوشیم زنان مؤمن ما و دختران عفیفه ما و همچنین مردان و جوانان، جوانان مؤمن  و پاک‌دل بکوشند به این رمز سلامت جامعه کمک کنند و هر چه می‌توانند عفاف و حجاب و جدایی زن و مرد را از این طریق تقویت کنند و حریم‌شکنی نکنند و خلط در کارهای یکدیگر ایجاد نکنند این برای جامعه فساد به ارمغان می‌آورد و جامعه را می‌شکند و اگر جامعه‌ای شکست و جامعه‌ای در فساد گرفتار شد این جامعه نمی‌تواند به سمت کمالات انسانی حرکت کند آن جامعه می‌شود جامعه رذل و جامعه جهنمی و جامعه جهنمی مطلوب خدا نیست جامعه توحیدی، جامعه ایمانی و جامعه اخلاق محور و خدامحور مدنظر خدا و دین است.

ان‌شاءالله این فتنه را هم بشناسیم که دشمن روی این فتنه هم خیلی دارد کار می‌کند، امروز دنیای غرب و دنیای افکار بداخلاق انحرافی روی این فتنه خیلی کار می‌کنند و تلاش می‌کنند حجاب را منکوب کنند و حجاب از جامعه رخت بربندد و حتی زنان محجبه ما را هم تحقیر کنند، مراقب باشند تحقیر نشوند و فکر نکنند این‌ها کسی هستند نخیر زنان محجبه ما کرامت دارند، زنان محجبه ما عزت و عظمت دارند زنان محجبه ما در اوج عزت انسانی هستند و بنده خدا هستند این‌که دشمن یک سری چیزهای مسموم را القاء کند  در آن‌ها اثری نکند همه بکوشیم این ارزش‌های والای اخلاقی و خوبی را در جامعه مروج باشیم.

والسّلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۱۱:۰۶

1 Jan 2021