۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۶۲۸۰
فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

شهید سلیمانی روحیه‌ای فراحزبی داشت/ محتوای وصیتنامه سردار دل‌ها همان است که در رفتارشان هویدا بود

استاد دانشگاه و فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: وقتی فردی وصیتنامه سردار سلیمانی را مطالعه می‌کند اولین چیزی که متوجه می‌شود این است که وی هیچ تعلقی به هیچ حزبی نداشت و یک شخصیت فراملی و فراحزبی بود.
شهید سلیمانی روحیه‌ای فراحزبی داشت/ محتوای وصیتنامه سردار دل‌ها همان است که در رفتارشان هویدا بود
مجتبی کریمی استاد دانشگاه و فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این مرد بزرگ در همه زمینه‌ها مورد اقبال عموم مردم ایران بود.

این فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اسرار محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران، افزود: از رازهای محبوبیت وی در بین مردم ایران این بود که صرفا به منافع ملی توجه داشت و خود را درگیر دسته‌بندی‌های احزاب نمی‌کرد.

وی ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حیطه کاری خود تنها منافع کشور و مردم را مد نظر داشت و نصایح مسؤولان ارشد نظام را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

کریمی با بیان اینکه از دیگر عوامل محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی این بود که وی صرفا در حیطه وظایف خود کار کرد و به مسائلی که درخصوص آن‌ها چندان آگاهی و تخصص نداشت وارد نمی‌شد، عنوان کرد: سپهبد شهید سلیمانی وظایف خود را به بهترین وجه ممکن به پیش می‌برد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باعث محبوبیت سردار شهید سلیمانی شد نگاه پدرانه وی به جوانان بود، وقتی در حوزه کاری خود فعالیت می‌کرد نگاه رئیس و مرئوس در تفکرات ایشان جایی نداشت.

وی اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید، پسر یا دختری که لباس یا حجاب مناسبی ندارد فرزند من است و خط کشی و مرزی برای این موضوع قائل نمی‌شد، به اعتقاد من این نگاه پدرانه سردار سلیمانی به جوانان در محبوبیت ایشان تاثیر بسیار زیادی داشت.

کریمی با تاکید بر اینکه رفتار و منش سردار شهید قاسم سلیمانی باعث شده بود که ایشان نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای همسایه نیز از محبوبیت خاصی برخوردار شود، بیان کرد: کاری که سردار سلیمانی انجام می‌دادند خالصانه و صرفا جهت رضای خداوند بود، منتی بر مردم ایران، عراق، سوریه و... نداشت، جان خود را به خطر می‌انداخت تا سلامت و امنیت این مردم را حفظ کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: شاید در همین چند سال آخر بود که جوانان یا حتی آن‌هایی که دستی بر آتش سیاست نداشتند، سردار شهید قاسم سلیمانی را شناختند، چون وی هر کاری که انجام می‌داد خالصانه و نه برای شهرت بود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سپهبد شهید قاسم سلیمانی تنها در حوزه نظامی خلاصه نمی‌شود، گفت: در قضیه سیل خوزستان مشاهده شد که وی و یارانش جزء اولین کسانی بودند که در صحنه حضور یافتند، با مردم عرب، بختیاری و فارس استان خوزستان به راحتی ارتباط برقرار می‌کرد، همین باعث شده بود که شخصیت بی‌نظیر ایشان برای مردم و جوانان شناخته شود.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و افزود: محتوای وصیتنامه وی همان چیزی است که در رفتارشان مشاهده می‌شد، در واقع وصیتنامه سردار سلیمانی تجلی‌گاه رفتار خود ایشان بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقتی اصل اول در وصیتنامه سردار سلیمانی بر ولایت فقیه است چون وی واقعا به این نکته مهم اعتقاد دارند و شعار نبود، ادامه داد: وقتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گویند به جمهوری اسلامی اعتقاد دارم، ترجمه این دو کلمه را به عینه می‌توانستیم در رفتار وی ببینیم، سردار سلیمانی هم به جمهوریت و هم به اسلامیت اعتقاد داشتند.

وی عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم جمهوریت و هم اسلامیت را باور داشت و هیچکدام را فدای دیگری نکرد بلکه این دو موضوع را دو بال پویا برای نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور می‌دانست.

کریمی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر شاهد بروز فساد در کشور بودیم، این امر ممکن است باعث شود مردم به‌ویژه جوانان اعتمادشان کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بود که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حساسیت بالایی اعتقاد داشت باید با فساد برخورد شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اینگونه نبود که حرفش با عملش مغایرت داشته باشد، آنچه می‌اندیشید را عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه نکته جالبی که در وصیتنامه سردار شهید قاسم سلیمانی آمده، احترام به مردم به عنوان یک عبادت است، یادآور شد: به دلیل همین اعتقاد سردار بود که وی نه منتی بر مردم داشت، نه تاخیری در انجام کارها صورت می‌داد و نه به دنبال کسب شهرت و مقام بود.

کریمی تاکید کرد: به اعتقاد من نکات بسیار ظریفی در وصیتنامه سردار شهید سلیمانی وجود دارد که عمل به آن‌ها می‌تواند برای اسلام و کشور به‌ویژه نسل جوان، مفید باشد.

فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: وقتی فردی وصیتنامه سردار سلیمانی را مطالعه می‌کند اولین چیزی که متوجه می‌شود این است که وی هیچ تعلقی به هیچ حزبی نداشت و یک شخصیت فراملی و فراحزبی بود، ایشان از خود به عنوان "سرباز اسلام" یاد می‌کرد، اینکه فردی با این جایگاه رفیع خود را سرباز بداند نشان می‌دهد که وی به لحاظ مقام در  جایگاه رفیعی قرار دارد.

وی افزود: مسؤولان نیز باید در هر جایگاهی که هستند خود را سرباز بدانند نه اینکه حالت رئیس و مرئوس برای خود متصور شوند.

کریمی ادامه داد: نکته دیگری که در خاتمه وصیتنامه آمده است پرهیز از خط‌ کشی بین مردم است، وقتی خط کشی بین مردم، بین جوانان، بین نسل جوان امروز انجام می‌شود تقابل بوجود می‌آید که سردار حاج قاسم سلیمانی به خوبی این موضوع را رعایت می‌کرد این رفتار برای مسؤولان امروز باید الگو باشد، خود را پدر جوان ایرانی بدانند، تمایز به افارد منجر به تقابل می‌شود و وقتی این تقابل در بین افراد به ویژه جوانان  بوجود بیاید باعث سرخوردگی می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۴۴:۴۸

2 Jan 2021