۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۶۲۷۳

روایت‌ نورالدین شیرین از معلم مقاومت در جهان اسلام

نورالدین شیرین مدیر شبکه قدس تی‌وی باحضور در تحریریه آناج درباره محور مقاومت و شهید سلیمانی، روایت‌های جدیدی ارائه کرد.
روایت‌ نورالدین شیرین از معلم مقاومت در جهان اسلام
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از آناج-گروه قفقاز و ترکیه؛ سخن شنیدن از سردار بی‌بدیل ایران، زمانی به دل می‌نشیند و سند حقانیتش هویدا می‌گردد که چهره‌ها و گروه‌های غیرایرانی از او بنویسند و روایت کنند.
قاسم سلیمانی آن اسم رمز برانگیختگی در جهان اسلام چگونه بر دلِ‌ میلیون‌ها مسلمان اثرگذار شد؟ آن معلم مقاومت از چه شیوه‌های تربیتی و حتی عملیاتی برای بسیج مقاومت برخوردار بود که استعمار بین‌الملل هم در دوران خدمت او و هم بعد از شهادتش شکست خورد؟
پایگاه اطلاع‌رسانی آناج برای واکاوی این گزاره‌ها نشستی با نورالدین شیرین، مدیر شبکه قدس تی‌وی ترتیب داد. شیرین یکی از مسلمانان شیعی تاثیرگذار در ترکیه، روایات و واقعیات مهمی از سردار مقاومت بازگو می‌کند.

دکتر احمدرضا بیضایی به عنوان مجری کارشناس گفت‌وگو، سوال خود را اینگونه آغاز می‌کند؛ برای شهید حاج قاسم سلیمانی چه آورده‌اید؟ چرا این شخصیت ایرانی حتی بر مسلمانان ترکیه دل‌نشین است؟
پاسخ‌های نورالدین شیرین، بخشی از واقعیت‌های میدانی و عمق نفوذ این شخصیت جهانی را روایت می‌کند که به شرح زیر است:
شهید قاسم سلیمانی فقط برای ایران و ایرانی‌ها نیست. ایشان برای تندرستی، آزادی، رستگاری، سلامت، عزت و شرف همه مسلمانان جهان مبارزه کرده و پیروزی‌های بزرگی به دست آورده است.
نقش بارز سلیمانی در نافرجامی کودتای ترکیه
حاج قاسم سلیمانی نه‌تنها در نافرجامی کودتای ۱۵ جولای ترکیه نقش مهمی ایفا کرد، بلکه پیش‌تر در مسائل مصر، بوسنی، فلسطین، یمن، لبنان، سوریه و عراق هم دارای نقش تعیین کننده‌ای بود.
آویگدور لیبرمن وزیر پیشین جنگ و امور خارجه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ و در میان مقامات بین‌المللی کنفرانس امنیتی مونیخ، یک سخنرانی انجام داده و گفته بود: برای اسرائیل سه مسئله و مشکل وجود داد؛ یک ایران، دو ایران و سه ایران!
لیبرمن ادامه می‌دهد که: هر جا مسئله‌ای وجود دارد ایران در مقابل اسرائیل قرار می‌گیرد. ایستادن در مقابل اسرائیل به معنای ایستادن مقابل آمریکاست و ایستادن مقابل آمریکا به معنای ایستادن مقابل اسرائیل است.
قاسم؛ اینجا آنجا همه جا..
لیبرمن می‌گوید: از یمن تا بحرین، از عراق تا سوریه، از لبنان تا غزه و در همه جا ایران مقابل ما قرار می‌گیرد. در یمن به عنوان انصارالله در مقابل ما قرار می‌گیرد، در لبنان به عنوان حزب‌الله مقابل ما قرار می‌گیرد، در غزه به عنوان حماس و جهاد اسلامی مقابل ما قرار می‌گیرد و در عراق و سوریه به عنوان شبه‌نظامیان شیعی مقابل ما قرار می‌گیرد. همه این اتفاقات در منطقه زیر سایه سپاه قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی صورت می‌گیرد که خطرناک‌ترین فرد در جهان برای اسرائیل است.
لیبرمن در واقع قاسم سلیمانی را عامل شکست پروژه‌های صهیونیستی و امپریالیستی در منطقه عنوان می‌کند.
در این منطقه مصر، اردن و برخی کشورهای عربی علیه ایران، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی با عناوینی مانند محور شیعی، هلال شیعی، گسترش امپراتوری پارس اتهام زنی می‌کنند.
هلال شیعی یک نعل وارونه و اتهام بی‌اساس بود
این در حالی است که از خود آنها نمی‌پرسند که اگر این اتهامات درست باشد، در یمن، غزه، لبنان، عراق و سوریه چه تعداد نظامی ایرانی وجود دارد؟
درحالی که نظامیان آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و حتی مزدوران کلمبیایی به وفور دیده می‌شود.
زمانی که آمریکا و صهیونیست، سیاست‌های اشغالگری و استعماری در کشورهای اسلامی اعمال می‌کنند، هیچ کسی نمی‌گوید که هلال اسرائیل در حال گسترش است و یا محور آمریکایی وجود دارد اما آنها ادعا می‌کنند که محور ایران، گسترش امپراتوری پارس، گسترش شیعه وجود دارد.
در یمن جنبش انصارالله زیدی است و مسلمانان شیعه درکنار مسلمان سنی شافعی، حنفی و صوفی دوشادوش انصارالله علیه ائتلاف آل سعود و برای دفاع از یمن مبارزه می‌کنند. در فلسطین حماس و جهاد اسلامی شیعه نیستند اما با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند.
جبهه مقاومت؛ متشکل از تمام اقوام و ادیان
از طرف دیگر جبهه مقاومت در منطقه متشکل از شیعه تا سنی، از عرب تا فارس، از کُرد تا تُرک و تُرکمن است که به اعتراف مقامات صهیونیستی و اسرائیلی، قاسم سلیمانی نقش محوری در تشکیل این جبهه دارد.
بر اساس اعتقادات قاسم سلیمانی، پای آمریکایی‌ها باید از کشورهای اسلامی قطع شود. قاسم سلیمانی این اعتقادش را پنهان نمی‌کرد.
انقلاب اسلامی در ۱۵ فوریه ۱۹۷۹ به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) ۴۱ سال پیش زمانی که اهداف انقلاب اسلامی را ترسیم می‌کرد، قطع پای آمریکا از جهان اسلام را هم ترسیم کرد و اعلام کرد که اکنون نوبت محو رژیم صهیونیستی اسرائیل است.
شهید قاسم سلیمانی فرمانده جبهه آزادی کامل فلسطین از بحر تا نهر و نجات قدس شریف و مسجدالاقصی بود.
شهید سلیمانی؛ فرمانده اخراج آمریکا از منطقه
قاسم سلیمانی فرمانده مبارزه برای اخراج و برچیده شدن آمریکا از جهان اسلام به همراه تمام نظامیان و پایگاه‌هایش، تمام مراکز سیاسی و تحقیقاتی‌اش و در نهایت تمامی سفارتخانه‌ها و لانه‌های جاسوسی‌اش بود.
به همین خاطر است که آمریکا، صهیونیست و دشمنان اسلام، قاسم سلیمانی را به عنوان بزرگترین تروریست در جهان معرفی می‌کردند.
ما به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهیم که اگر قاسم سلیمانی این‌چنین جانتان را سوزانده است، اگر نقشه‌ها و برنامه‌هایتان را نقش بر آب کرده است، اگر پروژه‌های شما را ناکام گذاشته است، پس او افتخار، شرف، غرور و پرچم امت اسلام و آزادگان جهان است.

بیضایی: آمریکا و اسرائیل چگونه در ترکیه حضور داشتند و سیاست‌های خود را چگونه اعمال می‌کنند؟ و اساسا اندیشه مقاومت در ترکیه چگونه شکل گرفت؟
شیرین:
کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ مثل کودتای ۲۸ فوریه ۱۹۹۷ یک پروژه آمریکایی و اسرائیلی بود. من خودم یکی از قربانیان کودتای نظامی ۲۸ فوریه بودم.
به خاطر سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس، حکم ۱۷ و نیم سال حبس برایم صادر کردند و دادگاه عالی آن را تأیید کرد. هشت سال در زندان بودم تا اینکه با تغییرات قانون اساسی، آزاد شدم.
هردو کودتای ترکیه، پروژه آمریکایی-صهیونیستی بود
بعدها با انتشار اسناد کودتای ۲۸ فوریه، فاش شد که این کودتا پروژه مشترک واشنگتن، پنتاگون و موساد بود. و هدف این کودتا سرنگونی دولت اسلام‌گرای مرحوم نجم‌الدین اربکان اعلام شد.
در کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ هم کودتا علیه حزب عدالت و توسعه و رجب طیب اردوغان انجام گرفت.
همان طور که اشغال یمن توسط ائتلاف سعودی، داعش، جنگ داخلی سوریه و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان پروژه آمریکایی-اسرائیلی بود، کودتای ۱۵ جولای ترکیه هم پروژه آمریکایی- اسرائیلی است.
و اما درباره مقاومت؛ ببینید امام خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد که نیروهای سپاه قدس نیروهای بدون مرز هستند.
امام خمینی (ره) نیز فرموده بودند که هر جایی که مسلمان مظلوم وجود داشته باشد ما در آنجا خواهیم بود. من شخصاً در سال ۱۹۸۶ اولین بار به ایران سفر کردم تا در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنم.
تلنگر امام خمینی(ره) به مسلمانان ترکیه و آزادی‌خواهان جهان
در سخنرانی امام خمینی (ره) در جماران حضور داشتم که در آن حضرت امام فرمودند: ای مسلمانان جهان به کمک اسلام بشتابید؛ به کمک مسلمانان مظلومی که در سرزمین خودشان مورد ظلم قرار گرفته‌اند بشتابید؛ به کمک قرآن بشتابید که احکامش زیر پا گذاشته شده است.
امام خمینی مرز تعیین نمی‌کرد و به ما خطاب می‌کرد که به ایران فقط برای گردش نیایید بلکه در مورد چگونگی تحقق انقلاب اسلامی مردم ایران، تاوان‌ها و قربانی‌هایی که دادند و فداکاری‌های آن‌ها را مورد تفقد قرار داده و در بازگشت به کشورهای خودتان، این راه‌ها را ادامه دهید. در ادامه گفتند: من میدانم که اگر شما این راه را بروید بازداشت و زندانی می‌شوید اما از زندان رفتن نترسید و این زندان برای شما برکت است.
امام خمینی مسلمانان جهان را برای دفاع از مسلمانان مظلوم دعوت می‌کند و نمی‌گوید که هر کسی محدود به مرزهای جغرافیایی و ملی خود باشد.
امام خامنه‌ای هم آشکارا سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی را مجاهدان بدون مرز معرفی می‌کند، و این مسئله محرمانه‌ای نیست.

بیضایی: شما از جبهه مقاومت برای ما تصویر خاصی ارائه دادید اما در ایران وقتی از جبهه مقاومت صحبت می‌شود نظرها به سوی حزب‌الله و شاخه‌های سپاه در منطقه جلب می‌شود، از نظر شما ترکیه در جبهه مقاومت چه جایگاهی دارد؟ نقش شهید قاسم سلیمانی در شب کودتای ۱۵ جولای ترکیه چه بود؟
شیرین:
همان‌طور که گفتم لیبرمن وزیر پیشن جنگ و امور خارجه رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کرد که سردار سلیمانی در همه جای منطقه در مقابل ما قرار می‌گیرد.
تلویزیون قدس تی وی ترکیه بر محور امت، وحدت و مقاومت بنا گذاشته شده است. این شعارها درواقع شعارها، اصول و چارچوب انقلاب اسلامی است. امت واحده را امام خمینی مطرح کرده و گفته است: ای مسلمانان جهان متحد شوید.
امام خمینی در چارچوب انقلاب اسلامی، مانیفست وحدت و اتحاد اسلامی را مطرح می‌کند. امام خامنه‌ای نیز در سخنرانی‌هایش همواره از امت واحده بحث می‌کند و تا به حال ای شیعیان، ای سنی‌ها، ای فارس‌ها و ای عرب‌ها نگفته است.
رژیم صهیونیستی چگونه دربرابر شروط مقاومت تسلیم شد؟
به صراحت عرض کنم، حاج قاسم سلیمانی همان نقشی را در ناکامی پروژه آمریکایی-صهیونیستی کودتای ۱۵ جولای دارد که در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با اسرائیل داشت. این در حالی است که حاج قاسم سلیمانی یکی از عاملان اصلی شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه بود.
در سال ۱۹۸۷ انتفاضه فلسطین با سنگ پراکنی آغاز شد و بعدها به پرتاب موشک‌هایی با برد ۱۷۰ کیلومتری تبدیل شد. یعنی از غزه، میتوانند بندر خدرا در استان حیفا را هدف قرار دهند. این به معنای هدف قرار دادن همه نقاط رژیم صهیونیستی است.
این مسئله باعث تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در مقابل شروط مقاومت شد. به طوری که اسرائیل با میانجی کردن سازمان ملل، مصر و اتحادیه اروپا خواستار نجات یافتن از حملات مقاومت شد.
شق القمر سلیمانی در غزه
شهید قاسم سلیمانی تمام تجهیزات نیروهای مقاومت در غزه از فشنگ تا موشک را شخصاً تأمین کرده و بر کارخانه‌های تولید تسلیحات و موشک‌ها نظارت می‌کرد.
وی با حضور در غزه با سران گروه‌های مقاومت جلسه برگزار کرده و جنگ علیه رژیم صهیونیستی را برنامه‌ریزی می‌کرد. که این مسئله را ما هم نمی‌دانستیم.
با اینکه حمایت ایران از فلسطین مسئله روشنی بود و دوست و دشمن می‌دانست. اما حضور میدانی شهید سلیمانی در غزه را نمی‌دانستیم.
بیضایی: قبل از اینکه نقش شهید سلیمانی در ناکامی کودتای ۱۵ جولای را اعلام کنید، کسی در ترکیه این مطلب را می‌دانست؟
شیرین:
خیر نمی‌دانستند. همان طور که پیش از این ما نقش سردار سلیمانی در مسائل لبنان، فلسطین، بوسنی، مصر و مراحل مبارزه با داعش در عراق و سوریه را نمی‌دانستیم، نقش وی در ناکامی کودتای ترکیه را هم نمی‌دانستیم.
روزی خواهد رسید که خاطرات و اسناد جنگ‌های سوریه و عراق منتشر خواهد شد، همچنین اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مقاومت فلسطین از ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد و خواهید دید که در هر صفحه از آن‌ها قاسم سلیمانی حضور دارد.
حضور سلیمانی در هرصفحه از کتاب مقاومت
آمریکا با کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ قصد داشت علیه جبهه مقاومت در منطقه کودتا کند و حتی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را به سوی جنگ با یکدیگر بکشاند و از طریق ترکیه حملات جدیدی در خاورمیانه ترتیب دهد.
اما ایران به فرماندهی قاسم سلیمانی در مقابل پروژه شیطانی کودتای ۱۵ جولای در برابر آمریکا ایستاد و از کشور اسلامی و برادر ترکیه دفاع کرد.

بیضایی: جبهه مقاومت در منطقه پس از قاسم سلیمانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شیرین:
حاج قاسم سلیمانی نقطه کمال و قله مقاومت است. در عین حال بنا بر آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم»، شهید سلیمانی مژده و تضمین پیروزی‌های جبهه مقاومت تا روز قیامت است. یعنی پس از رسیدن به قله، فرود آمدن وجود ندارد. قاسم سلیمانی قله است و خونش فتح المبین برای جبهه مقاومت است.
شهید سلیمانی، مژده پیروزی تا روز قیامت
شهید قاسم سلیمانی فرمانده قرارگاه ثارالله بود اما اکنون خودش ثارالله شد. همان طور که هر قطره خون ریخته شده‌ی شهدای کربلا و امام حسین (ع) الهام و قدرت و روح برای مجاهدان امت اسلام و آزادگان جهان است، خون قاسم سلیمانی هم مژده برای فتح‌المبین‌های جبهه مقاومت خواهد بود.
یک زمانی عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس ایران علیه رژیم بعثی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بود اما در حال حاضر عملیات علیه دشمن فقط برای دفاع از مرزهای ایران نیست بلکه برای آزادی جهان اسلام است.
خون سلیمانی، تضمین اخراج آمریکا و آزادی فلسطین
خون قاسم سلیمانی فقط برای دفاع از تبریز، تهران، اهواز و اصفهان خلاصه نشده. بلکه این خون تضمین آزادی فلسطین است. خون شهید قاسم سلیمانی مژده‌ای برای آزادی مکه مکرمه، مدینه منوره، حجاز، عربستان و جزیره العرب است.
خون شهید قاسم سلیمانی مژده و تضمین اخراج آمریکا به همراه تمام موجودیت نظامی، سیاسی، استعماری و شیطانی‌اش از جهان اسلام است. خون شهید قاسم سلیمانی مژده و تضمین آزادی فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت قدس به آغوش امت اسلام است. ما همواره معتقدیم که روزی قدس به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت و نماز جمعه در آنجا برگزار خواهیم کرد.
حاج قاسم؛ مشعل بی‌پایان روشنی
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک ماه پس از دستور به شهادت رساندن قاسم سلیمانی، پروژه معامله قرن را رونمایی می‌کند و چهره واقعی آمریکا، اسرائیل و شرکای جرمشان یعنی آل سعود، امارات، مصر، بحرین و … را آشکار و آنها را رسوا کرد که از برکت خون قاسم سلیمانی است.
خداوند صاحب انتقام است بنابراین انتقام خون قاسم سلیمانی، انتقام امت اسلامی، انتقام مظلومان و محرومان و انتقام مستضعفان و آزادگان جهان است. انتقام خون شهید قاسم سلیمانی انتقام حضرت سیدالشهدا (ع) است. خون شهید سلیمانی برای ما مشعل روشنی است که هرگز خاموش نمی‌شود.
ارادت وصف‌ناپذیر مسلمانان ترکیه به سلیمانی
همان طور که حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»، خون شهید قاسم سلیمانی نیز برای ما مشعل ولایت و کشتی نجات است.
همان گونه که در پی شهادت قاسم سلیمانی میلیون‌ها ایرانی اشک ریختند و با وی تجدید عهد و میثاق کردند، در ترکیه نیز به همان اندازه دوستداران جبهه مقاومت متأثر شدند.
مسلمانان ترکیه به عنوان بخشی از جبهه مقاومت هستند، به طوری که در پی شهادت قاسم سلیمانی اولین تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در ترکیه انجام گرفت که در این تظاهرات سه شعار معنادار داده شد: ۱) هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة ۲) ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده ۳) همه ما قاسم سلیمانی هستیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۲۱:۴۴:۳۰

30 Dec 2020