۰
plusresetminus
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: به اعتقاد بنده یکی از مهم‌ترین بخش‌های وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطابه ایشان به علما و مراجع معظم است، بیداری روحانیت بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم.
بیداری علما، مهم‌ترین اصل زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی ایران/مهم‌ترین بخش‌ وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی خطابه ایشان به مراجع معظم است
به گزارش جهانبین نیوز، بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی وصیت‌نامه ایشان خطاب به گروه‌های مختلف منتشر شد.
 
بخشی از وصیت‌نامه ایشان خطاب به علما و مراجع معظم است که  در زیر آورده شده است:
 
"سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود.
 
این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.
 
راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی‌فقیه است.
 
نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند.
 
همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید، راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی‌فقیه است.
 
من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند.
 
حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت‌فقیه میراث امام خمینی (رحمه الله علیه) هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند.
 
 من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم، او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهایتان و حمایت‌هایتان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید.
 
اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیرقابل برگشت خواهد بود.
 
دست مبارکتان را می‌بوسم و عذرخواهی می‌کنم از این بیان، اما دوست داشتم در شرفیابی‌های حضوری به محضرتان عرض کنم که توفیق حاصل نشد."
 
برای تشریح و تبیین وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به علما و مراجع معظم، گفت‌وگویی با نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) انجام شد، متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:
 
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی صدر در گفت‌وگو با جهانبین نیوز گفت: سردار سلیمانی در میدان‌ها جنگ و نبرد با دشمن، به معارف، حقایق و عقاید اسلامی اعتقاد و باور عمیق داشت و این اصول را در میدان عمل اجرا می‌کرد.
 
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: یکی از بخش‌های وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که بسیار عمیق و عالی المضمون است، خطاب به علما اعلام، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، روحانیت اسلام به‌ویژه در کشور ایران است.
 
وی ادامه داد: مباحثی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود خطاب به علما و مراجع معظم آورده است حقا باید از زبان یک عالم و مرجع تقلید، یک اسلام‌شناس، یک تئوری پرداز اسلامی و عالمی که همه مدارج عالی معرفتی را پشت سر گذاشته باشد باید گفته شود.
 
حسینی صدر عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان‌ها نبرد آبدیده شد و بسیاری از حقایق اسلامی را به‌درستی درک کرد.
 
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به اینکه چندین نکته مهم در وصیت‌نامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آمده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته اصل ولایت‌فقیه به‌عنوان ضامن تداوم انقلاب اسلامی است که باید در جمهوری اسلامی جاری باشد و همچنین باید از آن مراقبت کرد.
 
وی با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که می‌توانند پشتیبان ولی‌فقیه باشند و از ایشان محافظت کنند، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه است، اضافه کرد: یکی از فاکتورهایی که می‌تواند نظام اسلامی، ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی را تضعیف کند این است که اگر علما و مراجع عظام پشتیبانی از نظام اسلامی نکنند، کمبودی ایجاد می‌شود که دشمنان از آن حداکثر استفاده را خواهند کرد.
 
حسینی صدر یادآور شد: سردار شهید این موضوع را در وصیت‌نامه خود ذکر کرده است، مراجع عظام و علما باید مراقب باشند همان‌گونه از امام راحل حمایت می‌کردند باید از رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز اطاعت کنند.
 
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تصریح کرد: دشمنی با اسلام هیچ مقطع خاصی ندارد لذا کسانی که اسلام را می‌شناسند، خود را سرباز اسلام می‌دانند و در این مکتب شاگردی می‌کنند، باید دشمنان را بشناسند.
 
وی به دومین نکته در وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد: این شهید گران‌قدر خطاب به علما بر اصل دشمن‌شناسی تأکید می‌کنند و مطالب بسیار زیبایی را در وصیت‌نامه خود آورده است.
 
حسینی صدر با اشاره به نکته سوم در وصیت‌نامه سردار سلیمانی، تأکید کرد: در طول اسلام سکوت خواص و بزرگان ضرباتی بر پیکره اسلام وارد کرده است و در تاریخ انقلاب اسلامی نیز متأسفانه این‌گونه موارد را مشاهده نموده‌ایم، به همین دلیل سپهبد شهید سلیمانی تأکید می‌کند که نباید سکوت کنیم و نباید اجازه دهیم خناسان و آن‌هایی که واقعاً دشمن هستند ما را وادار کنند که در زمانی که باید فریاد بزنیم سکوت کنیم و در زمانی که باید سکوت کنیم فریاد بزنیم.
 
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کند، "مواردی که اینجا ذکر شده است از سوی سربازی مطرح می‌شود که همه دشمنی‌ها را خود به چشم دیده است"، درواقع این سخنان از سوی انسانی مطرح می‌شود که به همه مسائل و میدان‌ها آگاهی دارد، بارهای تا مرز شهادت پیش رفته، جبهه مقاومت اسلامی را رهبری کرده و اسلام در مناطقی که وی حضور داشته، توسعه پیدا کرده است.
 
وی افزود: در سالگرد سردار دل‌ها توجه به این نکته ضروری است که سربازان در خارج از محیط‌های حوزه‌های علمیه با جان و دل فداکاری و سربازی ولایت‌فقیه را می‌کنند، لذا مراجع عظام، علما و بزرگان باید متوجه این مطلب باشند، با وجود این تعداد عالم برجسته و عارف در حوزه‌های علمیه در علومی همچون فلسفه، فقه، اصول و... نباید بنشینیم و مظلومیت رهبری و ولایت‌فقیه را ببینیم.
 
حسینی صدر خاطرنشان کرد: مبادا ندایی از حوزه‌های علمیه خارج شود که اصل اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه را تضعیف کند، اگر کسی چنین اقدامی انجام داد، حوزه‌های علمیه باید موضع‌گیری کرده و در مقابل آن بایستند.
 
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: اصل انقلاب را روحانیت به وجود آورد، استمرار این نظام منوط به آن است که حوزه‌های علمیه و روحانیت در کنار انقلاب و ولی‌فقیه باشند.
 
وی ادامه داد: معنی در کنار ولی‌فقیه بودن این است که به فرامین ایشان گوش بسپارند و به دستوراتش عمل کنند، در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.
حسینی صدر بیان کرد: به اعتقاد بنده یکی از مهم‌ترین بخش‌های وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطابه ایشان به علما و مراجع معظم است، بیداری روحانیت بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم.
 
حسینی صدر افزود: وصیت‌نامه سردار شهید قاسم سلیمانی را باید به  گوش همه روحانیون، طلاب، علما و بزرگان برسد تا از مضامین قوی و غنی آن استفاده کامل را ببرند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۵:۵۵

2 Jan 2021