۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۲۶۶

صدور ۶۸۶ مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از صدور۶۸۶ مجوز فعالیت صنایع‌دستی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان خبر داد.
صدور ۶۸۶ مجوز صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز،مهرداد رئیسی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : این مجوزها برای فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان مانند سرمه‌دوزی، لباس محلی، قلم‌زنی، خاتم‌سازی، سفال‌گری، چوغابافی، سنگ‌تراشی و تراش سنگ‌های قیمتی صادر و به آنان داده شده است.

وی افزود: از مجموع مجوزهای صادر شده برای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سال‌جاری ۴۳۰ فقره پروانه تولید انفرادی، پنج فقره پروانه تولید کارگاهی، ۱۱ فقره جواز تاسیس کارگاهی و ۲۴۰ فقره کارت شناسایی بوده است.

رئیسی یادآور شد: با صدور این تعداد مجوز زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۸۶ ‌نفر در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری فراهم شد.

رئیسی بیان کرد: بیشترین مجوزهای صادر شده برای فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری مربوط به حوزه روستایی است.

لازم به ذکر است، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی در ۵۲ رشته دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۵۹:۲۸

30 Dec 2020