۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۶۲۶۵
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری؛

شوراهای اسلامی باید مانع تضییع حقوق مردم شوند

حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شوراهای اسلامی باید مانع تضییع حقوق مردم شوند چرا که شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند و باید بیشتر از گذشته با هم تعامل داشته باشند.
شوراهای اسلامی باید مانع تضییع حقوق مردم شوند
به گزارش جهانبین نیوز، حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نشست با مدیر کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صادقانه ، تلاش ها و مساعدت های بی دریغ ایشان در استان ، خاطر نشان کرد: لازم می دانم از حضور ، همراهی و همکاری قضات در هیات های تطبیق مصوبات  شوراهای اسلامی با قوانین شهرستانها و بخش ها که با اظهار نظرهای به جا و کارشناسی شده در جهت رعایت موارد قانونی به این هیات ها در استان مساعدت می نمایند ، سپاسگزاری نمایم.

وی  شهر سالم را مبتنی بر معنویت، اخلاق، عدالت و عقلانیت عنوان کرد و بیان داشت: شوراهای اسلامی باید مانع تضییع حقوق مردم شوند چرا که شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند و باید بیشتر از گذشته با هم تعامل داشته باشند.

در این نشست رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  بمنظور توسعه همکاری های علمی ، آموزشی، پژوهشی و اجرایی جهت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های شوراهای اسلامی و مجموعه دادگستری استان پیشنهاد نمود تفاهم نامه ای مشترک فی مابین اداره کل دادگستری و شورای اسلامی استان منعقد گردد تا به یمن این همکاری موضوع مبارزه با فساد ، احقاق حقوق شهروندی و حقوق بشر برگرفته از اصول مترقی اسلامی در استان بیش از پیش تسهیل و پیگیری گردد.

رضایی سرپیری تامین قسط و عدالت را از اهداف مشترک قوه قضاییه و شوراهای اسلامی در قانون اساسی دانست و افزود: شورای اسلامی استان آمادگی دارد که با همکاری استانداری و اداره کل دادگستری و بازرسی استان، کارگاه های آموزشی را با حضور قضات ، مدیران کل دفاتر امور شهری ، روستایی و شوراهای استانداری و کارشناسان بازرسی استان جهت اعضای شوراهای اسلامی برگزار نماید.

وی افزود: آسیب شناسی معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق ، معضلات شهرنشینی، آپارتمان‌نشینی، وضعیت برخی کودکان، آسیب‌های نوپدید اجتماعی و تلاش برای ارائه راه حل به مراجع مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد و ما باید از توان بالقوه مشارکت مردمی در جهت ارتقاء و تحقق سیاست مبارزه موثرتر با فساداستفاده کنیم .

 همچنین علاوه بر ظرفیت مردم و شوراها از نظریات علمی و مشورتی اساتید، کانون وکلا و فارغ التحصیلان رشته حقوق در خصوص مباحث حقوق بشر و حقوق شهروندی جهت اخذ تصمیمات مثمرثمر در استان بهره ببریم.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: شورای اسلامی استان می‌تواند در پیش‌بینی و اولویت بندی موضوعات مهم در حوزه حقوق شهروندی و مبارزه با فساد برای درج در برنامه های سالیانه شهرداریها ، دهیاریها و شوراهای اسلامی با اداره کل دادگستری استان مشارکت نمایند.

  رضایی سرپیری با اشاره به اهمیت آموزش های الکترونیکی حقوق بشری، حقوق شهروندی و مبارزه با فساد به اعضای شوراهای اسلامی و دیگر گروه ها ، افزود: در کنار این آموزش ها ما میتوانیم با ایجاد کمیته های منسجم ضد فساد در سطوح شوراها نسبت به پی گیری و گزارش دهی اقدامات ضد فساد و همچنین فرهنگ سازی مناسب در سطح مدیریت محلی از طریق نشست های شورای فرهنگی و با استفاده از توان مدارس، دانشگاه‌ها ،صدا و سیما و غیره  با همکاری اداره کل دادگستری استان اقدام نمائیم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۸:۲۵

30 Dec 2020